. اصولگرايان حائز اكثريت در سراسر كشور!

اوین نامه ی کیهان 9 اسفند -94
. اصولگرايان حائز اكثريت در سراسر كشور
آخرين نتايج شمارش آرا نشان مي دهد
کوه تبلیغات سربازجو شریعت نداری بازهم  موش نازا زایید. زیرابدون توجه به اینکه بیش از 20% جمعیت کشور درتهران بزرگ  هستند که دردولیست  خبرگان و مجلس ارتجاع  دهم آرای ریخته شده و شمارش شده نشان می دهد که اسامی نامزدان مدعی اصول گرا  در هردولیست یا جزو اسامی  نامزدان دررده خیلی پایین اند یا  بطور کلی حذف شدند .در شیراز هم گزارش شده که برندگان از مدعیان اصلاح طلب هستند .ولی سربازجو شریعت نداری  تیتر  صفحه اول زده که آخرین نتایج شمارش آرا نشان می دهد که اصول گرایان حائز اکثریت در سراسر کشور شده اند. البته اینگونه ادعا کردن سربازجو شریعت نداری بستر سازی برای مداخله پاسداران و شورای نگهبان وحمایت خامنه ای برای ابطال برخی از آرا با بهانه تخلفات انتخاباتی است . بهرحال اینکه آرای بالای رفسنجانی وروحانی و حامیان شان بیش از آرای رقیب شده است نتیجه سخنرانی های دوپهلوی خامنه ای واتهامات فتنه و نفوذی وانگلیسی دلواپسان نگران است که موجب دهان کجی و لجبازی رأی دهندگان شده است درمجموع  این نمایش انتخابات رژیم راتضعیف کرده است .چون اگر ضریب سرکوب افزایش یابد زیرآب این نمایش زده می شود واگر کاهش یابد پاسخ ناراضیان ومطالبات شان داده  وشود نادیده گرفته نشود. بهرحال هرآن امکان دارذ اوضاع به سمتی به چرخد که کنترل کردنش امکان پذیر نباشد.

 با پايان راي گيري دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات خبرگان رهبري شمارش آرا که به تدريج در شهرها و استان هاي کشور اعلام مي شود نشان دهنده پيروزي قاطع اصولگرايان در سراسر کشور است.
    
به گزارش تسنيم، براساس آخرين اخبار رسيده تا لحظه تنظيم اين گزارش ترکيب گرايش هاي مجلس دهم تا اين لحظه با اکثريت 5/62 درصدي اصولگريان در حال تکميل است.
    
براساس گزارش ها اصلاح طلبان 5/23 درصد و اعتدالگرايان و مستقلين ۱۴ درصد مجلس دهم را تاکنون از آنِ خود کرده اند.
    
با اعلام نتايج تعداد زيادي از حوزه هاي انتخابيه سراسر کشور، ترکيب تقريبي مجلس دهم مشخص شده است. با بررسي اين ترکيب مي توان دريافت که کدام گرايش و جريان کشور در مجلس دهم اکثريت دارد.
    
تاکنون طبق اعلام رسمي مسئولان کشوري و استاني و تا لحظه تنظيم اين گزارش، حضور 64 نماينده در مجلس دهم قطعي شده است، با بررسي گرايش هاي اين نمايندگان مجلس دهم مشخص شد که تا اين لحظه ۵۹ درصد اصولگرا، ۲۶درصد اصلاح طلب و ۱۵درصد اعتدالگرا-مستقل هستند.
        
پيروزي قاطع ليست خبرگان جامعتين در سراسر کشور
    
انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري روز جمعه هفتم اسفند همزمان با دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در تمامي استانهاي کشور در حالي برگزار شد که 2 ليست اصلي شامل ليست جامعتين و ليست اعتدال وجود داشت که جامعتين نيز شامل جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز بود که اين دو جامعه تنها در 8 مورد با يکديگر اختلاف داشتند.
    
نتايج غيررسمي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري ديروز در کشور منتشر شد که طي آن اعضاي مورد حمايت جامعتين بيشترين راي را آورده اند.
        
اولين دولتي که نتوانست مجلس همسو تشکيل دهد 
    
نگاهي به آمار اوليه انتخابات مجلس شوراي اسلامي نشان از آن دارد که در سراسر کشور پيروزي قطعي از آن اصولگرايان است، اين آمار به وجود آورنده اين سوال اساسي است که چرا دولت يازدهم نتوانسته است عليرغم ساير دولت ها مجلسي همسو در اولين انتخابات پس از پيروزي بر سر کار آورد ؟
    
شخصيت ها و فعالان سياسي در گفت و گو هايي به اين سوال پاسخ داده و عدم موفقيت دولت در حل مشکلات اقتصادي را در اين شکست دخيل دانسته اند. 
    
محمدحسين يادگاري عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس در اين زمينه در گفت و گو با فارس اظهار داشت: با وجود اينکه دولت يازدهم به صورت علني اعلام کرد مي خواهم مجلسي همنوا و همساز با دولت داشته باشم و با تمام توان وارد شد، ولي اين امر اتفاق نيفتاد و کساني که مي خواستند مجلس وکيل الدوله باشد در رسيدن به هدف خود ناکام ماندند.
    
يادگاري با اشاره به انتخاب بيشتر اصولگراها از سوي مردم عنوان کرد: توانايي اصولگراها در مجلس آينده بالاست و اميدواريم مجلسي داشته باشيم که مردمي، ولايي و قانون مند باشد و بتواند قوانيني را پايه گذاري کند که به نفع مردم کشورمان باشد.
    
عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس گفت: در مجلس خبرگان نيز اغلب افراد انتخاب شده افراد ولايي هستند و مي توانند پشتيبان ولايت فقيه باشند.
    
وي با بيان اينکه براي اولين بار در تاريخ انقلاب در نخستين انتخابات مجلس در يک دولت مجلس و دولت همسو نشدند، گفت: با وجود اينکه دولت يازدهم به صورت علني اعلام کرد که مي خواهم مجلسي همنوا و همساز با دولت داشته باشيم و هزينه بسياري صورت داد ولي اين امر اتفاق نيفتاد و کساني که مي خواستند وکيل الدوله باشند به مجلس راه نيافتند.
    
محمد ودود حيدري مديرعامل بنياد تبيين انديشه هاي امام خميني (ره) در دانشگاه ها نيز با تاکيد بر اينکه آرزوي پسابرجامي آمريکا درباره مجلس ايران بر باد رفت، گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند خلاف جهت رسانه هاي آمريکايي و انگليسي را طي کرد.
    
وي با اشاره به تلاش هاي دولت يازدهم براي تشکيل مجلسي همسو با دولت عنوان کرد: فعاليت دولت ها براي تشکيل مجلس همسو خلاف قانون، دموکراسي و مردم سالاري است و مردم اگر احساس کنند دولتي در پي مجلس دولت ساخته است از آن جلوگيري مي کنند. ولي اگر مردم به دولت و فعاليت هاي آن اعتماد داشته باشند خودشان کانديداهايي که مورد اعتماد دولت هم هست راي مي دهند.
    
حيدري گفت: انتخابات روز هفتم اسفند نشان داد اگر دولت بخواهد به دنبال مجلس دست نشانده باشد مردم قطعا جلوگيري مي کنند.
    
جليل دارا عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس نيز در اين زمينه گفت: عدم همسويي مجلس دهم با دولت، نشان مي دهد که مردم فضاي حمايت همراه با نقد را تاييد مي کنند، يعني ديدگاه مردم نسبت به دولت ديدگاه حمايتي همراه با نقد است و دولت بايد اين ديدگاه را در فعاليت هاي خود مدنظر قرار دهد.
    
محمد خلج اميرحسيني عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت نيز در اين زمينه اظهار داشت: وضعيت منتخبين کل کشور در انتخابات ديروز نشان مي دهد که مطالبات اصلي مردم، معيشت و اقتصاد است.
    
دور دوم انتخابات چه زماني برگزار مي شود 
    
محمدحسين مقيمي رئيس ستاد انتخابات کشور گفت: دوره دوم انتخابات احتمالاً اوايل ارديبهشت ماه برگزار مي شود که البته حتماً اين زمان بايد به تاييد شوراي نگهبان برسد.
    
رئيس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در تهران شمارش به طول خواهد انجاميد، اميدواريم با توجه به اينکه اين بار 2 انتخابات برگزار کرديم، ظرف 3 روز کار را سامان دهيم؛ الان کنترل هاي نهايي نتايج را انجام مي دهيم که بايد حتماً نظر شوراي نگهبان را بگيريم تا اسامي را با خيال راحت اعلام کنيم چراکه اگر اعدادي جابجا شود، برگرداندن آن مشکل خواهد بود.
        
حضور 60 درصدي مردم پاي صندوق هاي راي 
    
عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور نيز ظهر ديروز در جمع خبرنگاران با بيان اينکه ميزان مشارکت را پس از پايان شمارش آراء اعلام مي کنيم، گفت: بيش از 60 درصد واجدين شرايط در انتخابات شرکت کرده اند که اين ميزان بيشتر خواهد شد.
    
وي با بيان اينکه انتخابات از نظر حضور مردم مناسب بوده، تصريح کرد: براساس آراي استعلام شده از طريق سيستم حدود 33 ميليون نفر در انتخابات شرکت کرده اند که اين ميزان بيشتر خواهد شد. وي با بيان اينکه 80 درصد نتايج را اعلام مي کنيم، يادآورشد: نتايج آراي حوزه انتخابيه استان تهران را پس از نهايي شدن اعلام خواهيم کرد.    رحماني فضلي گفت: با توجه به اينکه دو انتخابات بوده نزديک به 70 ميليون راي به صندوق ها ريخته شده است. رحماني فضلي تاکيد کرد: با نتايجي که براساس استعلامات بدست آمده در شهر تهران 2 ميليون و 900 هزار نفر و در کل استان تهران حدود 3 ميليون و 900 هزار نفر راي دادند که اين آمار قطعي نيست.    گفتني است تعداد 54 ميليون و 915 هزار و 24 نفر واجد شرايط راي دادن در انتخابات هفتم اسفند بودند. 
        
افزايش 32 درصدي حضور مردم استان تهران 
    
سيدشهاب الدين چاوشي رئيس ستاد انتخابات استان تهران و معاون سياسي استانداري نيز اظهارداشت: گزارش هاي اوليه حاکي است حضور مردم استان تهران در انتخابات اين دوره از افزايش 32 درصدي برخوردار است.    چاوشي با بيان اينکه شمارش انتخابات مجلس خبرگان حوزه انتخابيه استان تهران با مرکزيت فرمانداري تهران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: نتايج انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس با توجه به گستردگي حضور مردم و بالابودن تعداد نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي گمان مي رود تا سه روز آينده طول بکشد.    وي ادامه داد: به محض اينکه شمارش آراء در حوزه انتخابيه شهرستان هاي استان تهران به جمع بندي نهايي و تاييد هيات هاي اجرايي و نظارت برسد نتايج آن اعلام خواهد شد و به احتمال قوي نتايج شمارش آراء مجلس شوراي اسلامي در اکثر شهرستان ها و خبرگان در سطح استان تا پايان روز شنبه مشخص خواهد شد.  
    
۱۳ حوزه به مرحله دوم کشيده شد
    
حسينعلي اميري سخنگوي وزارت کشور اظهارداشت: در 61 حوزه اصلي کار انتخابات نهايي شده و در 13 حوزه کار انتخابات به مرحله دوم کشيده شده است. وي افزود: در 48 حوزه انتخاباتي هم منتخب مردم مشخص شده که ستاد انتخابات کشور در اطلاعيه هايي نتايج را اعلام مي کنند. اميري ادامه داد: آمار شمارش ۳۳ ميليون آراء براساس استعلامي بود که از ثبت احوال گرفته شده بود؛ اين آمار با شمارش ديگر آراي ماخوذه بالاتر خواهد رفت، در شهرهاي بزرگ از جمله تهران هنوز صندوق هايي وجود دارد که شمارش آراء آنها نهايي نشده است.    وي در پاسخ به اينکه چرا نتايج اعلام نمي شود، گفت: اگر ما بخواهيم نتايج را به تدريج اعلام کنيم، نوسانات آراء التهاب و دغدغه به وجود مي آورد، به همين خاطر بايد صبر کنيم تا نتايج تمامي شعب اخذ راي به دست ما برسد تا بتوانيم نتيجه نهايي را اعلام کنيم.