گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها  قسمت سوم .12 فروردین – 95
در روزگاری که شهردار در فکر ریاست جمهوری، به وضعیت خیابان‌ها و ترافیک شهر می‌پردازد، مسئول مذاکرات هسته‌ای، با رویای پاستور به گفتگوهای هسته‌ای می‌رود، کمتر پیدا می‌شود کارگزاری که با هدف آنچه برایشان در آن جایگاه خاص تعریف شده، اقدام کنند.
خیلی سخت است به اتفاقات سال ۹۴ بنگرید، رخدادهای سیاسی، اجتماعی، ورزشی و … را مرور کنید و در پایان کسی به جز محمد جواد ظریف را، چهره سال بدانید.
سالی که گذشت سال جابه جایی بسیاری از رکوردها بود؛ رکورد طولانی ترین مذاکره پیوسته پشت درهای بسته، رکورد طولانی ترین مذاکره خارج از کشور، رکورد لغو یک باره ۵ قطعنامه شورای امنیت، رکورد خروج از شورای امنیت بدون جنگ، کودتای نظامی یا تغییر رژیم، رکورد لغو یکباره کلیه تحریم های اقتصادی که در طول بیش از یک دهه علیه کشور به تصویب رسیده بودند.
دوران دوری و سکوت
ظریف حدود شش سال کاملا از صحنه سیاسی دور بود و با پیروزی احمدی نژاد به حاشیه رانده شد، اما در تمام این سالها همه تلاش ها برای انجام یک مصاحبه با او هم بی فایده بود. در شرایطی که ظریف از همان ابتدا می دانست مسیر پیش روی کشور با مدیریت احمدی نژاد به ناکجاآباد می رود، در مجامع عمومی سکوت کرد و ترجیح داد از چنین فضایی در جهت رقابت های سیاسی بهره نگیرد و تمامی انتقادات و نقدهایش را محرمانه و در جلسات خصوصی به گوش مقامات عالی و ارشد نظام برساند.
جواد ظریف اساسا چارچوب متفاوتی برای خود تعریف کرده و نمی خواهد وارد رقابت های سیاسی داخلی شود. ظریف با درکی صحیح از استلزامات جایگاهی که در آن قرار دارد، قالبی فراجناحی و فراحزبی برای خود تبیین کرده است. رصد اقدامات و رفتارهای او نشان می دهد، ظریف از جایگاه وزارت خارجه نه برای پیشبرد اهداف شخصی و سیاسی که برای به نتیجه رساندن قالبی که برای یک وزیر خارجه در نظام جمهوری اسلامی تعریف شده گام بر می دارد.

کاری که در تاریخ جمهوری اسلامی بسیار کم سابقه است.
شهردار در فکر ریاست جمهوری، به وضعیت خیابان ها و ترافیک شهر می پردازد، مسئول مذاکرات هسته ای، با رویای پاستور به گفتگوهای هسته ای می رود، بهارستان نشینان با اندیشه ترفیع جایگاه سیاسی به پارلمان می روند و کمتر پیدا می شوند کارگزارانی که با هدف آنچه برایشان در آن جایگاه خاص تعریف شده، اقدام کنند.
ایران بیش از اینها به ظریف بدهکار است. قفلی که بازنشدنی می نمود را او در کمتر از یکسال باز کرد. گره هایی که در هشت سال پیچیده و پیچیده تر شده بود، را این حقوقدانِ دیپلمات با صبر و تدبیر و البته تخصص گشود.
دیپلماتی که تنها اندیشه اش اعتلای نام ایران در مجامع بین المللی است. سال ۱۳۹۴ و نام محمد جواد ظریف همیشه با هم عجین خواهند ماند و در تاریخ ایران، آنچه این دیپلمات ورزیده با همراهی یارانش انجام داد، ماندگار خواهد ماند.
با توجه به اینکه اینستاگرام مستقیما اجازه‌ دانلود عکس‌ها را نمی‌دهد، احتمالا یکی از این دو راه را انجام می‌دهید: از عکسی که در مقابل‌تان است با استفاده از قابلیت گوشی اسکرین‌شات می‌گیرید، یا اینکه آن عکس را در نسخه‌ وب اینستاگرام پیدا و ذخیره‌اش می‌کنید. البته ذخیره کردن عکس‌ها روی نسخه‌ وب هم با اینکه نیازی به نرم‌افزار خاصی ندارد، اما مشکلات خاصی برای خود دارد. با این حال، نرم‌افزارهایی هستند که این امکان را فراهم می‌کنند تا به راحتی عکس‌های اینستاگرام را ذخیره کنید. این نرم‌افزارها اکثرا رایگان هستند و حتی به شما این اجازه را می‌دهند تا عکس‌های یک حساب کاربری را با هم و به‌صورت یک‌جا دانلود کنید. در ادامه دو نرم‌افزار مختلف را معرفی می‌کنیم تا ذخیره‌ تصاویر اینستاگرام برای‌تان راحت‌تر شود.
Instagrabber
اگر از نسخه‌ وب اینستاگرام استفاده می‌کنید، نرم‌افزار Instagrabber می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های‌تان باشد. این نرم‌افزار رایگان است و حتی نیازی هم به ثبت نام ندارد. استفاده از این نرم‌افزار تحت وب بسیار ساده است. تنها کافی است تا صفحه‌ این نرم‌افزار را باز و سپس نام حساب کاربری مورد نظرتان را وارد کنید. سپس کلید Search را بزنید تا تمام عکس‌ها برای‌تان نمایش داده شوند. عکسی را که می‌خواهید دانلود کنید پیدا و روی آن کلیک کنید. عکس باز می‌شود و سپس با اشاره کردن روی گزینه‌ سبزی که در پایین است و Save image نام دارد، می‌توانید آن عکس را ذخیره کنید. عکس در صفحه‌ جدیدی باز می‌شود. حالا می‌توانید آن را مثل هر عکس دیگری ذخیره کنید.
Photo Saver for Instagram
ذخیره‌ عکس‌های اینستاگرام روی اندروید با استفاده از اپ‌های زیادی که روی گوگل پلی است بسیار راحت شده. اپ‌های زیادی هستند که با حساب کاربری شما در اینستاگرام همگام‌سازی (Sync) می‌شوند و این امکان را برای‌تان فراهم می‌کنند تا تمام دنبال‌کننده‌های خود را ببینید و عکس‌های‌شان را ذخیره کنید. نرم‌افزار Photo Saver for Instagram می‌تواند کارتان را راه بیاندازد. اپ را دانلود و اجرا کنید. پس از وارد کردن اطلاعات حساب اینستاگرام‌تان، می‌توانید تمام عکس‌هایی که لایک کرده‌اید و کسانی که دنبال می‌کنید را ببینید.

سپس این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا هر عکسی که می‌خواهید را انتخاب و سپس همه را با هم ذخیره کنید. عکس‌ها را با اشاره کردن روی آن‌ها انتخاب کنید و سپس روی آیکون ذخیره در بالای نرم‌افزار بزنید. Ok را بزنید و تمام عکس‌هایی که انتخاب کرده بودید دانلود می‌شوند. می‌توانید منوی بالای نرم‌افزار را هم باز و با انتخاب Select All، تمام عکس‌ها را ذخیره کنید.
منبع: موبنا
احمد صدر حاج سیدجوادی وزیر کشور دولت موقت مامور برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی بود.
او بامداد روز ۱۱ فروردین ۵۸ خطاب به ملت ایران پیام داد «اکنون که ساعت شروع رفراندوم فرارسیده است انتظار دارم همه مردم مبارز ایران در این رفراندوم شرکت کنند و برای بنای ایران آینده مورد نظر خود اظهارنظر نمایند. مشارکت در این امر مذهبی و ملی وظیفه فرد فرد ملت ایران است.» عجب آنکه ۳۴ سال بعد در همین روز و همین ساعت با ۹۶ سال عمر خود وداع گفت.
سرگه بارسقيان در کانال تلگرامي تاريخ ايراني نوشت: حاج سیدجوادی از تبار سیاست‌وزرانی بود که در دهه ۳۰ شمسی فعالیت جدی سیاسی را آغاز کردند و کمابیش از منظر اعتقادی، تشکیلاتی و سیاسی، منش و رفتاری یکسان بروز دادند. در سیاست‌ورزی چهره‌های شاخص این نسل همچون مهدی بازرگان، یدالله سحابی، آیت‌الله طالقانی و... سیاست ابزار کسب قدرت بصرف ورود به طبقه حاکمیت نبود؛ سیاست مجرای دولتمرد شدن نشد، چه بسا بسیار موقعیت‌های مدیریتی خوب که با گزینش رفتار سیاسی - اعتقادی در خطر قرار می‌گرفت، از قبیل تشکیل جلسه اعضای نهضت آزادی در منزل حاج سیدجوادی آن هم در دوره‌ای که او دادستان تهران در سال 1342 بود. البته حاج سیدجوادی به دلیل ممنوعیت عضویت قضات دادگستری در تشکیلات سیاسی، بیانیه تشکیل نهضت آزادی ایران را امضا نکرد.
او به عنوان يک وکيل معتقد بود: «اولین مساله‌ای که برای یک وکیل مطرح است، به عقیده بنده، صراحت و صداقتش است. به نظر بنده وکیل روی قسمی که خورده و شغل مقدسی که دارد، باید ایستادگی کند. مصلحت یک وکیل اقتضا دارد این شغل را مقدس بداند و مقدس نگه دارد تا آخرین لحظات با این تقدسات همراه باشد. به نظر من باید به دعوایی که متقاضی مطرح می‌کند پیشش دقت کند اگر حق با متقاضی نباشد نباید او را بپذیرد ولی وظیفه دارد صاف و صریح به او بگوید شما حق ندارید ولی من به عنوان داور مصلح، تلفن می‌کنم به وکیل طرفت و برای شما وسایل صلح و سازش را فراهم می‌کنم.» و باز طبق همین اعتقاد به نوع و ماهیت دفاع بود که وکالت مبارزانی چون آیات خامنه‌ای، منتظری، مهدوی کنی، مشکینی، دستغیب، ربانی شیرازی، خلخالی و نیز دکتر علی شریعتی را برعهده گرفت؛ اکبر هاشمی رفسنجانی برای تعیین وکیل برای زندانیان یا تبعیدی‌ها مراجعه می‌کرد و حاج سیدجوادی در تعیین وکیل کمک می‌کرد و خود وی نیز پرونده برخی از چهره‌های سیاسی را در اختیار می‌گرفت.
عصر روز شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ وقتی در دبیرستان رفاه شرایط لازم برای وزرای کابینه مهندس بازرگان را برمی‌شمردند، حاج سیدجوادی و همفکرانش بر این شاخصه‌ها توافق کردند: مسلمان باشند، مبارز باشند، باتقوی باشند و با دستگاه‌های دولتی و احزاب کار نکرده باشند، مورد قبول جامعه دینی مردم باشند، از رشته‌های تخصصی بی‌بهره نباشند، دارای قدرت و مدیریت و عرضه اداره و تسلط بر محیط کار خود باشند.
به حاج سیدجوادی وزارت کشور رسید اما پس از مبشری -اولین وزیر دادگستری پس از انقلاب- در اواخر خرداد ۵۸ جایگزين او شد.منبعخبرآنلاین
جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه در این وزارتخانه گفت ایران تا کنون به تعهدات خود براساس برجام پای بند مانده استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، خبرنگاری با اشاره به اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا درباره متعهد ماندن ایران به تعهدات خود و لزوم پای بندی آمریکا به تعهدات خود پرسید آیا ایران تا کنون به صورت کامل به تعهدات خود پای بند بود؟
کربی پاسخ داد: تاکنون بله.
وی در پاسخ به اشاره مجری در خصوص آزمایش های موشکی ایران گفت: بارها و بارها در این خصوص گفته شده است؛ آنچه که ما گفته ایم این است که این کار با تعهدات آنان همخوانی ندارد و ما با اظهارات پاور (سفیر آمریکا در سازمان ملل) موافقیم که این کار سرکشی در برابر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. این موضوع ربطی با برجام نداردکربی ادامه داد ما بیشتر راضی به این بودیم و خوشحال می شدیم که ببینم ایران دیگر فعالیت های بی ثبات کننده خود و حمایت از گروه های تروریستی و دنبال کردن فناوری موشک های بالستیک و آزمایش این فناوری ها را متوقف کند. قطعا ما خواستار متوقف شدن اینها هستیم ولی همچنان باور داریم که آنها به تعهدات خود بر اساس برجام پای بند هستند. با این حال، ما به دیگر اقداماتی که آنان انجام می دهند و مایه بی ثباتی منطقه می شوند، چشم نبسته ایم از جمله نقض دیگر تحریم ها و قطعنامه ها از این جمله هستندسخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد ما در این خصوص بسیار جدی هستیم، این اقدامات می بایست متوقف شوند. ما حضور قدرتمندی در منطقه داریم و دیگر ابزارها را نیز در اختیار داریم تا آنان را در خصوص این فعالیت های بی ثبات کننده به پاسخگویی واداریم.