گزیده خبرهای 12 آذر 91. قسمت -2



ايران با حمايت از دولت اسد، در حق مردم سوريه مرتكب جنايت مي‌شود
خوب در فضای ناامن سوریه  با توجه به حمایتی که حاکمان ایران از قاتل مردم سوریه می کندو سلاح ار سال و نیرو اعزام می کنند تا که بیشتر مردم معترض سوریه کشته شوند . بنابراین مخالفان سوری برای دفاع از خودشان حق علیه پاسداران آدمکش قدس که بعنوان ایرانی در سوریه حضور دارند بجنگند.
* "هيثم المالح" از اعضاي ارشد ائتلاف مخالفان دولت سوريه در مصاحبه با روزنامه عراقي "الزمان" ضمن طرح ادعاهايي عليه ايران، گفت مخالفين حق دارند هر ايراني را كه در سوريه ببينند، به قتل برسانند. "مالح" در پاسخ به پرسشي درباره ديدگاهش نسبت به مواضع ايران و روسيه در قبال بحران سوريه، با تكرار ادعاهاي هميشگي مخالفين، مدعي شده ايران با حمايت از دولت اسد، در حق مردم سوريه مرتكب جنايت مي‌شود و من درخواست كردم عضويت ايران در سازمان كنفرانس اسلامي به حال تعليق در بيايد. وي افزود: برپايه كنوانسيون‌هاي ژنو، هر شهروند غيرنظامي ايراني كه به سوريه بيايد، هدف مشروعي براي انقلاب است
وزير اماراتي: ايران، بزرگترين تهديد براي ماست
کدام کشور همسایه  ایران به جز نخست وزیر مزدور ودست نشانده ی عراق نوری مالکی است که تنفر از حاکمان ایران نداشته و مخالفت با  اقدامات تروریستی وتهدید آمیز مداخله گرانه در امور داخلی کشور شان نباشد؟
گويا ادعا‌ها و موضع‌گيري‌هاي دشمنانه مقامات اماراتي عليه ايران، پاياني ندارد. در جديد‌ترين نمونه از اين دست، يكي مقامات بلندپايه دولتي اين شيخ‌نشين، ايران را تهديد شماره يك عليه امارات خوانده است. وي همچنين بار ديگر ادعاهايي را درباره جزاير سه‌گانه ايراني خليج فارس مطرح كرده است. به گزارش تابناك، "انور محمد قرقاش"، وزير مشاور در امور خارجه امارات، ايران را جدي‌ترين تهديد عليه اين شيخ‌نشين دانسته و مدعي شده، رفتار ايران به عنوان يك دولت انقلابي، مهمترين عامل اين تهديد است. وي همچنين برنامه هسته‌اي ايران را مهمترين چالش پيش روي امارات دانسته است. به نوشته روزنامه "تودي زمان"، قرقاش مدعي شده، رفتار ايران، بسيار مداخله‌گرايانه بوده و اين كشور در بالاي فهرست چالش‌هايي است كه امارات با آنها روبه‌روست.
عزل سخنگوي دولت عراق به دليل اتهام فساد مالي
آنقدر دولت مزدور و دست نشانده ی نوری مالکی در جنایت و خیانت و غارتگری ودزدی آلوده شده است که بدلیل رشوه گیری کلان از معامله خرید چند میلیارد دلاری سخنگوی  دزد وجنایتکار دولت عراق بر کنار شود .البته شریک پرونده اش پسر نوری مالکی مزدور ودست نشانده است.
سخنگوي دولت عراق به دليل متهم بودن در ماجراي فساد مالي، بركنار شد. به گزارش عصر ايران به نقل از پايگاه خبري الفرات، بركناري علي الدباغ پس از آن روي داد كه نام وي به عنوان يكي از متهمان فساد مالي در مسئله خريد 4 ميليارد و 200 ميليون دلاري تسليحات از روسيه مطرح شد. اين تسليحات شامل 30 فروند بالگرد تهاجمي از نوع "‌ام‌اي - 28" و 42 سامانه دفاع موشكي زمين به هوا از نوع "پانتسير - اس 1" است. "حاكم زاملي" عضو كميسيون امنيت و دفاع پارلمان عراق هم رقم احتمالي فساد مالي در پرونده خريد تسليحات از روسيه را 195 ميليون دلار اعلام كرده بود. نوري مالكي نخست‌وزير عراق چند ماه قبل از اين با سفر به مسكو مذاكرات و توافق‌هاي اوليه‌اي را با مقامات روسي درباره خريد سامانه‌هاي دفاع موشكي و خريد بالگردهاي نظامي انجام داد اما چندي پيش به دليل وجود فساد مالي در اين موضوع، خريد اين تسليحات متوقف شد و نخست‌وزير دستور بازنگري در اين پرونده را صادر كرد. نخست‌وزير عراق در همين ارتباط، كميته‌اي براي تحقيق درباره اين فساد مالي ايجاد كرده و اين كميته نام سه نفر از مقامات ارشد عراقي را ذكر كرده است
بدلیل شکست جنگ موشکی 8 روزه و در آمدن گند ارسال سلاح به گروه های جهادی از سوی  پاسداران که از طریق سودان ومصر انجام می شد  به خصوص  حماس حاضر نشد پس از جنگ 8 روزه که  به آغوش حاکمان ایران باز گردد .مهمتر اینکه تصویب  طرح دولت ناظر فلسطین در سازمان ملل موجب شده است تا دستان حاکمان جنگ افروز تهران تو پوست گردو بماند  و از اعزام کشتی به سودان خود داری کنند .
ارتش سودان اعلام كرد كه ايران اعزام دو ناو گروه خود به سواحل سودان را تا جمعه هفته آينده به تعويق انداخت. خبرگزاري سودان (سونا) اعلام كرد تهران اعزام كشتي هاي جنگي خود به سودان را كه قرار بود ديروز جمعه در بندر پورت سودان پهلو بگيرد تا هفتم دسامبر به تعويق انداخت. خبرگزاري سودان به نقل از الصوارمي خالد سعد سخنگوي ارتش سودان اعلام كرد: ايران به دلايلي اعزام كشتي هاي خود به سودان را كه قرار بود روز 30 نوامبر در ساحل سودان لنگر اندازند به تعويق انداخت ونيروي دريايي سودان هفتم دسامبر به استقبال دو ناو ايراني در بندر پورت مي رود. سخنگوي ارتش سودان هفته پيش اعلام كرده بود كه دو ناو ايراني 30 نوامبر در راستاي حمايت از روابط قوي ديپلماتيك و نظامي بين دو كشور به ساحل سودان خواهند رسيد 
قاضي سراج خبر داد صدور 30 كيفرخواست و 5 رأي جديد براي متهمان فساد بزرگ بانكي 
این ترفند تکراری نخ نما شده که بیش از دو دوره 8  و 7 ساله ریاست جمهور ی ها رفسنجانی وخاتمی واحمدی نژاد تاریخچه دارد که اهرم چماق علیه رقبا و تلاش برای حذف شان از صحنه ومنحرف کردن اذهان عمومی  و کنترل شرایط بحرانی و انفجاری می باشد دیگر نه اینکه  کاربرد ندارد که بر ضد خودش تبدیل شده است .
 قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بانكي با اعلام صدور 5 رأي جديد در مرحله دوم رسيدگي به اين پرونده گفت: براي حدود 30 نفر نيز كيفرخواست صادر شده است.ناصر سراج با بيان اينكه پرونده فساد بزرگ بانكي 200 متهم دارد، اظهار كرد: در مرحله نخست به اتهامات 40 متهم رسيدگي شد و مرحله دوم هم آغاز شده ولي مشخص نيست چند جلسه ديگر طول مي كشد.رئيس شعبه اول دادگاه انقلاب افزود: براساس قانون دادگاه ها به صورت علني برگزار مي شود و مرحله دوم رسيدگي به پرونده متهمان فساد بزرگ مالي هم به صورت علني در حال برگزاري است ولي ما دائم نبايد از خبرنگاران دعوت كنيم بياييد فلان دادگاه علني است. مهم اين است كه علني برگزار مي شود.سراج در گفت وگو با خبرگزاري ها در پاسخ به سؤالي درباره اينكه آيا ديوان درباره رأي صادره از مرحله اول پرونده فساد بزرگ مالي نظر نداده است؟ گفت: هنوز چيزي به دست ما نرسيده است.قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بزرگ مالي پيش از اين گفته بود كه اين پرونده با حدود 28 هزار و 544 برگ يك ماه است كه به ديوان عالي كشور رفته است.