يادداشت ميهمان اوین نامه ی کیهان "كي خسته است؟ دشمن!"

اوین نامه ی کیهان شنبه 24 بهمن ماه سال 1394
يادداشت ميهمان  اوین نامه ی کیهان "كي خسته است؟ دشمن!"
مردم اسم جمع است ووقتی با پسوند کشور مورد استفاده واقع می شود شامل همه احاد کشور می شود. اکنون به دون آنکه تعریفی از مردم داده و یا تفکیک شود که منظور از کاربرد "مردم" چیست که قلمزن همکار یادداشت روزنویس مهمان اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری پیرامون راه پیمایی نمایش 22 بهمن سالگردانقلاب بهمن 57 که هم مصادره و هم به انحراف کشیده شد   از موضع  ترجیح بند یانوحه وروضه ی تکراری ضد آمریکایی ادعا شده است مورد استفاده واقع شده است . چون ادعا شده حضور ديروز مردم نشان دادآمريکا همچنان بعنوان دشمن اصلي انقلاب اسلامي، شيطان بزرگ است و ملت ايران با مقاومت و ايستادگي در برابر سياست هاي زورگويانه و نامشروع آمريکا، همچنان ايستاده و براين سخن بنيانگذار  رژیم نامشروع ووارونهع ی ولایت فقی هاکيد مي کند که «ما تا آخر عمر عليه دولت آمريکا مبارزه مي کنيم و تا آن را به جايش ننشانيم و دستش را از منطقه کوتاه نکنيم، از پاي نمي نشينيم» (20/12/ 58 ).
ناگفته نماند ضمیر " ما: هم همچون نام  "مردم " مورد استفاده ابزاری- تبلیغاتی  قرارگرفته می شود .
بنابراین چون هدف پیگیری مخالفت با برجام ودولت روحانی به خصوص سیاست خارجی دولت روحانی است . لذا یادداشت روز نویس مهمان و هم لهجه سربازجو شریعت نداری افزوده اين حضور  ساندیس خوران مردم نامیده شده در راه پیمایی نمایشی 22 بهمن  به مسئولين سياست خارجي اين جرات و شجاعت را مي دهد که همچون جوان هاي عزيز سپاه پاسداران که در دريا نيروهاي آمريکايي را دستگير و تحقير کردند، بايد در همه عرصه هاي جهاني مراقب پشت لبخندهاي دشمن و مکر و خدعه دشمن باشند. حضور مردم نشان داد کليد حل رابطه با آمريکا نه در واشنگتن و نه در پاستور است بلکه در دستان کليد دار اصلي انقلاب و  خامنه ای نظام است و مردم به مسئولان يادآور شدند که بجاي اينکه هر شب خواب هاي آشفته ببينند و هر روز از شکسته شدن تابوي مذاکره با آمريکا سخن بگويند، بايد به فکر حل مشکلات اقتصادي مردم باشند. 
البته برای معتادان شعاری و صوری وتاکتیکی وتبلیغاتی ضد آمریکایی چون مصرف داخلی دارد نمی صرفد تا بگویندمگر اشغال سفارت آمریکا وگروگان گیری 444 روزه کارکنان سفارت آمریکا درتهران فراموش شده است که برخلاف اتهامات جاسوسی زدن به اینان از سوی خمینی شیاد وتأکید بر محاکمه ومجازات کردن شان چگونه درروزاول ریاست جمهوری ریگان با سلام وصلوات آزاد شدند . سپس مک فارلین مشاوره ویژه امنیت ملی ریگان باکلت، کتاب وکیک وارد تهران شد و با رفسنجانی به دستور خمینی دیدار کرد و کلت و کیک وکتاب  همراه با موشک های ا ستینگر ضد هوایی ازطریق مجاهدین افغان تحویل رفسنجانی داد.
 مهمتر اینکه از یاد نرفته که پس از اشغال نظامی افغانستان رفسنجانی درخطبه نمازجمعه ی تهران خود اعتراف به همکاران بابوش دراشغال نظامی افغانستان کرد . البته مشابه همین همکاری در اشغال نظامی عراق بابوش هم تکرار شد تاعراق تبدیل به حیاط خلوت خامنه ای وکانون صدور تروریسم وبحران وارتجاع و جنگ افروزی به منطقه شود که درن هایت ر وکله داعش پیدا شد.
1- نمي توان از رخدادي عظيم سخن گفت اما در برابر آن سر خم نکرد و سر تعظيم در مقابل اين عظمت فرود نياورد. يقيناً اگر هزاران بار در برابر حضور بي نظير ديروز مردم در خيابان ها، سر تعظيم فرود آوريم، حق مطلب را نمي توانيم ادا کنيم، چراکه حضور ديروز ملت ايران در خيابان ها اوج همدلي و هم زباني بود ، عزت آفرين بود، اقتدارآفرين بود.
    2- اين حضور مردم نشات گرفته از ايمان درون زاي آنهاست که متکي بر انديشه اي پويا و برون گراست. انديشه اي متعالي که از يک سو با خلق مقاومتي قدرتمند، شکست ناپذير، غيرقابل مهار، خلاق و حماسي جغرافياي نظام سلطه را درنورديده و ملت هاي مسلمان و غيرمسلمان را تحت الشعاع خود قرار داده و از سوي ديگر محيطي راهبردي جهت حفظ و استمرار روزافزون اين مقاومت ايجاد کرده است.

    3- حضور ديروز مردم در خيابان هاي ايران، منطقه و جهان را وارد مرحله جديدي کرد و محاسبات و معادلات نظام سلطه را يک بار ديگر بر هم زد و ملت هاي جهان را اميدوارتر از هميشه به عبور از پيچ تاريخي و سرنوشت ساز کنوني کرد. حضور با صلابت مردم در راهپيمايي ديروز حقيقتاً پر رمز و راز و حاوي پيام هاي عميقي در سطح ملي ، منطقه اي و بين المللي بود. پيام امسال راهپيمايي 22 بهمن ملت ايران به مراتب عميق تر و پرمعناتر از سال گذشته بود چرا که ملت ايران امسال در حالي به خيابان ها آمدند که شرايط منطقه و جهان در خطيرترين وضعيت خود قرار دارد و ناامني و تنش سراسر منطقه و اکثر مناطق جهان را فراگرفته و هر روز در سطح بين المللي، منطقه و متاسفانه در داخل شاهد توطئه اي عليه ملت ايران هستيم. اما مردم نشان دادند جمهوري اسلامي در کانون پرتنش ترين منطقه دنيا، بعنوان با امنيت ترين، مستقل ترين و مقتدرترين کشور دنيا به راه خود با صلابت همچنان ادامه مي دهد.
    4- حضور پرصلابت مردم در صحنه بعنوان اصلي ترين مولفه قدرت و بازدارندگي بار ديگر نشان داد هيچ چالشي بدون حضور ايران در منطقه و جهان حل نشدني نيست و اين اميدواري را بيشتر کرد که با حضور قدرتمند ايران در معادلات منطقه اي و جهاني، منطقه به سوي ثبات بيشتري پيش برود. يکي از پيام هاي امسال ملت ايران اين بود که برق اميد را در چشمان ملت هاي منطقه بويژه مردم سوريه، يمن، بحرين، لبنان و فلسطين نمايان تر کرد، گويي که فرياد ملت ايران را فرياد خود تلقي کردند و جان دوباره اي گرفتند. گرچه در 37 سال گذشته فرياد ملت ايران، فرياد تمام ملتهاي مظلوم بوده اما فرياد امسال نشان داد محور مقاومت بعنوان محوري ضد استکباري و عدالت خواه توانسته در ميان کشورهاي مسلمان و حتي غيراسلامي گسترش پيدا کند. 

    5- حضور مردم نشان داد انقلاب اسلامي هرگز تمام شدني نيست و اين انقلاب آمده است که بماند. حضورمردم حامل اين پيام بود که «کي خسته است ، دشمن!». مردم با فرياد رسا پيام دادند که بعضي ها با تکرار سخنان رسانه هاي بيگانه در داخل، خستگي خود را به مردم تعميم ندهند. پيام دادند افرادي که خسته شده اند و نمي خواهند در کنار انقلاب بمانند، بايد کنار بروند و قطعاً رويش هاي انقلاب جاي آنها را پر خواهد کرد. مردم پيام دادند برخي که توانايي تحليل رفتار ملت را نداريد، و نه مي فهميد نفوذ يعني چه و نه درک حق الناس بودن راي مردم را دارند، بايد کنار بروند و هي نگويند مردم ايران پيش بيني ناپذيرند. مردم ايران که همواره از جمله ديروز با حضور هوشمندانه و پايدار خود انقلاب را با اصول اسلام ناب محمدي(ص) ماندگار کرده اند. اگر چشمان بينايي داشتيد، مي ديديد که چگونه ملت ايران با حضور ميليوني و با صلابت خود در شهرها و حتي روستاهاي سراسر کشور در راهپيمايي 22 بهمن بر ارزش هاي انقلابي و حمايت از نظامشان و رهبرشان و انديشه هاي ناب خميني کبير به ميدان آمدند. مردم ايران با اين حضور و ايستادگي و مقاومت خود قابل پيش بيني ترين مردم دنيا هستند. به همين خاطر است که رهبري مي فرمايند مردم از خواص جلوترند. اگر مردم پيش بيني ناپذير بودند که انقلاب ما 37 سال ماندگار نمي شد. لذا پيام ديروز ملت ايران اين بود که تکليف داريم اين انقلاب را با بصيرت و مقاومت و ايستادگي ادامه دهيم و انقلاب اسلامي با بصيرت مردم از ماموريت خود هرگز کوتاه نمي آيد. 

    6- يکي از ويژگي هاي پيام امسال ملت ايران اين بود که در دوره پساتحريم راه نفوذ از طريق مذاکرات هسته اي همچنان بسته است و ملت ايران هيچ گاه سرنوشت خود را به توافق نامه حاصل از اين مذاکرات گره نزده و نخواهد زد و هيچ اميدي به گشايش اقتصادي ناشي از برجام ندارد و چشمشان به دست شرکتها و سرمايه گذاران خارجي براي بهبود سفرهاي خود نيست بلکه تنها راه درست را درک صحيح مسئولان کشور از مطالبات آنها و تلاش براي تحقق اقتصاد مقاومتي مي دانند.

    اين حضور نشان داد ملت ايران در مسير کسب رضاي الهي از تهديدات و خطرات و مشکلات نمي هراسند. تهديد و تحريم باعث نشده ملت ايران از اصول و اعتقاداتشان و از ولايت و نظام الهي شان دست بردارند. نشان داد که مردم بر آرمانهاي شهدا مقاوم و استوار ايستاده اند، هرچند برخي مسئولان از درک مطالبات واقعي و حل مشکلات آنها عاجز باشند.
    7- حضور ديروز مردم نشان دادند آمريکا همچنان بعنوان دشمن اصلي انقلاب اسلامي، شيطان بزرگ است و ملت ايران با مقاومت و ايستادگي در برابر سياست هاي زورگويانه و نامشروع آمريکا، همچنان ايستاده و براين سخن بنيانگذار جمهوري اسلامي تاکيد مي کند که:«ما تا آخر عمر عليه دولت آمريکا مبارزه مي کنيم و تا آن را به جايش ننشانيم و دستش را از منطقه کوتاه نکنيم، از پاي نمي نشينيم» (20/12/ 58 ). اين حضور به مسئولين سياست خارجي اين جرات و شجاعت را مي دهد که همچون جوان هاي عزيز سپاه پاسداران که در دريا نيروهاي آمريکايي را دستگير و تحقير کردند، بايد در همه عرصه هاي جهاني مراقب پشت لبخندهاي دشمن و مکر و خدعه دشمن باشند. حضور مردم نشان داد کليد حل رابطه با آمريکا نه در واشنگتن و نه در پاستور است بلکه در دستان کليد دار اصلي انقلاب و رهبري نظام است و مردم به مسئولان يادآور شدند که بجاي اينکه هر شب خواب هاي آشفته ببينند و هر روز از شکسته شدن تابوي مذاکره با آمريکا سخن بگويند، بايد به فکر حل مشکلات اقتصادي مردم باشند. 
    8- حضور ديروز مردم در خيابان ها اين پيام را داشت که اگر ايستادگي بر اصول و ارزش هاي انقلاب و آرمان هاي امام خميني(ره) تندروي محسوب مي شود، تمام ملت ايران تندرو هستند. چراکه تمام مردم در سراسر ايران بر اصول و ارزش هاي انقلاب خود همچنان ايستاده اند و برخي با فريب کاري و سوء استفاده از نام ملت و مردم، نيروهاي انقلابي و مومن به انقلاب را متهم به تندروي نکنند.

    9- اين حضور بي نظير و با شکوه ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن مقدمه حضوري باشکوه و گسترده تر در انتخابات 7 اسفند بود تا با انتخابي درست، به فاصله دو هفته اي يکبار ديگر چشم جهان را مبهوت حماسه خود کنند. مردم يک بار ديگر پيام 9 دي 88 را با صدايي بلندتر فرياد زدند که اجازه فتنه گري مجدد را نخواهند داد و اجازه نخواهند داد آراي آنها بارديگر بازيچه قدرت طلبي و دنياطلبي کانون هاي قدرت و ثروت قرار گيرد و کشور را تا لبه پرتگاه پيش ببرند. ملت ايران تاکيد کردند همه بايد در مسير قانون حرکت کنند و « همه بايد قانون را بپذيرند ولو قانون برخلاف نظر آنها باشد». 

    10- مردم ديروز سنگ تمام گذاشتند و اوج همدلي و هم زباني خود را نشان دادند اما اين سنگ تمام گذاشتن شان و اين همدلي و هم زباني شان حامل اين پيام بود که مسئولان کي مي خواهند با ملت همدل و هم زبان شوند و به دور از بازي هاي سياسي براي مردم سنگ تمام بگذارند؟. هر سال مردم نجيب و فهيم ايران در دفاع از کشور و نظام سنگ تمام مي گذارند اما مسئولان در شعارهايشان متاسفانه فقط وعده رونق اقتصادي در سال آينده را مي دهند! همدلي و هم زباني جاده يکطرفه نيست. متاسفانه عدم وجود عزم جدي براي حل مشکلات مردم به اين همدلي و هم زباني و اعتماد مردم خدشه وارد مي کند. به قول شهيد رجايي «مردم ما را برگزيده اند تا مشکلات آنها را حل کنيم و اگر مسئولان دير بجنبند آتش خشم مردم دامن آنها را خواهد گرفت» و قطعا مردم اين آتش خشم خود را در پاي صندوق هاي راي نشان خواهند داد نه در کف خبابان ها !. مسئولان و شخص رئيس جمهور محترم با وعده بهبود وضعيت اقتصادي روي کار آمده اند و با وعده گشايش اقتصادي و چرخيدن چرخ معيشت مردم، توافقنامه هسته اي را امضاء کرده اند. اينکه بعد از امضاء توافق نامه هسته اي مي گويند «مگر دولت برجام را آورده که توقع داريد دولت مشکلات را حل کند» ؟؟؟ براي مردم قابل پذيرش نيست. يکي از پيام هاي روشن راهپيمايي ديروز اين بود که مردم برنامه روشن و درستي براي حل مشکلات اقتصادي و حفظ حرمت و عزت خود مي خواهند و توقع دارند دولت از اين نابساماني و آشفتگي و فقر برنامه ريزي اقتصادي خارج شود. نويسنده: دكتر محمد حسين محترم