بلاروس: ۳۲ مزدور نظامی روسی را بازداشت کردیم

بلاروس: ۳۲ مزدور نظامی روسی را بازداشت کردیم   11-مرداد-99
آندری راوکوف، رئیس شورای امنیت بلاروس، در کنفرانس خبری روز گذشته درباره بازداشت « ۳۲ مزدور نظامی روسی»
بلاروس می‌گوید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۳۲ مزدور نظامی روسی را که وارد کشور شده بودند، بازداشت کرده است.
این افراد در حومه مینسک، پایتخت کشور بازداشت شده‌اند.
بلاروس می‌گوید این افراد عضو مزدوران شرکت نظامی «واگنر» روسیه هستند و برای بی‌ثبات کردن کشور در انتخابات ۹ اوت سال جاری وارد بلاروس شده‌اند.
خبرگزاری رسمی بلاروس گزارش داده بعد از دریافت اطلاعاتی درباره ورود پنهانی ۲۰۰ مزدور نظامی روسی به کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، نیروهای امنیتی وارد عمل شده و ۲۹ ژوئن ۳۲ تن از این افراد خارجی را بازداشت کرده‌اند.
این گزارش می‌گوید مزدوران روسی ۲۴ ژوئیه، یک هفته پیش، وارد کشور شده‌اند.
مزدوران گروه واگنر که گفته می‌شود یوگئنی پریگوژین، معروف به «آشپز کاخ ریاست جمهوری روسیه» رهبری آن را بر عهده دارد، سالهاست که در سوریه، آفریقا، اوکراین و خصوصا لیبی در حال نبرد هستند.
الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهوری بلاروس روسیه را متهم کرده که «مقاصد کثیفی» در سر دارد و از دولت مسکو خواسته است درباره ورود مزدوران شرکت واگنر به بلاروس توضیح دهد.
دولت بلاروس همچنین نام چند نفر از اعضای شاخص بازداشت شده مزدوران روسی را منتشر کرده که در میان آنها افرادی که متهم به مشارکت در جنگ جدایی‌طلبان اوکراین و جنگ داخلی لیبی هستند نیز دیده می‌شود.
آمریکا در سال ۲۰۱۸ گرون نظامی واگنر را تحریم کرد. روسیه مدعی است این شرکت نظامی خصوصی است و ربطی به ارتش روسیه ندارد.
کرملین روز جمعه از بلاروس خواست این افراد را آزاد کند و مدعی شد اعضای شرکت واگنر برای سفر به ترکیه وارد بلاروس شده بودند و به خاطر تاخیر پرواز در این کشور ماندگار شده بودند.