شنبه اهواز به خاطر حمل ضریح تعطیل است. تصاویر+16 دانش‌آموزانی که طعمه آتش شدند



شنبه اهواز  به خاطر حمل ضریح تعطیل است. تصاویر+16 دانش‌آموزانی که طعمه آتش شدند.18 آذر-91
سئوال است چند روز از زمان بارندگی وآبگرفتگی در این شهر  اهواز می گذرد؟ وضعیت آب آشامیدنی و تورم وگرانی و فقر و بیکاری و اعتیاد در این شهر مرکز استان خوزستان چگونه است؟  چرا به جای رسیدگی به رفع  مشکلات شهری وپاسخگویی به مطالبات مردم این شهر  ولی  یک روز در  این شهر تعطیلی اعلام شده است چون دین فروشان و عوامفریبان حاکم فرصت طلبانه دست به بهره برداری  از دین ابزاری شده زده اند. طوری که  روز عاشورا با بسیج کردن ساندیس خوران بسیجی و پاسداران در میدان امام حسین در تهراق بساط سینه وزنجیر زنی  ونذری دادن بر پا کردند تا بتوانند در  فضای  حکومت نظامی اعلام ناشده شرایط انفجاری جامعه کنترل  کنند . همچنین بدلیل عدم امکانات و آتش گرفتن بخاری نفتی 36 دختر دانش آموز کلاس 4 ابتدایی مدرسه روستای شین آباد  شهر پیرانشهر در آتش سوخته می شوند که اکثریت شان به بیمارستان منتقل شده و اکنون گزارش شده است وضعیت 3 نفرشان بحرانی می باشد . از طرف دیگر پس از فاجعه زلزله مناطق آذربایجان شرقی  که زلزله زدگان به حال خود رها شدند . آنگاه فاجعه های زنجیره ای تصادفات دانش آموزان دختر وپسر مدارس بزور  با راهیان گور راهی  مناطق عملیات جنگی جنوب می شوند تا موقع بازگشت در  تصادفات جاده های مرگ آفرین جان ببازند . به ویژه ا ینکه حتی به دانشجویان مجوز بر گزاری مراسم روز دانشجو در 16 آذر  داده نشد .ولی با هزینه کرن کلان ضریح برای امام حسین ساخته می شود  تا با حرکت شهر به شهر آن  از اصفهان  دست به بسیج و معرکه گیری  کردن ساندیس خوران شود  تا اینکه پس از عبور قم واراک وبروجرد و خرم آباد واندیمشک وشوشتر  اکنون  به اهواز رسیده است که منجر به اجبار تعطیلی این شهر  برای تجمع نمایشی ساندیس خوران اطراف ضریح در حال حرکت شده است تا ضمن کنترل کردن فضای انفجاری ومنحرف کردن اذهان عمومی  مطالبات مردم فراموش شود . در صورتی که در نوار لمپنی و فحاشی های بسیار زشت سعید حدادی مداح  در شبکه ی خبررسانی اینترنتی هوار زده می شود که رهبر وحامیان شان ومداحان اصلاً اعتقاد به  دین ومذهب  ندارند. تصاویر ضمیمه شده دختران دانش آموز سوخته شده  روستای شین آباد پیرانشهر را  نگاه ومقایسه کنید که به وضعیت مدارس کشور رسیدن مهمتر است یانه هرچند سال ضریح برای امام حسین ساتن وراهی کربلا کردن الویت دادن؟
فرماندار اهواز اعلام کرد: با موافقت استاندار خوزستان، روز شنبه مدارس، مراکز آموزشی و ادارات این شهرستان تعطیل است. عبدالعزیز فدعمی در گفت‌و‌گوبا خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: به منظور بهره‌مندی از برکات معنوی زیارت ضریح مطهر امام حسین (ع) و امکان حضور مردم برای زیارت در مصلی، مدارس و ادارات شهرستان اهواز روز شنبه تعطیل است.وی حضور مردم در استقبال از ضریح نورانی اباعبدالله الحسین در مسیر شهرهای خوزستان به ویژه در محدوده شهرستان اهواز را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: این مضجع شریف بعدازظهر امروز حوالی ساعت 16 و 30 دقیقه در میان خیل استقبال کنندگان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت وارد مصلای مهدیه اهواز شد و هم اکنون دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در کنار این ضریح منور در حال عزاداری برای سرور و سالار شهیدان هستند.فدعمی درباره افزایش مدت استقرار ضریح در مرکز استان و تاخیر در انتقال آن به شهرستان آبادان اظهار داشت: با توجه به تاخیری که در طول مسیر بر اثر حضور مردم شهر‌ها و روستا‌ها برای کاروان سفینه النجاه پیش آمد و همچنین خیل استقبال کنندگان زیاد شهرهایی که در مسیر حرکت کاروان نیستند و اکنون برای زیارت این ضریح به اهواز آمده‌اند، مقرر شد مدت حضور ضریح در مرکز استان افزایش یابد.وی تصریح کرد: پیش از این قرار بود فردا صبح ضریح مطهر از مصلی به سمت آبادان حرکت داده شود اما به منظور امکان بهره‌مندی بیشتر مردم و مسافران دیگر شهر‌ها در اهواز ، با برگزاری جلسه هماهنگی تصمیم بر این شد که ضریح مطهر تا فردا شب در مصلای مهدیه اهواز باقی بماند.فردا در حالی در اهواز تعطیل اعلام شده که پیش از این خبرگزاری‌ها از تعطیلی روز شنبه در آبادان خبرداده بودند چرا که قرار بود طبق برنامه اولیه، ضریح مطهر شنبه در آبادان باشد.
 



تعدادی از مجروحان و مصدومان حادثه آتش سوزی در دبستانی در پیرانشهر در بیمارستان سینا تبریز بستری و تحت درمان قرار گرفتند.