«مقام اسرائیلی با جو بایدن» درباره ایران گفت‌وگو کرد

 «مقام اسرائیلی با جو بایدن» درباره ایران گفت‌وگو کرد12-اردیبهشت-1400

هنوز کاخ سفید به گزارش درباره دیدار رئیس موساد با جو بایدن واکنش نشان نداده است.

هاآرتص و آکسیوس به نقل از منابع مطلع روز شنبه گزارش دادند که یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل ، موساد، با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، دیدار و درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشته است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیلی پیش از دیدار یوسی کوهن با جو بایدن، با رئیس موساد صحبت کرده است.

هاآرتص می‌گوید، تلاش‌های مقام‌های اسرائیلی در راستای جلوگیری از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام صورت می‌گیرد.

هنوز کاخ سفید به این گزارش واکنش نشان نداده است.

اعضای هیئت اسرائیلی حاضر در واشینگتن پیش از این با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کردند.

دور سوم مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام روز شنبه در وین خاتمه یافت. این در حالی است که همه طرفین مذاکره، از جمله آمریکا از «پیشرفت» در مذاکرات خبر داده‌ند با این حال اغلب آنها تاکید داشته‌اند که هنوز برای قضاوت درباره نتیجه نهایی این مذاکرات زود است.

در همین زمینه، جیک سالیوان روز گذشته گفت همه طرف‌های حاضر در مذاکرات وین از جمله ایران درباره لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت جمهوری اسلامی به تعهدات هسته‌ای به طور «جدی» در حال مذاکره هستند، اما این مذاکرات فعلا در وضعیت «نامشخصی» است.

با این حال، سانه‌های اسرائیلی به نقل از مقام‌های ارشد این کشور، نوشته‌اند که به احتمال زیاد ایالات متحده در هفته‌های آینده به برجام باز می‌گردد.