عضو ارشد حماس: عامل مشترک برای اتحاد ما و ایران «دشمنی با اسرائیل» است

در گفت‌وگو با «الشرق‌» قطر
عضو ارشد حماس: عامل مشترک برای اتحاد ما و ایران «دشمنی با اسرائیل» است/ روابطمان با سوریه کلاً قطع شده 11فروردین-95
نمایش به  اعتراف به شکست تلاش ناکام پیگیرانه ی پاسداران  درراستای جلب حماس در حمایت ازبشاراسد جنایتکار وحزب الشیطان لبنان تا جنگی دیگر با اسراییل برپاشود . 
خبرگزاری فارس: عضو ارشد حماس: عامل مشترک برای اتحاد ما و ایران «دشمنی با اسرائیل» است/ روابطمان با سوریه کلاً قطع شده 
«محمود الزهار» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد نقطه مشترکی که منجر به کنار هم قرار گرفتن ایران و حماس شده همان دشمنی با اسرائیل است و رابطه تهران با حماس رابطه امر‌کننده و اطاعت‌کننده نیست.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود الزهار» از اعضای ارشد حماس در گفت‌وگویی با روزنامه «الشرق» به مسائل مختلفی از جمله رابطه این جنبش با ایران، عربستان و سوریه پرداخت.
ایران
الزهار در پاسخ به این سوال الشرق که : «نظر شما درباره مداخلات سیاسی و نظامی ایران در منطقه به ویژه سوریه، عراق و ایران چیست؟» گفت: در حقیقت موضوعی که ما و ایران را کنار هم قرار می‌دهد این است که ایران ضداسرائیل است و ایرانی‌ها بر این موضوع قسم خورده‌اند.وی افزود: روابط ما با ایران به ما اجازه نمی‌دهد که سیاستشان را در قبال مسایل معین کنیم و آنها نیز نمی‌توانند سیاست ما را در قبال مسائل مختلف مشخص کنند، رابطه امر‌کننده و اطاعت‌کننده در این بین مطرح نیست، جمع‌شدن ما با ایران بر این اساس است که یک دشمن مشترک داریم که سرزمین ما (فلسطین) را اشغال کرده است. ضعیف شدن اسرائیل به نفع ما و ایران است.
الزهار در ادامه گفت: آنها می‌گویند که از این دشمن (اسرائیل) بر اساس اصلی عقیدتی نه سیاسی متنفر هستند و ما دیده‌ایم که این به نفع ماست، اما این حمایت (ایران) در حال حاضر کم شده است.
وی افزود: کسانی که در منطقه عربی و اسلامی خیال می‌کنند اگر روابط خوب با اسرائیل برقرار کنند این روابط آنها را از دشمنی اسرائیل حفظ می‌کند در اشتباهند؛ هدف ما نابودی اسرائیل است.
الشرق در ادامه از الزهار پرسید: اما آنچه ایران در حال حاضر انجام می‌دهد به ضرر منطقه است خصوصا جنایاتی -به تعبیر روزنامه قطری-  که در عراق، سوریه و یمن مرتکب شده؟؛ وی در پاسخ به این سوال گفت: تنها ایران مسئول این اقدامات است و بس.
سوریه و حزب‌الله
این عضو حماس در پاسخ به روابط کنونی حماس با سوریه و حزب الله گفت: روابط ما با نظام سوریه در حال حاضر به صورت کامل قطع شده است.الزهار در جواب این سوال الشرق که دیدگاه شما درباره مداخلات حزب‌الله در سوریه و یمن چیست؟ گفت: ما به شدت این مداخله را محکوم می‌کنیم اما دلیل همراهی ما با حزب‌الله این است که آنها در ضاحیه جنوبی در مقابل اسرائیل ایستاده‌اند و این امر بر اساس معیار ما یعنی مقاومت علیه اسرائیل است.
عربستان

وی در خصوص روابط حماس با عربستان و سفر «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به عربستان نیز تصریح کرد: سیاست حماس برای همه مشخص است، ما خواستار روابط برابر با تمام امت اسلام هستیم و در همین راستا امیدوار به روابط خوب با ریاض نیز هستیم.تکمیلی: شبکه المیادین به نقل از محمود الزهار  اعلام کرد وی انتشار اظهاراتی از وی مبنی بر محکوم کردن عملیات حزب‌الله در سوریه را تکذیب کرده است.