صداي ونامه های شما

صداي  ونامه های شما.22 خرداد-93
* محسن قنبري از تهران: براي تهيه قرص "ترامبوداكتين" كه مربوط به بيماري خون مادرم مي‌باشد به داروخانه 13آبان مراجعه و براي هرعدد قرص مبلغ 6250تومان پرداخت كردم. به مسئولان ذيربط بگوئيد باحقوق كارگري چطور مي‌توانم اين دارو راتهيه كنم؟ * صالح اصغرزاده ازتهران: با توجه به كم شدن ذخيره آب پشت سدها، به مسئولان وزارت نيرو پيشنهاد مي‌شود از فرصت به دست آمده نهايت استفاده را كند و لايروبي پشت سدها را از رسوبات، در دست اقدام داشته باشد تا انشاءالله عمق سدها افزايش يابد. زرق و برق‌هاي فريبنده متروي تهران از دور زيباست ولي از نزديك به علت ازدحام مسافران زشت. تهران در عكس‌هاي هوايي سرسبز است ولي از نزديك پر از جاآشغالي و جوي‌هاي بدبو است. اينجا تهران است، شهري آلوده، همراه با ترافيك، آلودگي‌هاي صوتي و اجاره‌هاي سنگين و كمرشكن كه فقط زرق و برق فريبنده آن موجب شده عده‌اي از جوانان و خانواده‌هاي شهرستاني براي كار، اين شهر را براي زندگي انتخاب ‌كنند و با كوچ به اين شهر، پس از مدتي از تصميم عجولانه‌اي كه گرفته‌اند، پشيمان مي‌شوند و ديگر روي بازگشت به شهر و ديار قبلي‌شان را با دست خالي ندارند.‌اي كاش قبل از هرگونه مهاجرت به تهران، با تحقيقات بيشتر، خود و خانواده را آواره اين شهر نامدار و پر زرق و برق و فريبنده نكنند. علي اكبر فرقاني ـ تهران 
صداي شما
* محسن قنبري از تهران: براي تهيه قرص "ترامبوداكتين" كه مربوط به بيماري خون مادرم مي‌باشد به داروخانه 13آبان مراجعه و براي هرعدد قرص مبلغ 6250تومان پرداخت كردم. به مسئولان ذيربط بگوئيد باحقوق كارگري چطور مي‌توانم اين دارو راتهيه كنم؟
* صالح اصغرزاده ازتهران: با توجه به كم شدن ذخيره آب پشت سدها، به مسئولان وزارت نيرو پيشنهاد مي‌شود از فرصت به دست آمده نهايت استفاده را كند و لايروبي پشت سدها را از رسوبات، در دست اقدام داشته باشد تا انشاءالله عمق سدها افزايش يابد.
* سينايي از تهران: به نظر من براي رفع آلودگي هواي تهران هيچ اراده جدي در آن ديده نمي‌شود. به نظر حقير اگر سه موضوع اساسي كه به طور تيتروار اعلام مي‌كنم به آن دقت شود متوجه خواهيم شدكه اين معضل به راحتي حل مي‌شود. اين سه موضوع عبارتند از: توقف ساخت و سازها در مبادي ورودي هواي تهران(اتوبان همت تا كرج)، رواج فرهنگ دوچرخه‌سواري و استفاده از اتومبيل‌هاي گازسوز و برقي. 
پاسخ مسئولين 
پاسخ فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اورست مدرن پارس 
مطلبي با عنوان "اجحاف آشكار به مشتريان در فروشگاه‌هاي جامبو در تاريخ 13/3/1393 منتشر شدكه بدينوسيله به استحضار مي‌رساند: مطابق مواد يك، چهار و هشت قانون ماليات بر ارزش افزوده هر شخصي كه اقدام به عرضه، فروش و معامله كالا نمايد، ازجمله فروشگاه‌هاي "جانبو"، مشمول اين قانون و مكلف به رعايت موازين آن است. مطابق ماده چهارده اين قانون "ماخذ محاسبه مالياتي، بهاي كالا با خدمات مندرج در صورتحساب خواهد بود". و مطابق نص صريح ماده نوزده قانون فوق‌الذكر "موديان مكلفند در قبال عرضه كالا يا خدمات موضوع اين قانون صورتحسابي با رعايت قانون نظام صنفي و حاوي مشخصات متعاملين و مورد معامله به ترتيبي كه توسط امور مالياتي كشور تعيين و اعلام مي‌شود صادر و ماليات متعلق را در ستون مخصوص درج و وصول نمايند در مواردي كه از ماشين‌هاي فروش استفاده مي‌شود نوار ماشين جايگزين صورتحساب خواهد شد". بنابراين شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اورست مدرن پارس (سهامي خاص) نه تنها اقدام به كلاهبرداري از طريق درج جداگانه مبلغ ماليات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشگاه‌هاي "جانبو" ننموده، بلكه با رعايت دقيق قانون ماليات بر ارزش افزوده تنها سعي در به جا آوردن تكاليف شهروندي خود داشته است و افترا و نسبت خلاف واقع آن هم با عنوان كلاهبرداري به علت رعايت قانون به فروشگاه‌هاي "جانبو"، شايسته و مطابق اخلاق شهروندي به نظر نمي‌رسد. 

نامه‌هاي شما