گزیده خبرهای 7 اسفند-92. قسمت -2

گزیده خبرهای 7 اسفند-92. قسمت -2
باران و برف بخش‌هايي از كشور را فرا مي‌گيرد
مدير پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: باران و برف بخش‌هايي از كشور را فرا مي‌گيرد. مهندس "احد وظيفه" در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، افزود: تحليل آخرين اطلاعات هواشناسي بيانگر ورود سامانه بارشي از شمال غرب و غرب به كشور از بعدازظهر چهارشنبه(امروز) است كه سبب بارش باران و برف در مناطق غرب، شمال غرب، مركز و شمال كشور مي‌شود. وي افزود: بر اين اساس بعدازظهر امروز در استانهاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، كردستان، كرمانشاه، ايلام، لرستان، زنجان و همدان و روزهاي پنجشنبه و جمعه با شدت كمتر در استانهاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، كردستان، كرمانشاه، زنجان، همدان، مركزي، قزوين، البرز، تهران، گيلان و مازندران بارش باران و برف پيش‌بيني مي‌شود. مدير پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: بر اساس الگوهاي بارشي حداكثر بارش اين سامانه در جنوب آذربايجان غربي و شمال كردستان بين 20 تا 30 ميليمتر پيش‌بيني شده است
دستگيري مدير سايت غير اخلاقي در كرج
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان البرز از دستگيري شخصي كه با راه‌اندازي سايتي اقدام به انتشار داستانهاي غير اخلاقي و ترويج فساد در جامعه مي‌شد، خبر داد. سرهنگ "يزدان نيكنام" افزود: به منظور افزايش امنيت در محيط‌هاي سايبري و در نتيجه رصد فضاي مجازي، كار‌شناسان پليس موفق به شناسايي سايتي شدند كه اقدام به انتشار داستان‌هاي غير اخلاقي مي‌كرد. با توجه به حساسيت موضوع و تاثيرات غير اخلاقي آن در سطح جامعه به ويژه جوانان و همچنين اشاعه فساد در جامعه پيگيري موضوع و شناسايي وبلاگ نويس مذكور در دستور كار ماموران پليس فتا قرار گرفت. وي ادامه داد: در پي انجام كارهاي اطلاعاتي ماموران و رصد فضاي سايبري مشخص شد كه محتواي داستان‌هاي موجود در سايت به اندازه‌اي ذهن مخاطب را درگير مي‌كند كه اثرات مخربي را در جامعه به همراه داشته و باعث ترويج فساد مي‌شود. رئيس پليس فتا استان البرز گفت: پس از تحقيقات و بررسي‌هاي تخصصي و فني كارشناسان اين پليس، متهم مذكور شناسايي و پس از احضار به اين پليس، در بازجويي‌هاي ماموران در ابتدا منكر هر گونه جرمي شد اما در تحقيقات تكميلي و مواجه شدن با دلايل مستند و مدارك موجود ناچار به جرم خود اعتراف كرد. متهم دستگير شده پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد. 
برخورد 6 خودرو در اتوبان شهيد چمران
رئيس مركز اطلاع‌رساني پليس راهور تهران بزرگ از جراحت دو تن در پي برخورد شش دستگاه خودرو با يكديگر در اتوبان چمران خبر داد. سرهنگ "عين‌الله جهاني" در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، در تشريح جزئيات اين خبر گفت: ساعت هشت صبح سه‌شنبه در مسير جنوب به شمال اتوبان چمران نرسيده به پل مديريت، شش دستگاه وسيله نقليه با يكديگر برخورد كردند. وي با بيان اينكه در اين تصادف دو دستگاه سواري پرايد، سه دستگاه پژو و يك دستگاه وانت نيسان با يكديگر برخورد كردند، گفت: بر اثر اين برخورد اين شش وسيله نقليه، دو نفر از سرنشينان يكي از سواري‌هاي پرايد دچار جراحت شدند. رئيس مركز اطلاع‌رساني پليس راهور تهران بزرگ گفت: كارشناسان تصادفات پليس راهور عدم توجه به جلو از جانب راننده وانت نيسان به علت سرعت غيرمجاز را علت وقوع اين حادثه اعلام كرده‌اند. 
دستگيري ماموران قلابي مبارزه با مواد مخدر تهران
دو جوان كه با جعل عنوان پليس مبارزه با مواد مخدر از شهروندان اخاذي مي‌كردند، توسط ماموران انتظامي دستگير شدند. ماموران كلانتري 177 خاور شهر حين گشت زدن در محدوده خيايان محمودآباد بودند كه به يك دستگاه خودروي سمند با شيشه‌هاي دودي مشكوك شده و خودرو مذكور را تحت نظر قرار مي‌دهند. پس از چند دقيقه تعقيب و مراقبت ماموران مشاهده كردند كه اين دو جوان با توقيف يك دستگاه خودروي پرايد و اخاذي از راننده آن، قصد ترك كردن محل را دارند كه سريعا ماموران وارد عمل شده و دو سرنشين خودرو سمند را بازداشت مي‌كنند. در بررسي اوليه مشخص شد دو متهم بازداشت شده با جعل عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر از شهروندان و رانندگان اخاذي مي‌كردند. رئيس كلانتري 177 خاور شهر، سروان جمشيدي درباره اين خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: ماموران در بازرسي از متهمان توانستند يك عدد بيسيم، تعدادي گوشي همراه و حدود 170 هزار تومان وجه نقد كشف و ضبط كنند. گفتني است متهمان پس از اعتراف به چندين مورد ديگر اخاذي از شهروندان با عنوان پليس، بنا به دستور قضايي جهت ادامه رسيدگي به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند. 
افشاي راز قتل خواهر دادستان اسبق انقلاب

اسرار قتل خواهر دادستان اسبق انقلاب با اعترافات عروس او فاش شد. جسد خواهر مرحوم لاجوردي روز دوشنبه هفته پيش در نزديكي دماوند پيدا شد. اين زن از يك روز قبل مفقود شده و پليس جست‌وجوي وسيعي را براي يافتن وي و اطلاع از سرنوشتش آغاز كرده بود. به گزارش عصر ايران، كارآگاهان جنايي پس از كشف جنازه وارد عمل شدند و با بررسي سرنخ‌هاي موجود به اين نتيجه رسيدند كه جنايت با انگيزه شخصي به وقوع پيوسته است.  سردار رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي روز پنجشنبه هفته پيش بر شخصي‌بودن انگيزه قتل تاكيد كرد و آن را غيرسياسي خواند. سرانجام كارآگاهان با پيگيري‌هايي كه انجام دادند فهميدند مقتول با عروس كوچك خود اختلاف داشت. متوفي در خانه‌اي سه‌طبقه در شرق تهران سكونت داشت. او خودش در طبقه اول زندگي مي‌كرد، پسر و عروس كوچكش در طبقه دوم و پسر و عروس ديگر وي در طبقه سوم ساكن بودند. تحقيقات پليس فاش كرد پسر كوچك مقتول حدود هفت‌ماه قبل ازدواج كرده و اين در حالي بوده كه مقتول با اين وصلت مخالف بود. تحقيقات پليس فاش كرد عروس كوچك مقتول با او اختلافاتي داشت. به اين ترتيب پليس به اين زن ظنين شد و او را بازداشت كرد. وي در بازجويي‌ها اتهام قتل را قبول كرد و ماجرا را توضيح داد. اين زن گفت: "روز حادثه به غير از من كسي در ساختمان نبود تا اينكه مادرشوهرم آمد و وارد خانه من شد. ما با هم كمي مشاجره كرديم و در حالي‌كه عصباني شده بودم با ميله آهني كه براي‌دار قالي بود ضرباتي را بر او وارد كردم. مادرشوهرم روي زمين افتاد و من مطمئن شدم او فوت شده است به همين دليل تصميم گرفتم جسد را از خانه بيرون ببرم تا كسي به من شك نكند. آن را داخل ماشين گذاشتم و به سمت دماوند حركت كردم و بالاخره جنازه را در محلي خلوت از ماشين بيرون انداختم و به خانه برگشتم. در اين مدت هم وانمود مي‌كردم از اين ماجرا هيچ اطلاعي ندارم." بنا بر اين گزارش، متهم در حال حاضر در بازداشت به‌سر مي‌برد و تحقيقات تكميلي از وي ادامه دارد.