روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 14 فروردین ماه سال 1388

نقد و بررسی سر مقاله روزی نامه حکومتی جمهوری " زنده باد « جمهوري اسلامي»"

" چگونه ادعای همه جانبه سازندگی و ترقی و توسعه و پیشرفت با رفاه اجتماعی شده که اعتراف شده نسبت به 12 فرودین بی توجهی شده است؟! "

چگونه است که حاکمان غارتگر و عوامفریب دین فروش که دین را ابزار سرکوب و خفقان و سانسور و قدرت و انباشت ثروت وجنگ افروزی خود کرده اند. در 31 سال گذشته برای پیشبرد اهداف خودشان به 1400 سال چسبیده و در آن سیر و سیاحت ونقل قول نموده اند . ولی اکنون که 31 سال از عمر ننگین رژیم ضد بشر و کودتائی نامشروع سپری شده است . 12 فروردین سال 58 یا روزی که خمینی شیادانه با تأکید نه یک کلمه کم و نه بیش نوع حکومتی جمهوری اسلامی را در یک شرایط و فضای استثنائی و احساسی در یک رفراندوم یا همه پرسی آری ونه بمردم ایران تحمیل نمود. اکنون سرمقاله نویس مدعی شده است که چنین روزی به دلیل قرار گرفتن در تعطیلات طولانی نوروز همواره مظلوم است و تو جهی به آن نمی شود ؟ عجیب است که چرا مردم ایران برای روز بعد از چنین روزی یعنی 13 بدر هزاران سال است که چنین روزی را نه اینکه هر گز فراموش نکرده اند، بلکه بطور کامل همگی از خانه ها بیرون می زنند و بدامنه ی دشت و کوه و رودخانه ها و پارک ها پناه می برند و با پیوند زدن خودشان با طبیعت مشغول جشن پایکوبی و شادمانی می شوند؟

چرا سرمقاله نویس با کتمان کردن وحشت از بیان حقایق دارد که دلیل مغفول ماندن 12 فروردین را اعتراف نمی کند که به خاطر ضریب تنفر و انزخار مردم ایران از چنین روزی است که کسانی را جانشین نظام پیشین نمود که نه بدتر از آن بوده است ، بلکه وضعیت نا بسامانی اقتصادی و اوضاع نا هنجاری های اجتماعی و امور معیشتی سخت و طاقت فرسای اکثریت 80 % جمعیت کشور که بر زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند راکه خیلی بد تر از گذشته کرده اند . مشخص نیست که چرا سر مقاله نویس برای چه با نا دیده گرفتن شرایط موجود و ضریب رو برشد نا رضایتی عمومی بطور وارونه اینگونه مدعی آثار و برکات این نظام شده است :

"آثار و بركات نظام جمهوري اسلامي در داخل و خارج آنقدر زياد و دامنه دار است كه اگر هيچوقت در تمجيد اين نظام حتي كلمه اي گفته يا نوشته نشود اين آثار و بركات به خودي خود اهميت و عظمت آنرا نمايان مي سازند. "


البته سرمقاله نویس بدون هیچگونه اشاره ای که این آثار و برکات دستآورد 31 ساله ی حاکمان تهران در داخل کشور و خارج از کشور چیست ؟ همچنین طبق دعای وی اگر آنچنان این آثار و بر کات زیاد است که دیگر نیاز به بازگوئی اهمیت و عظمت این آثار و برکات نیست که کلمه کلمه مورد توجه واقع شود. پس دیگر جای گله و شکایت از بی توجه بودن نسبت به 12 فروردین باقی نمی ماند که ادعا شده به دلیل طولانی بودن ایام نوروز توجهی به آن نمی شود. البته گرچه سر مقاله نویس به آثار و برکات با عظمت و با اهمیت 31 سال گذشته را بیان نکرده است . اما کیست که نداند گذشته از اعتراضات ضد حکومتی همراه با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه از سوی مردم معترض ایران در بیش از 9 ماه گذشته سر داده شد که حتی امتداد این اعتراض به جشن ملی 4 شنبه سوری و 13 بدر روز گذشته کشانیده شد که ناشی از آثار اعمال سیاست خفقان و سانسور و سرکوب داخلی می باشد که البته مکمل آن عملکرد رکورد جهانی فرار مغز ها و مرگ و میر جاده ها و میزان مصرف مواد مخدر و رتبه دومی اعدام در جهان است که در بعد خارجی دستآورد محکومیت اول جهانی مستمر نقض حقوق بشر را هم در کارنامه ی خود دارد. تازه ضمیمه ی این کار نامه ی ننگین سیاست خارجی صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه است که همراه با صرف هزینه های کلان در بستر طراحی و پیشبرد اقدامات تروریستی و بی ثباتی و ناامن کردن منطقه است که با بحران آفرینی و جنگ افروزی همراه بوده است . بنابراین برای چه مردم ایران 12 فروردین را مورد توجه قرار دهند و آن را ارج نهند که حاکمان تهران اینگونه کارنامه ی ننگین 31 ساله داخلی و خارجی دارند؟

بهر حال سر مقاله نویس بدون توجه به شرایط کنونی که اوضاع چگونه است. ولی با وارونه گوئی و دفاع از جنگ 8 ساله با عنوان دفاع مقدس و دوران سازندگی رفسنجانی مکار کردن و از ترقی و پیشرفت های تخیلی و رفاه اجتمای غیر واقعی گفتن ودر پایان آویزان به پیام نوروزی رهبر لوطی جماران در مشهد شدن که سال جدید را سال همت و کار مضاعف نامیده است ادعای مضحک و پوشالی دروغین کرده که گزیده های آن این چنین است:

" بدون اغراق و مبالغه مي توان بر اين واقعيت تاكيد كرد كه ساخت و ساز و عمران و آباداني و تلاش براي رفاه و پيشرفت در همه زمينه ها در سه دهه گذشته به صورت شبانه روزي و با استفاده از همه توان و امكانات در جريان بوده و به نتايج درخشاني رسيده است نتايجي كه آنچه در تمام دوران قبل از انقلاب انجام شده بود با آن اصولا قابل مقايسه نيست . به مدت يك دهه كامل نيروهاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي درگير شورش هاي داخلي و جنگ تحميلي بودند و در عين حال از سازندگي كشور و پيشبرد اهداف علمي و صنعتي غافل نماندند. در كوران دهه هاي دوم و سوم زمان مناسبي براي ساختن كشور و پيشرفت در همه زمينه ها بود. اين كار نيز با همت مسئولان نظام تلاش مديران و همراهي مردم انجام شد و علاوه بر شكل گيري زيرساخت هاي كشور طرح هاي عمراني زيادي نيز به اجرا درآمد و گام هاي بلندي براي رسيدن به خودكفائي در همه زمينه ها برداشته شد.. پيشرفت هاي تحسين برانگيزي كه اكنون در سرتاسر ايران به چشم مي خورد و آنچه در زمينه هاي علمي به دست آمده و ايران را در رديف 6 يا 8 و يا 10 كشور اول جهان در اين زمينه ها قرار داده نتيجه تلاش ها و تدبيرهاي همه ي مديران و مسئولان در طول 31 سال گذشته است . نامگذاري سال 1389 به سال « همت مضاعف و كار مضاعف » كه توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي صورت گرفته به همين واقعيت اشاره دارد. همانگونه كه ايشان در بيانات اول فروردين در جوار حرم رضوي فرمودند اين نامگذاري به معناي شروع يك تلاش مستمر براي هميشه است و اختصاص به سال 89 ندارد . نظام جمهوري اسلامي راهي را در برابر ملت ايران گشوده است كه راه سعادت دنيا و آخرت است .. عظمت و افتخار امروز ملت ايران مرهون نظام جمهوري اسلامي است و اين نظام مي تواند ما را به مجد و عظمت بي نظيري كه در سايه اسلام نصيب مسلمانان شد برساند'

در خاتمه اینکه چگونه کمبود آب آشامیدنی و خاموشی های دائمی که ناشی از جنگ خانمان بر انداز ضد ملی و ضد میهنی 8 ساله ی میان ایران و عراق است به خصوص اینکه آثار شوم این بر کات با اهمیت ادعائی در استان جنگ زده ی زر و نفت خیز خوزستان آنچنان بارز وآشکار است که پس از آتش بس جنگ پاسدار گماشته احمدی نژاد خالی بند و دروغگو مجبور شد در ایام عید نوروز دست به سفر به این استان بزند تا پروژه آبرسانی آشامیدنی در این استان را به حساب افتتاح کند . یا اینکه چگونه می توان از ترقی و پیشرفت و توسعه ی اقتصادی و سازندگی و رفاه اجتماعی بطور همه جانبه در کشور دم زد که روند رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی با فقر و گرانی آنگونه است که پیش بینی ضریب نرخ تورم برای سال جدید 50% پیش بینی شده است؟ همچنین واردات بیش از 3 برابر صادرات است . همچنین در سال گذشته روزی نبود که خبر اعتراضات کارگران حقوق به تعویق افتاده یا کار گاه و کار خانه و واحد تولیدی تعطیل نشده و کار گرانش بیکار شده مخابره نشود. بطوریکه در اوایل سال جدید دو گزارش از تعطیل شدن یک کار خانه و کاهش 25% کارگران فقط از قم مخابره شده است . آخر اینگونه اقدامات را چگونه می توان توسعه و پیشرفت نام نهاد؟ در زمینه ادعای بر گزاری نمایش خیمه شب بازی های انتصاباتی تقلباتی انتخاب نامیده شده کودتای تقلباتی پاسداران 22 خرداد و حذف رقیب مغلوب نشان داده شد که چگونه انتصاباتی بود وچه عواقب و واکنش های اعتراضی گسترده ی اجتماعی در بر داشت که هنوز هم ادامه دارد؟ البته این مسئله ی کودتای پاسداری آنگونه آنتنی و جهانی شده که نیاز به توضیح بیشتر نیست . در نهایت اینکه بحران مشروعیت و هسته ای و به انزوا کشیده شدن رژیم در منطقه و جهان و نقش دخالت گری در امور داخلی عراق و دشمنی با مذاکرات صلح خاورمیانه کردن هم نوعی از آثار و برکات دیگر توسعه و پیشرفت علمی ادعائی همه جانبه داخلی و خارجی از سوی سرمقاله نویس می باشد که جزو پیآمدهای همان 12 فرودین سال 58 یا تأسیس این رژیم شوم ومنحوس ضد بشری و قرون وسطائی نامشروع می باشد.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890114/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی شنبه 14 فروردین ماه سال 1388