گزیده خبرهای 11 فروردین - 95

 گزیده خبرهای 11 فروردین - 95
سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به اتریش، به دلایل امنیتی و به منظور انجام هماهنگی‌های بیشتر با توافق طرفین در زمان مناسب انجام خواهد شد.پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با انتشار این خبر نوشت: «پیش از این اعلام شده بود که سفر حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به اتریش طی روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین ماه جاری صورت می‌پذیرد اما این سفر به دلایل امنیتی و برای تامین شرایط مطلوب‌تر در خصوص برنامه و توافق‌های مورد نظر دو کشور، با هماهنگی میزبان، در زمان مناسب انجام خواهد شد
رسانه‌های آمریکایی از دستگیری مدیر تبلیغات نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر می‌دهند.به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی امروز، سه‌شنبه گزارش داده‌اند مدیر تبلیغات دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دستگیر شده است.به گزارش رسانه‌های آمریکا، پلیس ایالت فلوریدا، «کوری لواندوفسکی» را به دلیل ضرب و جرح یک خبرنگار متهم کرده است.ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد مدیر تبلیغات آقای ترامپ روز سه‌شنبه برای تفهیم اتهام خود را تسلیم قانون کرده است. قرار است او روز 4 مه در دادگاه حاضر شود.چند هفته پیش فیملی منتشر شده بود که نشان می‌داد لواندوفسکی روز 8 مارس با مشت به خبرنگار باربیرات نیوز که در حال پرسیدن سوال از ترامپ بود ضربه وارد کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی درباره انتشار خبر بیماری استاد آواز، واکنش نشان داد.به گزارش ایسنا، علی جنتی در صفحه مجازی خود نوشته است:"به نام خداوند جان آفرین.انتشار خبر بیماری استاد آواز ایران محمدرضا شجریان، موجی از عواطف و احساسات را در بین هنرمندان، فرهیختگان و خیل علاقمندان وی برانگیخت و همگان برای شفای عاجل او دست به دعا برداشتند. خوشبختانه اخبار واصله از روحیه مثبت و بانشاط و بهبود وضعیت عمومی وی حکایت دارد. از خداوند متعال سلامتی و شفای سریع و کامل این خواننده محبوب را خواستارم."خبر بیماری محمدرضا شجریان همزمان با آغاز سال نو، از سوی این هنرمند مطرح شد که واکنش‌های زیادی را از سوی مردم و چهره‌های مختلف در پی داشت.
کره شمالی امروز (سه شنبه) یک موشک کوتاه برد در ساحل شرقی خود شلیک کرد.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: این موشک کوتاه برد از نزدیکی شهر ساحلی "وونسان" و در ساعت 17:40 به وقت محلی شلیک شده و مسیری 200 کیلومتری را طی کرده و به هدف اصابت کرده است.کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در هفته های اخیر بر یکسری از این پرتاب های موشکی نظارت داشته که واکنشی به تحریم های سازمان ملل علیه این کشور محسوب می شود.این پرتاب موشکی در حالی صورت گرفته که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا قرار است اواخر هفته جاری با رییس جمهوری کره جنوبی و نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست امنیت اتمی در واشنگتن دیدار و درباره مساله کره شمالی گفت و گو کند. وی همچنین قرار است با شی جینپینگ همتای چینی اش درباره کره شمالی به گفت و گو بپردازد.
رسانه دولتی کره شمالی با اعلام هشدار نسبت به احتمال دوره سختی‌های اقتصادی، به شهروندان این کشور اعلام کرده است که شاید حتی مجبور به گیاه خواری شوند.به گزارش خبرگزاری فارس، کره شمالی روز گذشته (دوشنبه) به شهروندان خود دستور داد که خود را برای قحطی و دوره ریاضت اقتصادی احتمالی آماده نمایند.به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» آنطور که در یادداشت روزنامه «رودونگ سینمون» نزدیک به دولت این کشور آمده است، مردم نباید ناامید شوند زیرا مسیر انقلاب طولانی و دشوار است.یادداشت مذکور تنها کمتر از یک ماه بعد از اعلام تحریم‌های شدید‌تر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور و به خاطر نمایش قابلیت‌های هسته‌ای، نظامی در این رسانه دولتی کره شمالی انتشار یافته است.در یادداشت این روزنامه آمده است: «ما احتمالا باید مسیر دشواری را ادامه دهیم و حتی مجبور شویم ریشه گیاه هم بجویمروزنامه رودونگ سینمون در بخش دیگر یادداشت خود خواهان برپایی کمپین هفتاد روزه وفاداری شده و از مردم خواسته وفاداری خود را به «کیم جونگ اون» رهبر این کشور نشان دهند. این در حالی است که دولت کره شمالی از ساکنین پیونگ یانگ، پایتخت این کشور نیز خواسته تا هر ماه حدود دو میلیون پوند برنج به  انبارهای دولتی تحویل دهند.
گفته می‌شود کره شمالی از دیگر کشورها تقاضای نیم میلیون تن کمک غذایی نموده  هرچند که تا ماه گذشته تنها 17600 هزار تن کمک غذایی به این کشور ارسال شده است.در اواسط دهه نود میلادی سه میلیون نفر به‌خاطر ریاضت اقتصادی در کره شمالی جان خود را از دست دادند.
سرمربی تیم فوتبال ایران بعد از پیروزی مقابل عمان در حرکتی جالب توجه به سوی هواداران رفت و به تعبیر برخی از تماشاگران خداحافظی کرد.به گزارش ایسنا، کی روش سرمربی تیم فوتبال ایران بعد از پیروزی 2 بر صفر مقابل عمان در استادیوم آزادی به سوی هواداران رفت و برای آن ها دست تکان داد. او دور تا دور زمین فوتبال چرخید و به تعبیری با هواداران فوتبال ایران خداحافظی کرد.سرمربی تیم ملی فوتبال ایران چندی پیش استعفای خود را از تاریخ 11 اردیبهشت 1395 تقدیم فدراسیون کرده بود. حال این پرسش مطرح است که آیا سرمربی تیم ملی فوتبال ایران براستی امروز با فوتبال ایران خداحافظی کرده است؟