چند مورد گزارش خبری در مورد عدم امنیت اجتماعی

چند مورد گزارش خبری در مورد عدم امنیت اجتماعی 10 شهریور-92
همچون گزارش روزانه  چند مورد گزارش خبری دیگر در مورد عدم امنیت اجتماعی و.... گزارش شده است تا بیشتر فاش شود اوضاع امنیت در کشور مدعی امن ترین کشور جهان چگونه می باشد؟
مرد ایرانی که پس از قتل همسرش در لاس وگاس با پابند الکترونیکی به ایران گریخته بود، با حکم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.به گزارش مهر، در این پرونده کاظم متهم به قتل همسرش در لاس وگاس آمریکا می باشد که پس از این جنایت با پابند الکترونیکی از این کشور گریخته و به ایران آمده بود.در ابتدای جلسه محاکمه متهم که به ریاست قاضی محمدی کشکولی و در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد قاضی کاکلی نماینده دادستان تهران با تشریح کیفرخواست گفت: کاظم 52 ساله متهم است در تاریخ 7 فروردین سال  86 در لاس وگاس آمریکا همسرش به نام الهام را به ضرب گلوله به قتل رسانده است.  وی همچنین متهم به شروع به قتل و صدمه بدنی نسبت به یک ایرانی دیگر به نام رامین می باشد که با توجه به محتویات پرونده برای وی درخواست مجازات قانونی دارم.سپس پدر الهام به توان اولیای دم در جایگاه حاضر شده و برای قاتل دخترش تقاضای قصاص کرد.قاضی کشکولی با تفهیم اتهام به کاظم از او خواست به دفاع از خود بپردازد که متهم با قبول اتهاماتش گفت: اتهام قتل و مجروح کردن رامین را قبول دارم اما بیگناه هستم.  الهام از ابتدا قصد کلاهبرداری از من را داشت، ما سال 81 در نوشهر ازدواج کردیم این درحالی بود که او سال 78 با مرد دیگری ازدواج کرده و از او جدا نشده بود. الهام این موضوع را از من مخفی کرده بود و قصد داشت بعد از گرفتن اقامت از من جدا شده و با همسر دومش در این کشور زندگی کند. دو سال بعد از زندگی در آمریکا متوجه این موضع شدم و از سال 84 او را به ایران کشاندم تا طلاقش را بدهم اما همسرم راضی به این کار نشد به همین خاطر مجبور شدم در دستگاه قضائی ایران از او شکایت کنم. به دلیل اینکه او همزمان دو شوهر داشت ممنوع الخروجش کردم. زمانی که به آمریکا رفتم این موضع را به اداره مهاجرت این کشور نیز گفتم که باعث دستگیری الهام شد.  او 7 ماه در زندان بود و یک بار در این مدت با هم ملاقات داشتیم.وی ادامه داد: قرار بود من او را  از زندان آزاد کنم و الهام برای طلاق همراه من به تهران بیاید اما وقتی آزاد شد دوباره به کارهای قبلی خود روی آورد. روز حادثه وقتی به  خانه رفتم الهام و رامین در اتاق من بودند، با دیدن این صحنه عصبانی شده و از آنها خواستم خانه را ترک کنند اما آنها با چاقو به طرفم حمله ور شدند تا از من 300 هزار دلار اخاذی کنند، من از یک سال قبل اسلحه ای را خریده و در اتاقم نگهداری می کردم، اسلحه را برداشته و با آن به طرف الهام و رامین شلیک کردم.پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای تصمیم گیری وارد شور شده و با اکثریت رای کاظم را به قصاص محکوم کرده و او را با قراربازداشت روانه زندان کردند.
مردی که متهم است پس از قتل باجناقش جسد او را در بیابان رها کرده بود، در جلسه محاکمه منکر اتهامات خود شد.به گزارش مهر، یکم بهمن ماه سال 89 کشف جسد مردی در بیابان های اخترآباد به کلانتری 27 شهریار اعلام شد.در ادامه تیمی از ماموران همراه بازپرس جنایی در محل حاضر شده و با جسد مرد ناشناس درحالیکه با ضربات چاقو به قتل رسیده و طنابی دور گردنش بسته شده بود، روبرو شدند.بررسی ها نشان می داد مقتول در محل دیگری به قتل رسیده و جسدش از سوی قاتل یا قاتلین به آنجا منتقل شده پس از تحقیقات مقدماتی با دستور بازپرس ویژه قتل جسد به پزشکی قانونی منتقل و تیمی از ماموران تحقیقات برای افشای راز این جنایت را آغاز کردند.همزمان با تحقیقات پلیسی زنی با مراجعه به اداره آگاهی شهریار از ناپدید شدن مرموز همسرش به نام مهدی خبر داد و گفت: شوهرم دیروز قرار بود برای پدرش کپسول اکسیژن ببرد، اما به طرز مرموزی ناپدید شد به هر جا که احتمال می دادم آنجا رفته باشد، سر زدم، اما هیچ اثری از او نبود تلفن همراهش نیز پاسخگو نمی باشد.وی ادامه داد: وقتی از یافتن او ناامید شدم به خانه خواهرم رفتم و با ماشین مهدی در مقابل خانه آنها روبرو شدم، اما هر چه در زدم کسی در خانه را باز نکرد حال احتمال می دهم شوهر خواهرم بلایی سر مهدی آورده باشد.پس از این شکایت ماموران با بررسی پرونده افراد زندانی دریافتند جسد کشف شده در بیابان های اخترآباد متعلق به مهدی می باشد. با شناسایی هویت مقتول روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تازه ای شد و ماموران تحقیقات از باجناق مقتول به نام سعید را در دستور کار قرار دادند. همزمان نیز یک پیامک از سیم‌کارت مقتول برای همسرش فرستاده شد که در آن نوشته بود حال من خوب است به دنبالم نگرد.ردیابی این پیامک نشان داد در زمان ارسال پیامک سیم کارت در گوشی سعید بوده است با کشف سرنخ هایی علیه تنها مضمون جنایت ماموران سعید را دستگیر کردند اما او در مراحل تحقیقات منکر قتل باجناقش شد.در ادامه نیز بازپرس جنایی با توجه به شواهد و دلایل موجود برای تایید به اتهام قتل عمدی کیفرخواست داده و پرونده برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری فرستاده شد.صبح امروز جلسه محاکمه با حضور اولیای دم برگزار شد که در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: با توجه به دلایل موجود بزه قتل از سوی متهم محرض بوده و برای او درخواست مجازات قانونی را دارم.در ادامه اولیای دم مقتول با تشریح حادثه برای قاتل تقاضای قصاص کردند.قاضی نورالله عزیزمحمدی رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران سپس با تفهیم اتهام به سعید از او خواست به دفاع از خود بپردازد.متهم به قتل نیز با رد اتهامش گفت: من و مقتول باهم دوست بودیم وقتی مرا برق گرفت و خانه نشین شدم او خیلی به من کمک کرد و من حالا مدیون کمک های او هستم چطور می توانم او را به قتل رسانده باشم، روز حادثه مهدی به خانه ما آمد و باهم مواد مصرف کردیم سپس او برای دیدن یکی از دوستانش از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. من هیچ نقشی در قتل او نداشته و این اتهام را قبول نمی کنم.پس از دفاعیات متهم، قضات دادگاه برای تصمیم گیری وارد شور شدند.
کیهان نوشت:جهانگیر الماسی که در حال تولید فیلم «رنج و سرمستی» است، از تهدید به قتل خود توسط عده‌ای خبر داد!وی گفت: علی‌رغم تلاش‌های برخی که نهایت سعی خود را کردند تا فیلم «رنج و سرمستی» ساخته نشود، با پایمردی و ایستادگی بر سر اصول و آرمان‌ها، کار تصویربرداری این فیلم به پایان رسید و الان در حال تدوین آن هستیم.الماسی با بیان اینکه توطئه‌ها و موانع فراوانی در راه ساخت این فیلم ایجاد شد، افزود: عده‌ای تمایل نداشتند که این فیلم ساخته شود و حتی چندین بار بنده را به قتل تهدید کردند. اما خوشبختانه خدای کریم کمک کرد و با غلبه بر مشکلات کار فیلمبرداری را به پایان رساندیم.وی درباره عوامل تهدید خود گفت: اجاز دهید تا کامل شدن مراحل ساخت فیلم، سکوت کنم.گفتنی است، فیلم «رنج و سرمستی» نخستین تجربه کارگردانی جهانگیر الماسی محسوب می‌شود. این فیلم به روایت ماجراهایی ناگفته و تکان‌دهنده از دوران دفاع مقدس در غرب کشور می‌پردازد.
پرونده عاملان قتل قهرمان دوچرخه‌سواري ايران هنوز در پيچ و خم‌هاي قضايي گرفتار است. پرونده اين جنايت از دادگاه به دادسرا برگردانده شده است وخانواده مهرداد محمداميني، دوچرخه‌سواري كه سال پيش در يك نزاع خياباني به قتل رسيده بود نسبت به آزادي و قرار منع تعقيب 3 نفر از متهمان اعتراض كردند.شامگاه 24 شهريورماه 1391 مهرداد محمداميني در جريان يك نزاع خياباني و درگيري با 4 مرد با ضربات چاقو به قتل رسيد. دوچرخه‌سواري كه در كارنامه‌اش چند مقام قهرماني دارد ابتدا با يك پسر جرو بحث مي‌كند و اين پسر جوان پس از چند دقيقه با پدر و عموهايش براي نزاع سراغ مهرداد محمداميني مي‌روند. در جريان اين درگيري خونين دوچرخه‌سوار كرجي بر اثر اصابت ضربات چاقو به قتل مي‌رسد.از همان روز نخست، پرونده در آگاهي كرج تحت بررسي قرار گرفت و ابتدا پسر جوان و سپس پدر و عموهايش دستگير شدنددر جريان بازجويي، پدر خانواده اعتراف كرد كه ضربات چاقو را وي به مهرداد زده است و با اين اعترافات و پس از بازسازي صحنه جنايت به عنوان عامل قتل روانه زندان شد. همچنين پسر جوان به همراه عموهايش از زندان آزاد شدند. روز 24 تيرماه سال جاري، پس از انجام جلسات بازپرسي، نخستين جلسه محاكمه برگزار شد و 5 قاضي به دليل نقص در تحقيقات، پرونده را به بازپرسي برگرداندند چرا كه عامل اصلي قتل ادعا كرده بود هنگام جنايت به دليل شرب خمر تعادل نداشته و چون بازپرس در اين خصوص اقدامات لازم را انجام نداده بود پرونده به بازپرسي برگشت داده شد.خانواده قهرمان دوچرخه‌سوار نسبت به طولاني شدن مراحل قضايي و نيز آزادي و صدور قرار منع تعقيب براي پسر جوان و دو عمويش به شدت معترض شدند. آن‌ها معتقدند عامل درگيري پسر جوان بوده و نبايد وي آزاد مي‌شد.
 گفت‌وگو با پدرقهرمان دوچرخه‌سوار
منوچهر محمداميني، به شوك گفت:‌ پسر جوان عامل اين درگيري بود و نمي‌دانم چرا بايد او آزاد شود؟ آيا اين پسر جوان در نزاع و قتل حضور نداشته است؟ آيا او خانواده‌اش را براي قتل پسر من تحريك نكرده است؟ پس چرا بايد آزاد شود.وي افزود: پرونده هنوز در مسير تكميل است. روز 24 تيرماه يك جلسه دادگاه برگزار و پرونده به دليل عدم اعلام نظر بازپرس درخصوص شرب خمر متهم به قتل به بازپرسي برگشت داده شد.پدر اين قهرمان دوچرخه‌سواري با ابراز گلايه‌ گفت: وقتي روح‌الله داداشي به قتل رسيد در سريع‌ترين زمان ممكن حكم دادگاه صادر شد و متهم پاي چوبه‌دار رفت، مگر پسر من ورزشكار نيست؟ پس چرا اينقدر دادرسي را طول مي‌‌دهند؟ متهم به قتل اعتراف كرده بقيه هم كه در محل درگيري بودند اعتراف كرده‌اند پس چرا اينقدر پرونده طول كشيده استمتاسفانه عامل اصلي تحريك خانواده به قتل آزاد شده است. به چه دليلي منع تعقيب براي آن‌ها صادر شده است. اين‌ها براي من جاي سوال است و در جلسه‌اي كه با دادستان داشتم همه اين‌ها را به اطلاع ايشان رساندم.در مهرداد از روز حادثه چنين گفت: من روحم از اين نزاع خبر نداشت. به من زنگ زدند گفتند بچه‌ات در بيمارستان است،‌ نگفتند چاقو خورده، گفتند تصادف كرده، ‌من خودم را به بيمارستان رساندم، ديدم بچه‌ام در اتاق عمل است. بعد كه نتوانستند او را نجات دهند به من گفتند كه چاقو خورده است. آنها 4 نفري سر بچه من ريختند و او را به قتل رساندند.وي در پايان گفت: برادر بزرگ متهم، مادرش و همسرش براي گرفتن رضايت به من مراجعه كرده‌اند ولي من نمي‌بخشم. به چه دليل بايد رضايت بدهم، من قصاص مي‌خواهم. اين پسر نتيجه همه عمر من بود، همه دار و ندارم بود، من يك ورزشكار تربيت كرده بودم، ورزشكاري كه مايه افتخار شهر و كشور بود. اين‌ها همه زندگي مرا گرفته‌اند. من چرا بايد رضايت بدهم. به آقاي دادستان هم گفتم كه رضايت نمي‌دهم. بچه مرا كشته‌اند. اجازه نداده‌اند به بيمارستان منتقل كنندشاهدان در دادگاه شهادت دادند كه يكي از اينها كارت خودش را كه مربوط به يكي از نهادهاي قضايي بود درآورده و نشان داده و مدعي شده رئيس زندان ... است و فرياد زده اين فيلم بازي مي‌كند توجه نكنيد و شهادت شاهدان در پرونده است، اينها اجازه نداده‌اند بچه‌ام بموقع به بيمارستان برسد و شايد اگر راهي بيمارستان مي‌شد الان زنده بود، حالا من رضايت بدهم؟
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از سقوط مرگبار یک کارگر ساختمانی از ارتفاع 25 متری خبر داد.سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حادثه سقوط کارگر از ارتفاع در ساعت 16:03 به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان ایستگاه 77 و گروه نجات سه از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه واقع در خیابان ستارخان، خیابان سازمان آب اعزام شدند.وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه در حال ساخت بود، اظهارکرد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند یک کارگر در طبقه پنجم این ساختمان مشغول جوش‌کاری بوده که ناگهان به علت بی‌احتیاطی از این طبقه به طبقه همکف سقوط کرده است.سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ارتفاع سقوط این کارگر را 25 متر عنوان کرد و گفت: آتش‌نشانان با تجهیزات مخصوص، این کارگر را خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ وی را تایید و اعلام کردند.ملکی، مشخصات این کارگر را ایرانی و 30 ساله اعلام کرد و گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل، در ساعت 16:35 به عملیات خود خاتمه دادند.