سر نخ اصلی اقدامات تروریستی و نا امن سازی در عراق کجاست؟

وقایعی همچون انفجارات و اقدامات تروریستی که در عراق رخ می دهد و همچنان جریان دارد و متأسفانه این روز ها هم شتاب گرفته است . چون ادامه ی نتایج انتخابات پارلمان عراق است که از سو ی کمیسارای عا لی انتخابات عراق اعلام شد و ایاد علاو ی و ائتلاف العراقیه با تعداد ٩١ کرسی برنده شد و ازنور ی المالکی که با تقلبات گسترده صاحب تعداد ٨٩ کرسی شد جلو زد. بنابراین می بایست ایاد علاوی نخست وزیر آینده عراق شود و کابينه را تشکيل دهد. اما پس ازاعتراضات فرمایشی که از سوی بیت جماران در تهران به نوری المالکی دیکته شد وی با ادعا های تقلبات ساختگی هنگام شمارش آرا شروع به انتقاد از کمیسارای انتخابات عراق نمود و سياست جو سازی و ناامن ساز ی و بی ثبات کردن عراق را روي ميز گذاشت . اکنون دامنه ی جنایات وحشيانه ضد انسا نی ناشی از این سياست برای بر هم زدن نتایج اعلام شده ی انتخابات پارلمان عراق به وضعيت بس خطر ناکی رسيده است. چونکه هدف بی ثبات و ناامن کردن عراق است بطوریکه. تلویز یون العربیه مورخ ١۴ فرورد ین اینگونه خبر داد .

"شب گذشته تعداد ی از عناصر مسلح با لباس ارتشی و با سه خودرو نظام ی به یک منطقه در جنوب بغداد حمله کرده و ساکنان آن را قتل عام کردند.در بین ۲۵ کشته ۵ زن و تعدادی کودک وجود داشتند. گفته می شود که این سه خانواده، خانواده های اعضای نیروهای بیداری بوده اند. هنوز مشخص نشده است که کدام نیرو دست به چنین کاری زده است ولی منطقه بسته است و بازرسیها ادامه دارد. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: یک مقام وزارت کشور در صورت ناشناس ماندن گفت, “این مردان ملبس به یونیفرم نظامی با خودروهایی مشابه خودروهای ارتش بودند. آنها طی یورش به روستایی در صوفیه ۳ خانه را نابود کردند که ۲۵ کشته, بر جای گذاشت.تلویزیون الحره گفت اکنون در این منطقه منع تردد برقرار شده و در محاصره نیروهای امنیتی است.به گفته منابع امنیتی نیروهای مهاجم به استعداد ۱۵ نفر سوار بر دو خودرو نوع کیا دست به این تهاجم زده اند. بر اساس اطلاعاتی که ما داریم ۷ زن که دستهای آنها بسته شده بود و نیروهای مهاجم قصد داشتند آنها را به ربایند و شاید به قتل برسانند, توسط نیروهای امنیتی آزاد شده اند».تلویزیون الجزیره ۱۴/۱/۸۹ ساعت ۱۰۰۰: «سوم آوریل ۲۰۱۰- پلیس عراق اعلام کرد افراد مسلحی که لباسهای ارتشی به تن داشتند بیش از ۲۵ نفر از یک خانواده که در ۵ خانه در منطقه أبوسیفی جنوب بغداد سکونت داشتند را کشتند. پلیس اضافه کرد که افراد مسلح همه افراد خانواده را در مقابل خانه هایشان محاصره کرده و سپس به آنها دستبند زده و بعد از آن با سلاحهای صدا خفه کن دار برویشان آتش گشودند.محمد مبارک یکی از افراد منطقه أبوسیفی: چیزی که شب گذشته انجام شد یک فاجعه به معنای دقیق کلمه بود, حوالی ساعت ۸ شب گذشته نیروهاییکه لباس گارد ملی (حرس وطنی) شبانه داشتند و با لباس و تجهیزات کامل بودند اقدام به تخریب خانه های قربانیان و کشتن آنها کردند. همه افراد را در مقابل خانه هایشان جمع کرده و با بست های پلاستیکی دستهایشان را بستند و با کلت های صدا خفه کن دار اقدام به تیراندازی به آنها کردند... این افراد اعضای خانواده های افراد ”بیداری” بودند مهاجمین افراد مسلحی بودند که لباسهای ارتش عراق را داشتند این یک عملیات محدود نبود بلکه یک عملیات برنامه ریزی شده و دقیق بوده است»"

بدون شک سر نخ عامل اصلی اینگونه جنایات و توطئه هازیر سر جریان مافیائی وتروریستی است از بیت جماران تهران هدایت می شود و سخت آزده و شاکی از شکست انتخابات اخیر پارلمان عراق پاپت نوری المالکی می باشد . البته این جریان مافیائی تروریستی و سابقه دار در اقدام جنایات است که عملیات تروریستی و خرابکارانه اش در عراق پس از اشغال نظامی این کشور شروع شد و در این سالیان بطور زنجیره ای ازاین نمونه جنایات ضد انسانی گزارش شده تلویزیون العربیه را مرتکب شده است . بطوریکه گذشته از اینکه زندان های مخوف مخفی در بغداد دائر کرده بودند که سپس کشف شد. تا جائیکه حتی مسجد را نیز تبدیل به شکنجه و قتلگاه کردند . زیرا که ربوده شدگان عراقی در این مسجد در بغداد زندانی و شکنجه و مثله می شد ند . قبل از آن نیز همین شیوه ی رفتار را با ربوده شدگان اتباع خارجی زیر پوشش القاعده در عراق انجام می دادند و سر گروگان ها ی خود را می بریدند سپس در نوار ویدئوئی تصاویر جنایات خود شان را برای ایجاد رعب و وحشت به معرض نمایش شبکه ی ماهواره ای خبری تلویزیونی می گذاشتند . همچنین اینان دارای پیشنیه ی ترور و انفجار و اقدامات گوناگون تروریستی و بر پائی جنگ فرقه ای و قبیله ای در عراق می باشند . همینطور دارای تجربه ی کار گذاری بمب های کنار جاده ای برای کشتن نظامیان آمریکائی مستقر در عراق می باشند . بعلاوه سفیر مصر را هم ربود ند و کشتند. البته زمانی کوتاه قبل از بر گزاری انتخابات پارلمان اخیر عراق در 16 اسفند دست به تهاجم نظامی اشغال چاه نفت در جزیره ی فاو عراق زدند . از سوی دیگر لیست 500 نفره نامزدان ملی عراق را حذف کردند که در میان شان چهره ی ملی و سر شتاس دکتر صالح مطلک بود که رهبر یکی از فراکسیون و تشکیلات ملی عراق است . آنگاه پس از اعلام نتایج انتخابات که از سوی کمیسارای عالی انتخابات عراق اعلام شد. برای وی از طرف شکست خوردگان وبازندگان انتخابات پارلمان عراق پرونده سازی با شایعه خبری شد و مدعی شدند که گویا برای صالح مطلک از سوی دادستان عراق احضاریه صادر شد تا محاکمه شود .

آری اینان جزو همان جریان مافیائی تروریستی و تبهکارانی هستند که بطور مشترک و همآهنگ با حاکمان تهران اقدام می کنند . همانگونه که شاهد بودیم که چگونه در 6 و7 مرداد ماه سال 88 دست به اقدام مشترک جنایتکارانه و ضد بشری زدند و تهاجم بربر منشانه به کمپ اشرف کردند و تعداد 11 مجاهد را شهید نمودند و 36 مجاهد را به گروگان گرفتند و بیش از 500 نفر از مجاهدین دیگر کمپ اشرف را مجروح ساختند. زیرا که در کنار خواهان اخراج نیروهای نظامی آمریکا که از عراق می شوند اصرار بر اخراج مجاهدین اشرف از عراق داردند چونکه خواهان باز گشت مجاهدین اشرف به قتلگاه مخوف زندان اوین در تهران می باشند تا که با خیال آسوده عراق را اشغال کامل نمایند . همچنانکه چند هفته قبل از بر گزاری انتخابات پارلمان عراق با تبانی و همآهنگی مشترک بیت رهبری تهران و پاسداران و پاپت نوری المالکی تعدادی مزدور و مأمور از ایران را بسیج کردند و بطور همآهنگ و حمایت و پشتیبانی شده در جلوی درب کمپ اشرف مستقر نمودند تا که با ساز و طبل و قمه و چماق و جیغ کشیدن وعربده کشی نمودن بطور زوزه کشان اخطار به مجاهدین اشرف کنند تا که تسلیم شوند وگرنه منتظر تهدید تهاجم وحشیانه ی اینان با ارتش عراق به مجاهدین اشرف برای دار زدن و یا خفه نمودن و کشتن شان باشند. مهمتر اینکه متقابلاً آشکارا از همان کشوری دفاع و تبلیغ نمودند و نام بردند که رتبه دار جهانی محکومیت نقض مستمر حقوق بشر است اینان را ساز ماندهی و بسیج نموده و به بغداد اعزام شان کرده بود.

بلی اینان از کشوری حمایت می شوند که رهبران شان سابقه ی ربودن و مثله کردن 3 رهبر مسیحی با قتل های زنجیره ای دارند . از جمله ی اینگونه قربانیان قتل های زنجیره ای زوج فروهرها بودند که به شیوه ی بربر منشانه درون خانه شان سرشان بریده و سلاخی شدند. البته در برون مرز نیزدست به اقدام ترور مخوف زدند وهمچون دکتر کاظم رجوی و دکتر عبد القاسم قاسملو دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران و جانشین وی دکتر شرفکندی و محمد رضا نقدی وزهرا رجبی..... را ترور کردند . همچنین کشتن به شیوه ی ضد انسانی قصابی کردن مخالفان همچون فریدون فرخزاد و دکتر شاپور بختیاررا در کار نامه ی ننگین ضد انسانی خودشان دارند. چونکه اینان در کودتای خاموش و خزنده ی سوم تیر سال 84 قدرت را گرفتند و بطور آشکارا در 22 خرداد 88 اقدام به کودتای تقلباتی کردند و رقیب مغلوب دوم خردادی ها را حذف کرده اند و حکومت را یک دست نموده و قدرت را بطور کامل در قبضه ی خود در آوردند . ولی چون پس از کودتای 22 خرداد با موج روز افزون تظاهرات های عظیم ضد حکومتی مردم معترض ایران مواجه شده اند آنگونه که صدای ناقوس مرگ شان از سوی مردم به جان آمده و ناراضی و خشمگین ایران را شنیده اند که بر توی خیابان ها و دانشگاه ها و گورستان ها و پشت بام خانه ها و پارک ها و حتی مراسم جشن های ملی 4 شنبه سوری و سیزده بدر فریاد مرگ بر دیکتاتور را به صدا در آوردند. لذا حاکمان وحشت زده برای خفه کردن صدا و فریاد های اعتراضی مردم معترض و ناراضی دست به اقدام مشابه جنایات تجربه شده در عراق زده اند . البته این سیاست کثیف و خائنانه و ضد بشری که پس از اشغال نظامی عراق در دستور کارشان بوده است . اکنون باز تولید نمونه هائ اقدامات تروریستی و ضدانسانی که در عراق مرتکب شده اند در توی خیابان های ایران تکرار می کنند . زیرا که دیدیم که چطوری بطور مستقیم همچون ندا آقا سلطان را شهید نمودند . .یا یا ربودن ترانه موسوی و تجاوز کردن به وی سپس جسدش را سوزانیدند . یا چگونه خواهر زاده ی رقیب میر حسین موسوی را بر زیر چرخ خود روی انتظامی بردند و مرتکب جنایت شدند . یا اینکه معترض دیگری را ازبالای پل بر توی خیابان پرتاپ کردند یا دست به اقدامات جنایات آمیز ضد بشری قتل و تجاوز و شکنجه در باز داشتگاه کهریزک زدند و مشابه ی این اعمال را در سیاه چال های سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و قضائیه و زندان اوین و ... دنبال کرده اند . حتی مرگ بر خی از قربانیان زندانی که بین شان از پرنسل وظیفه ی نیروی انتظامی وجود داشت را با پوشش مرگ مشکوک سر به نیست می کنند .

بنابراین اکنون که دامنه ی اختلاف و تضاد ها در رأس رژیم کودتائی آنگونه اوج گرفته و علنی شده است که بوضوح نظام کودتائی دچار عدم مشروعیت شده است . از سوی دیگر بحران هسته ای نیز بمرحله ی خطری رسیده است آنگونکه چین هم بر خلاف دریافت کلان باج های میلیارد دلاری ناشی از چوب حراج بر منابع و ذخایر کشور زدن آماده شرکت در رأی دادن به تحریم اقتصادی در شورای امنیت سازمان ملل شده است . لذا مشخص است در چنین اوضاع و احوال برای حاکمان تهران راهی جز تشدید ادامه ی سیاست سرکوب و خفقان داخلی و صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و روی آوردن به اقدامات تروریستی و مداخله گری در عراق برای شان باقی نمانده است تا که اهداف پلید ضد انسانی اشان را با سپاه قدس و عوامل نفوذی و دخالت گری در امور داخلی عراق دنبال کنند و مشابه ی این سیاست را پاسداران در افغانستان از طریق طالبان دنبال می کنند . همچنین در لبنان از سوی شیخ نصر الله و در فلسطین از طریق حماس و جهاد اسلامی تعقیب می نمایند و در یمن با حوثی ها و در مصر از طریق محمد البرادعی و اخوان المسلمین این سیاست بحران و تروریسم و ارتجاع به برون مرز به پیش برده می شود. زیرا که از دست دادن حیات خلوت عراق بمنزله ی ضربه سخت و کاری وارد شدن بر بنیان سیاست صدور تروریسم به برون مرز است و در نهایت سیاست چانه زنی هسته ای و باج گیری کردن را ضربه پذیر و نا کار آمد می نماید . خلاصه در مجموع عواقب این شکست انتخابات پارلمان عراق پاپت نوری المالکی محدود شدن حاشیه ی امنیتی و جنگ با دشمن در برون مرز است که دامنه ی این خطر محدود شدن حاشیه امنیتی برون مرز عاقبت به داخل کشور منتهی می شود و بالاخره راه به شتاب گرفتن روند سرعت فروپاشی می برد و منجر خواهد شد.

لذا حاکمان تهران می بایست برای مقابله با دفع کردن خطر و تلاش برای عبور از بحران مقطعی سیاست اعمال فشار و تهدید همه جانبه را با بهره بردن از همه ابزار و تجربیات کسب شده ی تروریستی وناامن وبی ثبات کردن عراق تعقیب کنند تا برای عدم توافق بر نخست وزیر شدن ایاد العلاوی در عراق راه چاره ای بی یابند . پس قابل پیش بینی است که این روش ادامه می یابد تا اینکه پاپت نوری المالکی یا مهره ی مشابه ی وی نخست وزیر آینده ی عراق شود . یا اینکه کابینه ای ائتلافی متمایل به بیت جماران در تهران در عراق تشکیل گردد . یا اینکه اینگونه جنایات قتل عام خانواده ها در روستای اخیر اطراف بغداد گسترش یابد تا که عراق به سمت جنگ قبیله ای و عشیره ای و طایفه ای و گروهی و مذهبی پیش رود. حتی این سیاست مخرب مداخله گرایانه با چشم انداز بستر سازی جدا کردن قسمت بخش جنوب عراق پیش خواهد رفت تا که همچنان کشور ومردم گروگان گرفته ی شده ی عراق تبدیل به سپر حاشیه ی امنیتی پروژه ی هسته ای حاکمان تهران شوند و مانع از سر نگونی رژیم کودتا گران در ایران گردد. البته چون دشمن اصلی حاکمان تهران مجاهدین مستقر در کمپ اشرف می باشند لذا توطئه های رنگارنگ علیه ی اینان نیز ادامه می یابد. از جمله گزارش شده است که بسیج و گسیل کردن 15 تن ازمزدوران جدید از خوزستان که از سوی وزارت بد نام آطلاعات سازاندهی شده به بغداد اعزام شدند تا که جایگزین گروه مزدوران اعزامی قبلی در جلوی درب کمپ اشرف شوند و دست به سناریوی جنگ روانی تبلیغاتی اعصاب خرد کن بزنند . البته از سوی عوامل نفوذی در ارتش و نیروی انتظامی عراق حمایت و پشتیبانی می شوند.

در خاتمه اینکه بموازات سیاست سرکوب و خفقان و رعب و وحشت و سانسور داخلی که اعمال می شود . از طرف دیگر صدور تروریسم به برون مرز برای حاکمان تهران از الویت زیاد بر خور دار است. به خصوص که عراق در این مورد جایگاه ویژه ای دارد. پس اقدامات تروریستی و انفجار بمب ها و کشتن مردم بی گناه عراقی و تهدید نمایندگان ائتلاف العراقیه به مرگ شدت می گیرد. همچنانکه مشابه ی اینگونه سیاست از طریق حزب الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی فلسطین در راستای دشمنی با مذاکرات صلح خاورمیانه و بحران آفرینی و جنگ افروزی در خاورمیانه دنبال می شود . همینطور دخالت گری در امور داخلی افغانستان و نا آرام و بی ثبات کردن این کشور با ارسال سلاح برای طالبان که مرتبط به انتخابات آینده پارلمان این کشور دارد بطور جدی پیگیری می شود . بهر حال راه حل معضل عراق پیشنهاد داد گاه عالی جنائی عراق است که السیاسه کویت اینگونه این پیشنهاد را نقل قول کرده و بازتاب داده است :

شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ / ۰۳ آوریل ۲۰۱۰ " روزنامه السیاسه کویت، ۱۴فروردین نوشت: بنا بر اطلاعات بدست آمده، روز گذشته دادگاه عالی جنایی عراق فرمانی برای بازداشت نوری مالکی به اتهام شرکت در کشتار الزرکه که در ژانویه ۲۰۰۷ حدود ۱۲۰ قربانی بجا گذاشت، صادر کرده است. سایت “شفاف الشرق الاوسط” گفت که دادگاه در حکمی که صادر کرده استناد کرده که حزب الدعوه به ریاست مالکی در کشتاری که در منطقه الزرکه استان نجف واقع شد و دهها تن از مردم بیگناه کشته و دهها تن دیگر مجروح شدند دست داشته است... به گفته این سایت، مقامات امنیتی بدستور شخص مالکی، “شیوه های غیر انسانی و خودسرانهای با بازداشت شدگان و خانواده های آنها بکار میبردند که منجر به مرگ بسیاری از آنها در داخل زندان شد.” حکم دادگاه جنایی یک ضربه سنگین برای مالکی است که تلاش میکند مجددا پست نخست وزیری را بدست بیاورد... حادثه زرکه در اول ژانویه ۲۰۰۷ اتفاق افتاد، وقتی که نیروهای امنیتی و میلیشیاهای شیعه وابسته به ایران، حمله شدیدی به یک گروه مسلح کردند که ابتدا دولت اعلام کرد آنها گروه جند السماء هستند، بعد گفت تابع القاعده هستند و بعد گفت بعثی اند، در حالیکه مقامات عراقی تاکید کردند که آنها از عشایر الحواتمه و الخزاعله بودند که شیعه عرب و مخالف با احزاب وابسته به ایران بودند...»الشرق الاوسط نیز همین خبر را اعلام کرد این دو روزنامه اولین رسانه هایی هستند که این خبر را اعلام کرده اند.

هوشنگ - بهداد