رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک
نیروهای مسلح:
برطرف کردن مشکلات
کشور با انقلابیگری و مدیریت جهادی میسر میشود 9فروردین-96
پاسدار مسئول دوره گردی استخوان پوسیده مرده
جمع کنی جنگی که هدف برای داغ نگهداشتن
تنور جنگ خانمانسوز 8 ساله موهبت الهی است .
باوجوداینکه قیافه اش هوار می زند که به مرده سور می زند.ولی باکمال پررویی ووقاحت
خاک برتوی چشمان خانواده های د اغدارکشته شدگان جنگ خمینی وپاسداران وخامنه ای
پاشیده است وبا ریشخندکردن خودش وهمقطاران پاسدار وبه خصوص رهبرش خامنه ای مدعی
شده برطرف کردن مشکلات کشور با انقلابیگری و مدیریت جهادی میسر میشود .درحالی که شرایط بحران کنونی اقتصاد وفقرو
بیکاری و.... نتیجه همین شعارهای ابزاری ومضحک جنگ افروزی و انقلابی گری و جهادی بازی پاسداران
وخامنه ای است .
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح
گفت: دیروز مردِ جنگِ میدان نبرد بودیم و امروز همان مرد جنگ باید مرد انقلاب باشد
یعنی نباید انقلاب فراموش شود و بدانیم مشکلات کشور با انقلابیگری برطرف میشود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل
از پایگاه اطلاعرسانی راهیان نور، سرتیپ سید محمد باقرزاده در جمع
خبرنگاران اظهار داشت: جامعترین تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند
«راهیان نور یک فناوری است» این عبارت نشانگر پویای نقش راهیان نور است چرا که
فناوری و تکنیک روشی است که به شما کمک میکند چطور از یک
پدیده حداکثر استفاده را داشته باشید.
وی افزود: دفاع مقدس مقوله ارزشمند و سرمایه ملی تلقی میشود که باید به
درستی از آن بهرهبرداری کرد، لازمه عبور از مرحله جنگ این است که بتوان جنگ را
استحصال کرد یعنی تبدیل آن به محصولی که بتوان آن را عرضه کرد که این دارای مراحلی
از جمله استخراج، تبدیل و عرضه میشود که راهیان نور محصول یکی از این فرایندها
محسوب میشود، در یک فرآیندی کمک میشود تا چگونگی بهرهبرداری از ذخایر ارزشمند
جنگ استخراج و تبدیل آن به یک محصول حاصل شود.
سردار باقرزاده تصریح کرد: با سه مقوله در حوزه فرهنگ مواجه
هستیم؛ بینشها، کششها و کوششها؛ در جایگاه رفیع شهدا که به آن رسیدند، اگر
خواهان فرهنگسازی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت هستیم باید در سه حوزه معرفتی، حس
و حال و حوزه کوشش توجه و در مدار عمل بدان حرکت کنیم، که در این بخش راهیان نور
از قابلیت خوبی برخوردار است زیرا به مخاطب کمک میکند تا یک شناخت درستی از جنگ
پیدا کند و باید تلاش شود در راهیان نور معرفت نسبت به جنگ در همه ابعاد جنگ، یک
معرفت کامل و جامعی باشد و حتیالمقدور این شناخت تفصیلی و از حالت اجمالی خارج
شود.
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد مشترک نیروهای مسلح یادآور شد: از طریق راهها و بخشهایی میتوان معرفت عمومی
نسبت به شهدا را بالا برد که میتوان به روایتگری، پخش فیلم و مستند و عرضه کتابهایی
مختلف اشاره کرد، حس و حال جنبه دریافتی دارد به طوری که فرد باید در یک فضایی
قرار گرفته و این حس و حال به او دست دهد و خود را در فضای جنگ مشاهده کرده و
مشابهسازی کند. معرفت و حس و حال پشتوانه ی عمل است تا این فرد در مرام شهدا
قرار گیرد، سیره شناسی، سیره نمایی و سیره گرایی و بعد سیره مرامی شهدا در عمل
دریافت کند که این فرآیند در مجموعه راهیان نور محسوس است که باید در همه بخشها
هماهنگی لازم برای کسب نتایج مورد نظر وجود داشته باشد تا تلاش شود نگاه عاشورایی
دفاع مقدس به خوبی به نسلهای آینده منتقل شود.
وی یادآورشد: امام راحل فرمودند «ما مرد جنگ هستیم» شعار امسال راهیان نور
در حقیقت از کلام امام راحل و مقام معظم رهبری که فرمودند «من انقلابیام»
انتخاب شده است، دیروز مردِ جنگِ میدان نبرد بودیم و امروز همان مرد جنگ باید مرد
انقلاب باشد یعنی نباید انقلاب فراموش شود و بدانیم مشکلات کشور با انقلابیگری حل
میشود.
باقرزاده افزود: باید بدانیم که با انقلابی بودن و مدیریت جهادی و عمل
انقلابی داشتن مشکلات کشورمان حل میشود و نباید اجازه تحریف انقلاب و فراموشی آن
رخ دهد، شعار امسال من انقلابیام راهیان نور خواستار بیان این موضوع است که چیزی
تغییر نکرده چرا که جنگ مقتضیات خاص خود را داشته و امروز حوزه جنگ در عرصههای
اقتصادی و فرهنگی است که عنصر انقلابی متناسب با شرایط فعلی باید بداند چه رسالتی
و تکلیفی دارد و چه عملکردی باید از خود ارائه دهد.
این مسئول افزود: رسانه در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و شناخت بیشتر دفاع
مقدس نقش مهمی ایفا میکند در حقیقت رسانه یک جزء مکمل در فعالیت های فرهنگی و
انقلابی محسوب میشودکه یکی از جبهههایی آن در حال حاضر از سوی دشمن علیه ما آغاز
شده است.
باقرزاده تصریح کرد: در جنگ رسانه باید پاسخگوی هجمههای رسانهای باشید؛
رسانه باید عملکردی همچون توپخانه داشته باشد در عین حال که به همه جا آتش میرساند
خود مستقل است و اگر قرار باشد که قلمرو توپخانه مورد هجمه قرار گیرد از خود دفاع
میکند.
وی در ادامه گفت: ما در حوزه فرهنگی باید بر رسانه ابتدا احاطه داشته باشیم
یعنی همه فعالیتهای حوزه مرتبط و از لحاظ فرهنگی مورد رصد قرار گیرد به طور
مثال در حال حاضر به موازات اردوی راهیان نور، اردوهای جهادی در حال برگزاری
است و اگر اردوهای جهادی مغفول باقی بماند و کسی از آن اطلاعی نداشته باشد پس از
مدتی شاهد افول آن خواهیم بود؛ پس لازم و ضروری است که مورد حمایت قرار گیرد و
مستلزم این امر توجه و پوشش رسانه است.
این مسئول یادآور شد: از رسانه سه مسئولیت انتظار میرود، یکی عمل به وظیفه
ذاتی خود که انجام کار رسانه ای است؛ دوم پشتیبانی از همه ی فعالیتها، سوم نفوذ
فرهنگی است؛ رسانه یک وظیفه سهگانه دارد، در زمینه نفوذ فرهنگی ما هنوز در مقدمات
راه قرار داریم و باید آن را توسعه دهیم شخصیتی همچون شهید آوینی یک شخصیت رسانهای
فرهنگی است که باید این فرد را به عنوان الگوی رسانهای ایران معرفی کنیم.