گزیده خبرهای 24 مرداد-92.قسمت-2

گزیده خبرهای 24 مرداد-92.قسمت-2
سربازجوشریعتمداری درامتدادیادداشت های روزش که بشدت علیه ی کابینه ی یازدهم است به ویژه وزرای پیشنهادی است که به بازارمکاره معرفی شده اند تا رأی اعتمادبگیرند که گرایش به رقیب مدعی اصلاح طلبان دارندضریب مخالفت بااینان شدید و بسیاراهانت آمیزوهمراه بااتهامات بس سنگین می باشد.برای همین اکنون موازی یادداشت های روز از طریق اخبار ویژه در دروغ واوین نامه ی کیهان علیه ی این وزرا وکابینه ی یازدهم این سیاست پیگیری ل می شود بطورنمونه چندگزیده خبرضمیمه شده دراین رابطه می باشد.
وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اطلاعات و پاسخ لازم را در مورد وزرای پیشنهادی در اختیار نمایندگان رئیس‌جمهور قرار داده است.به گزارش سایت وزارت اطلاعات، این وزارتخانه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اطلاعات لازم را برای انتخاب وزرا در اختیار نمایندگان رئیس‌جمهور گذاشته است.در این بیانیه آمده است:در پی سؤال برخی از خبرنگاران پیرامون اظهارات جناب آقای مهندس جهانگیری معاون اول محترم رئيس جمهور که در سایت‌های خبری مبنی بر استعلام وضعیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم درج گردیده، به آگاهی می‌رساند این وزارتخانه، اطلاعات و پاسخ لازم را در مورد وزرای پیشنهادی در اختیار نمایندگان رئیس‌جمهور محترم قرار داده است.گفتنی است؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور روز دوشنبه در صحن علنی مجلس و در دفاع از وزرای پیشنهادی گفته بود که در ماجرای فتنه از وزارت اطلاعات و قوه قضائيه نسبت به کسانی که به عنوان وزیر معرفی شده‌اند استعلامات لازم انجام شده حتی دکتر روحانی منشور اخلاقی مشخصی را برای وزرا تعیین کرده است تا بر اساس آن عمل کند.برخی سایت‌های خبری بر اساس این اظهارات جهانگیری این خبر را منتشر کردند که استعلام وزارت اطلاعات و قوه قضائيه درباره سهم وزرا در فتنه منفی بوده است و این افراد در فتنه درگیر نبوده‌اند. این در حالی است که اخبار موثق حاکی از آن است که وزارت اطلاعات سابقه وزرای مرتبط با جریان فتنه سال 88 را در اختیار نمایندگان اعزامی رئیس‌جمهور قرار داده است
شاکری: مواضع افراد در فتنه سال 88 از شاخص‌های وزرای صالح است
عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی مواضع افراد در فتنه سال 88 را یکی از شاخص‌های وزرای صالح دانست.صدیقه شاکری عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در مورد شاخص‌های وزرای صالح که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشته‌اند، اظهار داشت: شاخص‌های وزرای صالح در دو بعد عام و خاص خلاصه می‌شود.وی توجه، پایبندی و اعتقاد به جمهوری اسلامی، حرکت در مسیر خط ولایت، همراه و همگام بودن با مردم و اعتماد را از خصوصیات عام وزرای صالح دانست.عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: تخصص در رشته مشخص وزارتخانه‌ها خصوصیات خاص وزرای صالح است اما مردم اطمینان داشته باشند که کسانی را به عنوان نماینده در خانه ملت انتخاب کرده‌اند، قطعا به کسانی رای خواهند داد که قصد خدمت به مردم را داشته باشند.صدیقه شاکری مواضع افراد در فتنه سال 88 را یکی از شاخص‌های وزرای صالح برشمرد و گفت: امروز برخی‌ها در کابینه وجود دارند که فتنه سال 88 را حتی قبول ندارند. معتقدم این افراد قطعا در جریان فتنه حضور و نقش موثر داشتند. وی در پایان تاکید کرد: کسانی که در برخی انتخابات‌ها صلاحیت‌‌شان احراز نشده و امروز برای کسب یک وزارتخانه گام برداشته‌اند بدانند که نمایندگان قابل معامله شدن نیستند و بررسی اشکالات، وظیفه نظارتی و قانونی مجلس است.
زیاده‌روی در جعل امضا و بیانیه صدای سایت حامی فتنه را درآورد (خبر ویژه)
انتشار بی‌رویه بیانیه‌های جعلی از سوی افراطیون و محافل مخالف‌خوان جمهوری اسلامی صدای اعتراض یکی از رسانه‌های فعال در فتنه سبز را درآورد.این محافل به ویژه طی چند ماه اخیر در پوشش محافل صنفی، فرهنگی، مطبوعاتی، دانشگاهی، سینمایی و... ضمن انتشار بیانیه‌‌های مجعول تلاش کرده‌اند مطالبات رادیکال و غیرقانونی خود را فراگیر و موجه جلوه دهند. سایت روز آن‌لاین در این زمینه نوشت: بیانیه‌نویسی برای برخی از فعالان به ویژه حوزه مجازی فضایی برای مطرح کردن آنها به عنوان یک فعال حقیقی فراهم کرده تا بیانیه‌ای به نام دیگران یا یک موضوع یا زندانی سیاسی- عقیدتی اما به کام شخص تهیه‌کننده تهیه شود. در این بیانیه‌ها شاهد اسامی افراد بسیاری هستیم که نه فعالیت خاصی در عرصه عمومی و مدنی داشته‌اند و نه فعالیت سیاسی شناسنامه‌دار و مشخصی داشتند و نه روزنامه‌نگار بوده‌اند.نویسنده می‌افزاید: متاسفانه مهم جلوه دادن فرد از خود باعث شده است که نه تنها از خود هویت‌سازی جعلی کند بلکه بدون حرکتی خاص تنها با یک حس درونی اعتراض، خود را فعال سیاسی یا اجتماعی بداند.در ادامه این متن اعتراضی آمده است: در برخی از این بیانیه‌ها تنها برای ایجاد سر و صدا و مهم جلوه دادن بیانیه از اسامی فعالان سیاسی و اجتماعی بدون اطلاع و کسب اجازه از آنها سوءاستفاده می‌شود. مدتی است شاهدیم که این کار عمومیت پیدا کرده و باعث ایجاد دردسر برای فعالان حقیقی این عرصه شده است. متأسفانه تولیدکنندگان این نوع بیانیه‌ها بدون توجه به تبعات کارشان، نسبت به درج نام یک فعال در پای یک بیانیه در کنار اسامی افرادی دارای اختلافات فکری- سیاسی عمده با یکدیگر اقدام می‌کنند. این مسئله همچنین باعث ایجاد دردسرهایی برای افرادی شده که اصلا در جریان ماجرا نبوده‌اند.روز آن‌لاین با انتقاد از جعل نام اشخاص در این بیانیه‌ها نوشت: زمانی که بیانیه‌ساز برای ایجاد یک حاشیه امن سیاسی برای خود، کنشی سیاسی را به زور به نام کسی الصاق می‌کند و برای بالا بردن راندمان کاری فعالیت‌های سیاسی خود از هویت اجتماعی و سیاسی شخصی حقیقی استفاده می‌کند این نیز همان جعل و در حقیقت، تقلیل میدان سیاسی است نه بسط و توسعه آن.این سایت در پایان می‌پرسد: چگونه در کنش‌های سیاسی برخی از به اصطلاح‌ فعالان سیاسی و مدعی ارزش‌های دموکراتیک جایگاهی برای مصادره اسامی افراد و استفاده از هویت آن‌ها و اساسا چنین پنهان‌کاری باز شده است؟
آلت‌دست افراطیون با چه رویی می‌خواهد وزیر شود؟! (خبر ویژه)
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی جزو اعضای مستعفی دولت اصلاحات است که در اقدامی دسته‌جمعی و برای اعمال فشار به نظام تهدید به استعفا کردند.محمود حجتی از اعضای مرکزیت حزب منحله مشارکت و از مرتبطان با آقای منتظری و باند مهدی هاشمی است که بهمن سال 82 همنوا با افراطیون مجلس ششم -متحصنینی که برخی از آنها هم‌اکنون به خارج از کشور گریخته و پناهنده شده‌اند- از وزارت استعفا کرد. روزنامه یاس‌نو ارگان رسمی حزب مشارکت دوم‌بهمن 1382 و در آستانه انتخابات مجلس هفتم در تیتر اول خود نوشت «استعفای وزیران و معاونین رئیس‌جمهور در اعتراض به فقدان شرایط آزادی انتخابات» و عکس محمود حجتی را در کنار تصویر محمدعلی ابطحی، صفدر حسینی، مرتضی حاجی، عبدالله رمضان‌زاده، موسوی لاری، احمد خرم، محمد ستاری‌فر، محسن مهرعلیزاده، علی صوفی، معصومه ابتکار و... منتشر کرد. در آن زمان تندروهای دولت و مجلس سعی داشتند با قانون‌شکنی و گردن کلفتی انتخابات مجلس را تعطیل کنند و انجام تحصن در مجلس و اعلام استعفای وزرا و معاونین آنها و استانداران آخرین تهدید این طیف بود.در آن زمان برخی معاونین محمود حجتی نیز استعفا شده و حجتی نیز با حضور در مجلس از تحصن‌کنندگان حمایت کرده بود.محمدعلی ابطحی معاون وقت خاتمی در همان شماره روزنامه یاس‌نو تصریح می‌کند «تمام کسانی که استعفا کرده‌اند در استعفای خود جدی هستند».اکنون سوال توأم با شگفتی ناظران و تحلیل‌گران این است که مدعی استعفا و آلت دست افراطیون در فتنه‌گری سال 82 اکنون با چه رویی می‌خواهد به دولت برگردد و کدام تضمین وجود دارد که وی سر بزنگاه مرتکب همان خیانت نشود؟! پرسش مهم دیگر این است که چنین افرادی چگونه از فیلتر ارزیابی رئیس‌جمهور گذشته‌اند؟ آیا تحمیلی در میان است؟!یادآور می‌شود عناصر مستعفی مجلس و دولت اصلاحات در سال 82 با بیانیه‌های حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شدند. در بیانیه‌های صادره تأیید می‌شد که به خاطر رد صلاحیت اصلاح‌طلبان کلیدی، انتخابات ایران مشروعیت ندارد.
نامزدهای گزینه معاونت در ریاست جمهوری (خبر ویژه)

دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی احتمالاً از میان محمد فروزنده و محمد شریعتمداری انتخاب می‌شود.در عین حال گفته می‌شود در صورت قطعی شدن وزارت محمدجواد ظریف در وزارت خارجه احتمالاً پرونده هسته‌ای به وی واگذار خواهد شد.به گزارش «ندای انقلاب»، روحانی قصد دارد تا زمان پایان بررسی رای اعتماد وزرا در مجلس شورای اسلامی از انتصاب برخی از معاونین خود و همچنین سخنگوی دولت خودداری کند.از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که روحانی قصد تشکیل معاونت روحانیت را دارد و در همین راستا قرار است تا چندی دیگر حجت‌الاسلام شهیدی را به عنوان معاون رئيس‌جمهور در امور روحانیت منصوب کند.از سوی دیگر نسیم گزارش داد انتصاب محسن انصاری و علی‌محمد نوریان به ریاست بنیاد شهید و سازمان محیط زیست تقریباً قطعی شده است. انصاری اکنون قائم‌مقام سازمان بنیاد شهید است.خبرهای غیررسمی همچنین از احتمال تشکیل معاونتی تحت عنوان معاون سیاسی و امنیتی رئیس‌جمهور با محوریت علی یونسی حکایت می‌کند اما نسبت این معاونت با وزیران اطلاعات و کشور هنوز روشن نیست.پیش از این از مرتضی بانک و محمد شریعتمداری به عنوان گزینه‌های معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری، علی عسکری برای معاونت پارلمانی و صالحی امیری به عنوان رئيس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یاد شده است.