جریان صدر: در کابینه جدید عراق شرکت نمی‌کنیم

جریان صدر: در کابینه جدید عراق شرکت نمی‌کنیم 11فروردین-95
سیاست  فاصله گرفتن یاعدم نزدیکی مقتدا صدر به رژیم و ارونه ی ولایت فقیه وتبدیل به مهره ی یک خال به فرمان شدن ادامه دارد . چون  مقتدا صدرضمن تأکید کردن بر تغییرات در کابینه ی حیدر عبادی ومبارزه با فساد اما حاضرنیست جریان وابسته به وی در کابینه جدید عراق حضور داشته باشد .به خصوص که حدادعادل از سوی خامنه ای مأمور شد به عنوان پیک به بغدادبرود و با عمارحکیم دیدار داشته باشد تاپیام خامنه ای رامنتقل کند که درتشکیل کابینه ی جدید حیدرعبادی چگونه اعمال نفوذ یا کارشکنی کند؟
 خبرگزاری فارس: جریان صدر: در کابینه جدید عراق شرکت نمی‌کنیم
فراکسیون پارلمانی جریان صدر با اعلام اینکه در کابینه جدید عراق شرکت نخواهد کرد از نخست‌وزیر خواست هر چه سریع‌تر اصلاحات لازم را در کابینه انجام دهد و به پارلمان ابلاغ کند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون پارلمانی «الاحرار» وابسته به جریان صدر، سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد که در کابینه جدید عراق شرکت نخواهد کرد.پارلمان عراق تا پنجشنبه به «حیدر العبادی» مهلت داده فهرست اسامی اعضای کابینه جدید و تکنوکراتش را معرفی کند. از سوی دیگر «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر نیز بر شدت اعتراضات و اعتصاب‌ها به دلیل طولانی شدن روند ایجاد اصلاحات در دولت، افزوده است. وی شب گذشته، نخستین شب اعتصابش را در چادری در داخل منطقه سبز بغداد، سپری کرد و هزاران نفر از طرفدارانش نیز در پشت دیوارهای این منطقه امنیتی در پایتخت عراق، تحصن کردند.«ضیاء الاسدی» رئیس فراکسیون پارلمانی الاحرار نیز در کنفرانسی خبری که در ساختمان پارلمان برگزار شد اعلام کرد که این فراکسیون در تشکیل دولت جدید عراق مشارکت نخواهد کرد و هیچ کرسی‌ای در این کابینه نخواهد داشت. لذا از العبادی می‌‌خواهد که هر چه سریعتر تغییرات و اصلاحات وزارتی را اعمال کند و اسامی را به پارلمان ارائه کند.