گزیده خبر های 14 آذر – 91 . قسمت -4

منتقدان دولت و رئیس جمهور کشف کرده اند که دلیل بر کناری وزیر ارتباطات دولت اصول گرای امام زمانی درگیری لفظی وی به دبیر شورای عالی فضای مجازی بوده است که منتهی به مجازات یا اخراج وی از کابینه شد.
به گفته یك مقام آگاه دلیل بركناری رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات كه شب گذشته به صورت ناگهانی صورت گرفت،اختلاف نظر شدید و درگیری لفظی بین دبیرشورای عالی فضای مجازی و تقی پور در جلسه روز گذشته شورای عالی فضایی بوده است.به گزارش ایلنا، یك مقام آگاه در این رابطه گفت: اختلاف دیدگاه در جلسه دیروز شورای عالی فضای مجازی و همزمانی طرح مباحث جدی که دیروز در جلسه  این شورا اتفاق افتاد،سبب شد تا رضا تقی پور با حكم رییس جمهور از سمتش بركنار شود.براساس این گزارش، در جلسه روز گذشته شواری عالی فضای مجازی  که با حضور اعضای این شورا برگزارشد، درجریان تصویب شرح وظایف این شورا درگیری لفظی بین دبیر شورای عالی فضای مجازی و رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات در مخالفت با شرح وظایف این شورا صورت می گیرد كه ساعاتی بعد از این جلسه حكم بركناری وزیر ارتباطات صادر می شود.اگرچه گفته می‌شود این حکم در چندین ماه پیش صادر شده بود اما تاکنون از سوی رییس جمهور ابلاغ نشده بود.البته گفته می‌شود در حکم پیشین قرار بود رضا فضلی، سرپرست سابق سازمان فضایی که قبلا در سازمان فضایی معاون رضا تقی پور وزیر فعلی ارتباطات بود جایگزین وی شود.گفتنی است، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران قبلا نیز مطرح کرده بود اعتقادی به وجود یک وزارتخانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد و موضوع ادغام این وزارتخانه را در وزارت راه سال گذشته مطرح کرده بود که این طرح در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد.براساس این گزارش با توجه به حکم دیشب رییس جمهور در خصوص سرپرستی علی نیکزاد وزیر راه، مسکن و شهرسازی به عنوان سرپرست وزارت ICT‌ احتمالا رییس جمهوری در چند روز آینده طرح ادغام این وزارتخانه را با وزات راه، مسکن و شهر سازی بار دیگر به مجلس شورای اسلامی خواهد برد.
پاسدار جلیلی و معاون وی جزو نوچه های ولی فقیه می باشند که راهی سفر چین کردن وی باید حامل پیام های خاص از سوی رهبر برای مقامات چینی باشد که از فروش نفت وحمایت از پروژه ی هسته ا ی و سوریه را در بر می گیرد
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برای دیدار با مقامات چینی راهی پکن شد.علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برای رایزنی با مقامات چینی، تهران را به مقصد پکن ترک کرد.باقری در این سفر که به دعوت مقامات وزارت خارجه چین انجام شد درباره مسائل دوجانبه منطقه‌ای و بین المللی و نیز آخرین تحولات موضوع هسته‌ای ایران گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد داشت.13 دسامبر نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر خواهند کرد و پس از آن نیز در صورت موافقت تهران دور جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5 آغاز خواهد شد.
سئوال اصلی این است که عامل تنش وتهدید وناامن وبی ثبات کردن منطق کدام کشوریست؟ اگر مرکز خطر اصلی رژیم فاشیستی مذهبی  کودتایی بانکدار تروریست جهانی می باشد . برای چه هنوز سیاست خائنانه مماشات با چنین رژیمی ادامه دارد؟
صدراعظم آلمان در توجیه علت فروش سلاح به کشورهایی مانند عربستان که نقض حقوق بشر در آنها ادامه دارد، این اقدام را در راستای همکاری استراتژیک با این کشورها عنوان کرد.به گزارش روزنامه نویه زورخر سایتونگ، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان از پاسخ دادن به علت فروش سلاحهای پیشرفته به کشورهای حوزه خلیج فارس طفره رفت.وی طی گفتگو با شبکه تلویزیونی ARD آلمان در مورد تصمیم شورای امنیت ملی این کشور برای فروش 100 فروند زره پوش Boxer به عربستان سعودی اظهار بی اطلاعی کرد.
 
مرکل مدعی شد از آنجا که این مسئله به اطلاع وی نرسیده نمی تواند در موردش اظهار نظر کند. وی طی سخنانی که مغایر با ادعاهای برلین در دفاع از حقوق بشر بود مدعی شد برخی مواقع مسئله اصلی برقراری ثبات در یک منطقه است.صدراعظم آلمان در ادامه از همکاری های راهبردی این کشور با شماری از کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.وی مدعی شده است این اقدام با توجه به وجود تهدیدی مانند ایران در منطقه ضروری است.این اظهارات در حالی از سوی مرکل مطرح می شود که فروش نفربر زرهی بوکسر به کشورهای مسئله داری مانند عربستان مورد انتقادهای شدید در داخل آلمان واقع شده است. چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان از آنجایی که این جنگ افزار مناسب برای نبردهای خیابانی است در سرکوب اعتراضات وسیله مناسبی بوده و سعودیها می توانند از این تسلیحات برای سرکوب ملت خود استفاده کنند.
نه 5 که 6 و7 ریشتری باشد وکرمان را با خاک یکسان کند مگر بر اساس تجربیات گذشته که حاکمان اهدای نقدی وغیر نقدی وپوشاکی ودارویی داخلی ومنطقه ای وجهانی که شد ه را بالا کشیدند کارد یگری هم انجام داده اند؟
زلزله اي به بزرگي 5 ريشتر ديروز عصر كرمان را لرزاند.به گزارش خبرگزاري فارس زلزله اي به قدرت 5 ريشتر و در ساعت 16 و 23 دقيقه و 22 ثانيه دوشنبه كرمان را لرزاند.اين زمين لرزه در عمق پنج كيلومتري زمين و در مركز كرمان رخ داده است و متعاقب آن مردم سراسيمه به خيابان ها آمده اند. تا لحظه دريافت خبر، گزارشي از خسارات احتمالي زلزله دريافت نشد.
برای اثبات گوشزد ویاد آوری قبلی این گزارش  یک شاهد زنده است .زیرا چند سال است  که هرروز از جاده های مرگ آفرین ایران هرروز خبرهای مرگ گزارش می شود تا جایی که مرگ دامن دانش آموزان دختر و پسران مدارس را گرفته است. ولی چه اقدامی برای کاهش مرگ ومیر جاده ها شده است.
براثر وقوع يك حادثه رانندگي در محور پيرانشهر- نقده درجنوب آذربايجان غربي 6 نفر كشته شدند.به گزارش ايرنا، در اين حادثه كه عصر روز يكشنبه در نزديك سه راهي «جلديان» رخ داد، يك دستگاه خودروي سمند با يك دستگاه پژو برخورد كرد كه در نتيجه، تمام سرنشينان هر دو خودرو در دم جان سپردند و خودروي پژو با 5 سرنشين و خودروي سمند با يك سرنشين (راننده) به آهن پاره تبديل شد.دليل وقوع اين سانحه از سوي كارشناسان پليس راهور در دست بررسي است.محور نقده به پيرانشهر از جمله محورهاي غير استاندارد و پرپيچ و خم جنوب آذربايجان غربي است كه معمولا سوانح رانندگي زيادي در آن روي مي دهد.