احداث دیوار بتنی در 511 کیلومتر از مرزهای ترکیه با سوریه

احداث دیوار بتنی در 511 کیلومتر از مرزهای ترکیه با سوریه 11 اسفند -95
این اقدام ترکیه  بخشی از محصول سیاست تروریسم وبحران وارتجاع وجنگ افروزی رژیم ولایت فقیه به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشورهای همسایه ومنطقه می باشد.
آنکارا- ایرنا- دولت آنکارا برای افزایش امنیت مرزهای ترکیه در مناطق جنوبی این کشور، 511 کیلومتر دیوار با بلوک های بتنی در مرزهای سوریه و عراق احداث کرد.


به گزارش ایرنا، اداره توسعه مسکن نخست زیری ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که نیمی از دیوار حایل امنیتی بتنی در حال احداث در مرز ترکیه با سوریه تکمیل شده است.
ارگون توران رئیس اداره توسعه مسکن نخست زیری ترکیه گفت: علاوه بر این، نزدیک 260 کیلومتر جاده احداث شده و 160 کیلومتر دیوار آماده نیز نصب شده است.
ترکیه با سوریه حدود 910 کیلومتر و با عراق در حدود 600 کیلومتر مرز مشترک دارد.
وی اعلام کرد: در طول خط مرزی ترکیه با کشورهای عراق و سوریه دیواری بتنی به ارتفاع سه متر احداث شده و بر روی دیوارها نیز به ارتفاع یک متر سیم های خاردار نصب شده است.
وی افزود: این دیوارها با استفاده از بلوک های سیار بتنی به عرض 30 سانتیمتر و پایه 2 متری و به وزن هفت تن به صورت قابل حمل و جا به جایی احداث شده است.
وی ادامه داد: همزکان با نصب این دیوارهای سیار، در پشت دیوار نیز جاده دسترسی و نیز برج های دیده بانی نیز در حال احداث است.
وی ادامه داد: مسدودسازی فیزیکی مرزها در چارچوب قرارداد همکاری با وزارت دفاع ملی و وزارت اقتصاد در خطوط مرزی 6 استان جنوبی ترکیه انجام می شود و در جریان آن دیواری به ارتفاع چهار متر و نیز برج های دیده بانی، خطوط انتقال برق زیر زمینی و نیز دروازه های تردد احداث شده است.
وی بیان کرد: تا کنون در استان های شانلی اورفا، غازی آنتپ، کیلیس، هاتای، ماردین و شیرناک دیوار احداث شده و این دیوارهای هفت تنی سیار، پس از رفع مشکلات امنیتی در مرزها قابل حمل به مناطق دیگر است.
به گزارش ایرنا، 191 کیلومتر از مرزهای ترکیه با سوریه و عراق نیز با استفاده از فنس و سیم خاردار مسدود شده است.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری