وقی دین ابزار قدرت وثروت
وعوامفریبی و غارتگری و جنگ افروزی شده باشد.همچنین فقر وبیکاری وتورم وگرانی وتبعیض و
شکاف عمیق طبقاتی را توجیه کند . نتیجه چنین می شود که روزی نامه ای که گزارش
خودروی 6 میلیارد تومانی وارداتی را نشان از شکاف عمیق طبقاتی دانسته است .از سوی
دیگر بدون آنکه به ریشه ی کمبودها ی
آموزشی و اختلاف فاحش آموزشی قشر مرفه با
قشر محروم به پردازد تبلیغ عشق و ایثار
معلم در مدارس عشایری کرده است . در صورتی که اذعان نموده مدارس عشايري كه كل امكانات آن يك تخته چادر، شش
عدد ميز و نيمكت و يك عدد تخته سياه است ؛در مقايسه با مدارس عادي، محروم است
محروم است محروم است و اگر عشق و ايثار و ازخودگذشتگي معلمان شجاع و دلسوز عشاير
نباشد... بهرحال سئوال است مسئول این شرایط ومحرومیت کیست؟ پول نفت وگاز چه
می شود وسهم چه کسان می گردد وچرابه این محرومان سهمی نرسیده است؟ اینان واجب تر
ونیازمندتر ند یا کمک های مالی- تسلیحاتی کلان بشار اسد جنایتکار وحزبالشیطان لبنان و.....؟
مدارس عشايري كه كل امكانات آن يك تخته چادر، شش عدد ميز و نيمكت و
يك عدد تخته سياه است ؛در مقايسه با مدارس عادي، محروم است محروم است محروم است و
اگر عشق و ايثار و ازخودگذشتگي معلمان شجاع و دلسوز عشاير نباشد... بهارنيوز:
در حد فاصل شوشتر و دزفول خيمهاي كوچك در دل دشت با پرچم سه رنگ كشورمان رخ در رخ
خورشيد بر پا بود. بر خلاف دبستانهاي معمول درشهر و روستا ؛اينجا خبري از
ساختمان، دفاتر اداري،سرويسهاي بهداشتي،وسايل سرمايشي و گرمايشي و...نبود تا چشم
كار ميكرد بيابان بود و بيابان،و دشت مهربان طبيعت آغوش خود را براي بچهها باز
كرده بود و دانش آموزان دبستان امام مهدي (عج) را براي يادگيري و كسب علم و دانش
پذيرفته بود،توصيف فضاي مدارس سيار و معلمان دلسوز عشاير كاري بس سخت و دشوار است. معلمان
عشايري انسانهاي فداكار و بيتوقعي هستند كه ازجواني و جان خويش براي آموزش و
تعليم و تعلم فرزندان عشاير محروم مايه ميگذارند؛آنان به معناي كلمه، به شغل
معلمي عشق ميورزند و همين امر است، كه معلمان عشاير را در مواجهه با زندگي سخت و
طاقت فرسا و در شرايط نامساعد جوي از قبيل باد و باران و طوفان و ديگر محروميتهاي
رفاهي وفرهنگي،در دل كوهها و درههاي گاه صعب العبور و در دورافتادهترين مناطق،
باحداقل حقوق و مزايا؛همچنان به آنها نيرو و انگيزه ميدهد تا هر روز مشتاقتر و
پر انرژيتر از قبل در كلاس درس حاضر باشند. موسوي معلم اين دبستان در خصوص
شرايط تعليم و تربيت در اين دبستان، ميگويد: بازگشايي مدارس عشايري به خاطر شرايط
ويژه كوچ با مدارس عادي،متفاوت است اما آموزگاران عشايري خوزستان از يكم مهر براي
حضور به موقع در كلاس آمادهاند و در هر منطقه كه ايل عشاير از كوچ برگشته است،
بلافاصله دانش آموز،معلم خود را در كلاس حاضر ديده است. البته در مدارس
عشايري،حضور دانش آموز به تشكيل و شروع كلاسها رسميت ميبخشد و تا زماني كه مرحله
كوچ به پايان نرسيده باشد معمولا دبستان داير نميشود. دانش آموزان اين
دبستان 12 نفر پسر و دختر، پايه اول تا ششم را بايد در همين مدرسه سپري كنند اما
به نظر ميرسد پايه ششم كه يادگار وزيرآموزش و پرورش دولت دهم است، براي تدريس
برخي از دروس مانند "كار و فناوري" به تجهيزات خاص
مانند"رايانه" نياز است، اما چگونه ميتوان در زير چادر عشايري رايانه
هم داشت، بعضي از معلمان عشايري معتقدند كه دانش آموز عشاير با تمام تلاش و كوششهايي
كه معلمان عشايرمي نمايند؛در مقايسه با دانش آموزان شهر و روستا به علت فقدان
امكانات مدرن و نيمه مدرن از سواد پائينتري برخوردارند و بيشك دانش آموز پايه
ششم عشاير با مشكلات متعددي وارد مقطع بعدي تحصيل خواهد شد. و سخن آخر اينكه،
مدارس عشايري كه كل امكانات آن يك تخته چادر، شش عدد ميز و نيمكت و يك عدد تخته
سياه است ؛در مقايسه با مدارس عادي، محروم است محروم است محروم است و اگر عشق و
ايثار و ازخودگذشتگي معلمان شجاع و دلسوز عشاير نباشد.