دروغ نامه ی کیهان دوشنبه 16 فروردین ماه سال 1389

نقد و بررسی " (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " به بهار بسپار "

"توصیف بهار و باران برای پیام نوروزی خامنه ای همچون داستان منار و گنجشک است"


معلوم نیست که چه اتفاقی افتاده است که همکار قلم زن و یادداشت روز نویس پاسدار حسین شریعتمداری در یادداشت روز دروغ نامه ی کیهان خود بر خلاف جهت آب شنا و حرکت کرده است . چونکه نه مثل همیشه بطور آشکارا دست به تهدید و توهین و اتهام زدنی رقبا نزده است ، بلکه بارانی پوشیده و بدون چتر در فضای بارانی بهاری قدم زده و شاعر و عارف شده است و به سبک پاسداری – حوزوی در وصف باران و بهار و عاشق دوتای اینان شدن قلم فرسائی کرده تا در نهایت به رهبر لوطی جماران و پیام نوروزی همت مضاعف و کار مضاعف وی رسیده است. برای اینکه با روضه خوانی بهاری – بارانی و اشک ریزی بارانی بهار گونه کرده و آنگونه وسوسه شده واستعداد و انگیزه اش شکوفا شده و فواران کرده است که چپ و راست نقل و قول شعر های بهاری و بارانی کرده و گریز به صحرا کربلا زده است تا توانسته باشد با طبع شاعرانه بیشتر در وصف باران و بهار نقالی کرده باشد . انگاری که مسخ شده و دچار فراموشی کامل شده که از یاد برده است در این ایام بهاری و سیزده بدر مردمی که از خانه بیرون زده بودند چگونه تصاویر لوطی جماران را پاره و در آتش منقل بساط کباب سوز اندند و با آن جشن گرفتند؟ همچنین گویا هیچ خبری از معضلات اقتصادی حکومتی و مشکلات معیشتی مردم در ایران نیست و هیچ اثری از جنگ قدرت جناحی و باندی به ویژه پیرامون لایحه ی هدفمند کردن نقدی یارانه های دولتی میان دولت نا مشروع و مجلس بازار مکاره ی هشم در کار نمی باشد و ایران تبدیل به سر زمین گل و بلبل با هوای بهاری و بارانی شده است و امسال با خشکسالی وکم آبی مواجه نمی باشد .

البته مداح قلم بر دست که عجیب دچار احساسی بهاری بارانی شده به جز اینکه در بخش پایانی گریزی به عدم بصیرت برخی زده که مورد مخاطب خود قرار گرفته است . گر چه از اینگونه مخاطبانش نام نبرده است . ولی چون این مقوله بصیرت جزو اصطلاحاتی است که در مورد امثال رفسنجانی مکار بکار برده می شود که چرا دو پهلو گوئی می کند . طوریکه در نمایش تظاهرات فرمایشی حکومتی 22 بهمن ساندیس خوران 88 مقابل فریاد مرگ بر منافق که از سوی اراذل و اوباش های حکومتی علیه ی کروبی و خاتمی و موسوی سر داده شد و اینان را مجبور به ترک حضور از این نمایش کردند اما این اراذل اوباش های حکومتی خطاب به رفسنجانی فریاد رفسنجانی بصیرت بصیرت سر دادند.

بهر حال یادداشت روز نویس قلم بر دست حالی به حالی و بهاری و بارانی شده بدون هیچگونه اشاره کردن که چگونه پس از بهاران آزادی در همان آغاز بهارش در سال 58 خزان شد و منتهی به سوزانیدن و خشکانیدن آنانی شد که به امید وزیدن بهار همراه با آزادی در ایران زمین سالیان طولانی مبارزه و زحمت زندان کشیدند و رنج و شکنج آن را تحمل کرده بودند که از بهار و آزاد یمگر سهمی جز آباد و توسعه یافته گورستان نصیب شان شد ؟ بهر صورت بهار که با نو روز و سال نو وگذار از کهنه به نو در ایران عجین شده جالب است که اکنون قلم زن هم لهجه و همکار سر باز جو حسین شریعتمداری تقدیم بهار و باران به رهبر لوطی جماران و پیام نوروزی وی کرده است و این چنین با پرسش گری سهم خواهی از باران بهاری در کشوری کرده است که جنگل را تبدیل به کویر نموده و بوستان را به خارستان تبدیل نموده است؟ :


"سهم آدمي از اين باران بهاري و از اين جنب و جوش و خروش چه مي شود؟ ، بالاترين مرتبه آزمون ولايت و محبت به مراد و مقتداي غايب از نظر(عج) بود. آن «بايد» اطاعت از فقيه پارسا را ملت ايران چنان كه شايد لبيك گفت. و نامحرمان كجا راه دارند به رمز و راز عاشقي اين قوم با بهار جان ها و طراوت روزگاران. . طرف خطاب اين كلام بهاري، جان هاي مستعدي است كه جاي تا جاي كشور بر بستر انقلاب روييده اند و چشم انتظار باران بودند. آنها امروز بسيار و بي شمارند، اگر در روزگار غربت علي(ع) كم شمار بودند. آن كم شمارها نهال «امت-امامت» را بدين برگ و بار رساندند تا اين بي شماران خود، با همت مضاعف، بهار را تا كجا جهانگير كنند

"

در خاتمه اینکه این چنین که یادداشت روز نویس در وصف بهار و بهاران مدیحه سرائی کرده و آن خرج چاشنی تملق گوئی رهبر لوطی جماران نموده است همچون داستان منار و گنجشک است . زیرا که این دیگر نه توهین به شعور و فهم مردم آگاه ومعترض و ناراضی ایران است که بیش از 9 ماه است که از هر فرصتی که بدست آورده اند استفاده کرده و دست به تظاهرات ضد حکومتی زدند و فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه را در ایران سردادند وپژواک آن را در منطقه و جهان طنین انداز کردند ، بلکه توهین به بهار است که مولد زایش و رویش و سبزی و خرمی است. همینطور بی حرمتی به باران است که شوینده ی نا پاکی ها و تمیز کننده فضای آلوده ی محیط زیست و همزاد و قرینه ی بهار است که با هم شادابی و فراوانی و زیبائی طبیعت با خود بهمراه دارند .اما اکنون که اینگونه صفات بهار و باران چاشنی تملق گوئی و مرثیه خوانی برای رهبر لوطی جماران شد ه است که هم طبل رسوائی این عمود خیمه نظامی از بام بر زمینه فتاده است. هم اینکه مهر تأئید عدم مشروعیت وی و نظام کودتائی از سوی مردم خشمگین و معترض ایران زده شده است.

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/890116/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان دوشنبه 16 فروردین ماه سال 1389