صدا ها و نامه‌ي شما

صدا ها و نامه‌ي شما. 8 اسفند-92
* از اهالي محل: چند صباحي است برق خيابان گوهري، ايستگاه معلم، خيابان مرودشت روبروي پارك، جنب مدرسه ابن سينا قطع مي‌باشد و متأسفانه نسبت به رفع اين مشكل تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است. بنويسيد شايد رسيدگي شود. * گلپايگاني از تهران: به مسئولان بگوييد امكان ندارد به جاي هدفمندي يارانه‌ها برنامه ديگري اجرا شود يا كلاً اين برنامه لغو شود؟ قيمت‌ها به سابق برگردد، تورم كاهش يابد يارانه را هم ندهند، اما قيمت‌ها كاهش يابد چون خيلي از قيمتها چند برابر شده‌اند. * صلواتي از تهران: خواهش مي‌كنم پيام من را به گوش آقايان برسانيد و بگوييد چرا برخي نمايندگان مجلس آنقدر با دولت مخالفت مي‌كنند و مرتب چوب لاي چرخ دولت مي‌گذارند، واقعاً چرا؟ مي‌خواهند به مردم چه چيزي را ثابت كنند؟ چرا برخي از آنها حتي به نصايح و اندرزهاي رهبر معظم انقلاب هم گوش نمي‌دهند. چرا مصادره؟ چه دليلي دارد افرادي كه سيم كارت‌هاي همراه اول يا ايرانسل دارند، پس از گذشت يك سال از آن استفاده نكرده‌اند، از سوي اين دو شركت مصادره و به افراد ديگري واگذار ‌شود؟ آيا از لحاظ قانوني اين مراكز مجاز به اين كار هستند كه اموال مردم را به ديگران بدهند و سزاست كه مردم براي خريد سيم كارت به اين شركت‌ها پول بدهند و بعد مورد زورستايي مدرن الكترونيكي قرار گيرند! 
صداي شما
* گلپايگاني از تهران: به مسئولان بگوييد امكان ندارد به جاي هدفمندي يارانه‌ها برنامه ديگري اجرا شود يا كلاً اين برنامه لغو شود؟ قيمت‌ها به سابق برگردد، تورم كاهش يابد يارانه را هم ندهند، اما قيمت‌ها كاهش يابد چون خيلي از قيمتها چند برابر شده‌اند. 
* صلواتي از تهران: خواهش مي‌كنم پيام من را به گوش آقايان برسانيد و بگوييد چرا برخي نمايندگان مجلس آنقدر با دولت مخالفت مي‌كنند و مرتب چوب لاي چرخ دولت مي‌گذارند، واقعاً چرا؟ مي‌خواهند به مردم چه چيزي را ثابت كنند؟ چرا برخي از آنها حتي به نصايح و اندرزهاي رهبر معظم انقلاب هم گوش نمي‌دهند؟ 
* برقعي از قم: به آقاي ضرغامي رئيس صداو سيما بگوييد شما بايد پاسخگو باشيد چرا سخنراني آقاي هاشمي رفسنجاني در ايام دهه فجر را پخش نكرديد كه ما بايد از رسانه‌هاي ديگر آن را تماشا و بشنويم؟ چرا مردم را از ديدن و شنيدن گفتار افراد شناسنامه‌دار در نظام مقدس جمهوري اسلامي محروم مي‌كنيد؟ 
* محمود اسلامي از تهران: ضمن تشكر از شهردار تهران، به ايشان بگوييد در دور جديد فعاليت خودتان انشاءالله با همتي مضاعف به ريشه كني كامل موش‌هاي موذي كه چهره شهر تهران را مشمئز كننده كرده‌اند، اقدام نماييد. 
* امامي از باغستان شهريار: به مسئولان ذيربط تذكر بدهيد در جاده اصلي تهران - شهريار از بزرگراه فتح تا رضي آباد با رعت‌گيرهاي غيراصولي و فاقد ديد كافي براي رانندگان، بيش از اين به خودروها و سرنشينان آن خسارت نزنند! 
* از اهالي محل: چند صباحي است برق خيابان گوهري، ايستگاه معلم، خيابان مرودشت روبروي پارك، جنب مدرسه ابن سينا قطع مي‌باشد و متأسفانه نسبت به رفع اين مشكل تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است. بنويسيد شايد رسيدگي شود. 
نامه‌هاي شما
چرا مصادره؟ 
چه دليلي دارد افرادي كه سيم كارت‌هاي همراه اول يا ايرانسل دارند، پس از گذشت يك سال از آن استفاده نكرده‌اند، از سوي اين دو شركت مصادره و به افراد ديگري واگذار ‌شود؟ آيا از لحاظ قانوني اين مراكز مجاز به اين كار هستند كه اموال مردم را به ديگران بدهند و سزاست كه مردم براي خريد سيم كارت به اين شركت‌ها پول بدهند و بعد مورد زورستايي مدرن الكترونيكي قرار گيرند! فاطمه فرخي پور ـ تهران 
يك پيشنهاد به مسئولان 
ازدحام در برخي خطوط مترو به ويژه خط يك تجريش ـ كهريزك طوري است كه مسافران مجبورند در ايستگاه‌هاي بين راه، دقايق طولاني را در انتظار ترن‌هاي بعدي بمانند كه اين مسأله سبب اتلاف وقت آنان مي‌شود. به مسئولان شوراي شهر، شهرداري و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد مي‌كنم براي يك بار هم شده قدم رنجه كنند و ساعت 18 الي 19 از خط يك از تجريش (ابتداي خط) سوار شوند و ببينند مسافران چقدر با سختي و دشواري خود را به مقصد مي‌رسانند. شهردار تهران بيشتر به راه‌اندازي خطوط جديد مترو مي‌انديشد، در حالي كه افزايش خطوط براي تهيه ترن و واگن و تجهيزات ديگر به بودجه قابل توجهي نياز دارد و همچنين راهبر و حقوق مكفي مي‌خواهد. آيا بهتر نيست به جاي افزايش خطوط، همين خطوط موجود را تقويت كنند تا مسافران مجبور نباشند براي سوار يا پياده شده از ترن، يكديگر هل بدهند و از يكديگر سبقت بگيرند؛ چون در ايستگاه‌هاي مترو منظره مسافراني براي زودتر به مقصد رسيدن، در حال دويدن و سبقت گرفتن هستند، منظره روزانه و بسيار آشنايي نيست. ع. يناقرف ـ تهران