نامه ها و صدای شما

نامه ها و صدای شما  7 اسفند-92
* حقگو از تهران: به مسئولان و دست اندركاران يارانه‌ها بگوييد چگونه و با چه معيارهايي مي‌خواهند فروردين ماه سال آينده تمام خانوارهايي كه مستحق دريافت يارانه نيستند را پيدا كنند و در همان ماه يارانه آنهايي كه استحقاق دارند را پرداخت كنند؟ احتمالاً در همان ماه افرادي كه به ناحق يارانه گرفتند سه برابر جريمه كنند. فكر نمي‌كنيد اين يك برنامه غيرعملي باشد؟ مديران قبلي با اجراي بد يارانه مشكلي ايجاد كردند كه حل آن سخت مي‌باشد. چگونه افرادي كه درآمدهاي پنهاني دارند و ماليات هم نمي‌دهند را پيدا مي‌كنيد؟"سبحان" را دريابيم!   رسیدگی به سبحان واجب  تر است یا حزب الشیطان لبنان وبشار اسد جنایتکار؟!سبحان 17 ساله، يكي از معلولان جسمي، حركتي است كه قدرت تكلم كافي ندارد و به سختي راه مي‌رود و سخن مي‌گويد. او پسر مؤدب و باهوشي است و سعي مي‌كند با ميهمانان و بستگان ارتباط كلامي و دوستانه برقرار كند. با پدرش درباره مشكلات فرزندش مي‌گويد: كارگري هستم كه فرزندم از بدو تولد به علت سهل‌انگاري كاركنان بخش نوزادان بيمارستاني در تهران، دچار معلوليت جسمي شد. براي درمان او به پزشكان متعددي مراجعه كرديم، اما با گذشت زمان وقتي به سن بلوغ و نوجواني رسيد، مشكلات‌مان بيشتر شد، چرا كه به تنهايي قادر به راه رفتن نبود و در تكلم هم مشكل داشت و بايد به طور مداوم زير نظر متخصصان ارتوپدي، كاردرماني و فيزيوتراپي قرار مي‌گرفت. آن زمان بود كه به عمق فاجعه پي برديم و هر روز به پزشكان مختلف مراجعه مي‌كرديم. هزينه درمان هم به حدي كمرشكن است كه در توان يك خانواده كارگري نيست، به طوري كه اين هزينه‌ها ما را مستأصل كرده است، از اينرو از نهاد رياست جمهوري، سازمان بهزيستي، كميته امداد امام خميني(ره)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و مؤسسه‌هاي خيريه تقاضا داريم شرايطي فراهم كنند تا خانواده‌هايي كه فرزندان معلول جسمي ـ حركتي دارند، به نحوي مورد حمايت قرار گيرند و فرزندشان به جاي گوشه‌نشيني بتواند در اجتماع حضور يابد. اميدوارم مردم نيكوكار و نوعدوست نيز افرادي مانند من را با كمك‌هاي انساندوستانه‌شان تنها نگذارند! *شماره تلفن پدر سبحان جهت كمك افراد خير در روزنامه محفوظ مي‌باشد. 
نامه‌هاي شما
مواظب كيف و جيب خود باشيد! 
اين جانب براي اين كه وسيله شخصي ندارم، مجبورم براي رفت و آمد به محل كارم كه مسافت طولاني دارد، از مترو استفاده كنم. ضرورت دارد مسافراني كه از مترو استفاده مي‌كنند،‌ مواظب كيف و جيب خود باشند تا از سوي سارق يا سارقان مورد دستبرد قرار نگيرند! بهتر از همه آن كه كيف خود مخفي كنند و جيب خود كوك بگيرند. هادي سبياني - تهران 
در تهران پول پارو نمي‌كنند! 
تهران شهري پر جمعيت، گران ولي داراي زرق و برق‌هاي ظاهري بسيار است به همين دليل بيشتر مردم و به خصوص افراد بيكار، اين شهر را براي زندگي انتخاب مي‌كنند. عده‌اي هم به نادرست شنيده‌اند كه در تهران پول پارو مي‌كنند و مي‌پندارند واقعاً بسته‌هاي اسكناس در حاشيه خيابان‌هاي تهران ريخته است و فقط بايد گروهي آن‌ها را جمع‌آوري كنند! 
در واقع چنين نيست. كارهاي طاقت فرسا در گرماي سوزان تابستان يا هواي سرد زمستان فقط به اين منظور به بيكاران تحميل مي‌شود كه آنان بتوانند جداي از پول اتوبوس يا مترو، به موقع اجاره خانه خود را بپردازند. ساكنان تهران از صبح زود و به اصطلاح خروس‌خوان خانه را به سوي محل كار ترك مي‌كنند و عده‌اي هم براي پرداخت بدهي و تأمين معاش تا پاسي از شب كار مي‌كنند. متأسفانه ترازوي درآمد هزينه همواره نامتوازن بوده است و حقوق‌بگيران هيچ‌گاه متناسب با تورم درآمد نداشته‌اند! به راستي، آيا نسخه‌اي براي درمان دردهاي مردم كلانشهر تهران وجود دارد؟ علي ـ تهران 
"سبحان" را دريابيم! 
سبحان 17 ساله، يكي از معلولان جسمي، حركتي است كه قدرت تكلم كافي ندارد و به سختي راه مي‌رود و سخن مي‌گويد. او پسر مؤدب و باهوشي است و سعي مي‌كند با ميهمانان و بستگان ارتباط كلامي و دوستانه برقرار كند. با پدرش درباره مشكلات فرزندش مي‌گويد: كارگري هستم كه فرزندم از بدو تولد به علت سهل‌انگاري كاركنان بخش نوزادان بيمارستاني در تهران، دچار معلوليت جسمي شد. براي درمان او به پزشكان متعددي مراجعه كرديم، اما با گذشت زمان وقتي به سن بلوغ و نوجواني رسيد، مشكلات‌مان بيشتر شد، چرا كه به تنهايي قادر به راه رفتن نبود و در تكلم هم مشكل داشت و بايد به طور مداوم زير نظر متخصصان ارتوپدي، كاردرماني و فيزيوتراپي قرار مي‌گرفت. آن زمان بود كه به عمق فاجعه پي برديم و هر روز به پزشكان مختلف مراجعه مي‌كرديم. هزينه درمان هم به حدي كمرشكن است كه در توان يك خانواده كارگري نيست، به طوري كه اين هزينه‌ها ما را مستأصل كرده است، از اينرو از نهاد رياست جمهوري، سازمان بهزيستي، كميته امداد امام خميني(ره)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و مؤسسه‌هاي خيريه تقاضا داريم شرايطي فراهم كنند تا خانواده‌هايي كه فرزندان معلول جسمي ـ حركتي دارند، به نحوي مورد حمايت قرار گيرند و فرزندشان به جاي گوشه‌نشيني بتواند در اجتماع حضور يابد. اميدوارم مردم نيكوكار و نوعدوست نيز افرادي مانند من را با كمك‌هاي انساندوستانه‌شان تنها نگذارند! *شماره تلفن پدر سبحان جهت كمك افراد خير در روزنامه محفوظ مي‌باشد. 
صداي شما
* حقگو از تهران: به مسئولان و دست اندركاران يارانه‌ها بگوييد چگونه و با چه معيارهايي مي‌خواهند فروردين ماه سال آينده تمام خانوارهايي كه مستحق دريافت يارانه نيستند را پيدا كنند و در همان ماه يارانه آنهايي كه استحقاق دارند را پرداخت كنند؟ احتمالاً در همان ماه افرادي كه به ناحق يارانه گرفتند سه برابر جريمه كنند. فكر نمي‌كنيد اين يك برنامه غيرعملي باشد؟ مديران قبلي با اجراي بد يارانه مشكلي ايجاد كردند كه حل آن سخت مي‌باشد. چگونه افرادي كه درآمدهاي پنهاني دارند و ماليات هم نمي‌دهند را پيدا مي‌كنيد؟
* حبيبي از تهران: خطيب جمعه هفته گذشته تهران صحبت‌هاي خوبي در رابطه با بررسي عملكرد دولت يازدهم داشتند كه از صدا و سيما مي‌خواستند پيگيري كنند! به ايشان يادآوري كنيد بهتر است عملكرد دولتهاي نهم و دهم را در رابطه با مسايل اقتصادي و مفاسد اقتصادي هم بررسي كنند. 
* ج - ك از تبريز: شهرداري منطقه 6 تبريز به قصد زيباسازي! در شهرك امام خميني درختان و فضاي سبز را از بين مي‌برد تا فضاي سبز جديد بكارد. در حين اين عمليات به حريم منزل پدر شهيد ح - غ نيز آسيب جدي وارد شد. به مسئولان بگوييد همه چيز را فداي مدرنيزه شدن نكنيد؟! 
* جمشيدي از ساوه: لطفاً پيام من كارگر را بدون كم و كاست چاپ نماييد. ضرر و زيان سوء مديريت و ارتشاء طي چند سال گذشته به اقتصاد كشور حتي از خسارات جنگ تحميلي هشت ساله هم بيشتر بوده است! 
* حسيني از تهران: تا آنجا كه من مطلع هستم تهديدات نظامي عليه ايران هميشه وجود داشته ولي بعضي‌ها در دولت قبل آن را نشان شجاعت و اقتدار دولت مي‌دانستند ولي الآن نشانه ضعف دولت مي‌دانند! به آنان بگوييد كمي انصاف داشته باشيد.