«عمار الحکیم» برای اجرای اصلاحات در کشور طرح ابتکاری ارائه کرد

«عمار الحکیم» برای اجرای اصلاحات در کشور طرح ابتکاری ارائه کرد 11فروردین-95
بدون شک این طرح ابتکاری  عمار حکیم دریافتی از سوی پیک خامنه ای غلام علی حداد عادل است.چون وی  تازگی به بغداد سفر کرد تاپیام خامنه ای را به عمار حکیم منتقل کند که وی محور تشکیل کابینه ی جدید حیدر عبادی نخست وزیر عراق چکار کند؟
 خبرگزاری فارس: «عمار الحکیم» برای اجرای اصلاحات در کشور طرح ابتکاری ارائه کرد
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق برای اجرای اصلاحات در کشور و پایان دادن به کشمکش‌ها بر سر این مسئله، یک طرح ابتکاری ارائه کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عمار الحکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، یک نقشه راه برای اصلاحات در عراق ارائه داد که شبکه المیادین، آن را منتشر کرد.بر اساس این طرح، نخست‌وزیر حق دارد که خواستار تغییر بخشی از کابینه خود بدون ارائه هیچ دلیلی، شود. وی می‌تواند از گروههای سیاسی بخواهد که نامزدهای جایگزینی را معرفی کنند و شرط تکنوکرات بودن این نامزدها را نیز رعایت کنند. ضمن اینکه نخست‌وزیر این آزادی و اختیار را دارد که به دور از هرگونه سهم‌بندی‌های سیاسی و توافقی، نامزدهای مورد نظر خود برای پستهایی که قرار است در آنها اصلاحات شود را انتخاب کند.در طرح ابتکاری حکیم، 90 روز برای اجرا پیشنهاد شده که از آغاز ماه آینده میلادی می‌تواند آغاز شود و تمامی گروه‌های حاضر در دولت پس از اطلاع از جزئیات این طرح، از اقدامات دولت در این مدت، حمایت کنند.بر اساس این طرح، به محض اجرایی شدن این طرح، کلیه اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها می‌تواند متوقف شود.