مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه 11 اسفند -95

تهران - ایرنا - روحانی: ایران تقویت «اکو» را از اولویت های خود می داند/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بهترین مسیر تداوم حیات جامعه، گفت وگو است/وزیر جهادکشاورزی: عزم جزم دولت برای مقابله با ریزگردها/چین و روسیه قطعنامه ضد سوری شورای امنیت را وتو کردند/ بشار الجعفری: ترکیه 300 هزار تروریست روانه سوریه کرده است وتیراندازی در مراسم سخنرانی رئیس جمهوری فرانسه از جمله عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.


اخبار داخلی
**********
*
تهران - ایرنا - دومین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام ‌الله ‌علیها، امشب (سه‌شنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.
*
اسلام آباد- ایرنا - رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) و همزمان با برگزاری سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، در پیامی برای درج در ویژه نامه این اجلاس، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای بنیان گذار اکو، با رویکردی مبتنی بر احترام متقابل برای تحقق حقوق ملت های منطقه، تقویت 'اکو' را از اولویت های خود می داند.
*
تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با اصحاب اندیشه و فرهنگ که با عنوان «ایران فرهنگی در جهان امروز» برگزار شد، گفت: بهترین مسیر برای تداوم حیات جامعه، گفت وگو است.
*
اهواز -ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی با تشریح عزم جزم دولت برای مقابله با پدیده ریزگردها، گفت: این پدیده باعث آزار مردم خوزستان شده و دولت امیدوار است در مهار کانون‌های داخلی ریزگردها اقدامات مناسبی انجام دهد.
*
تهران- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیاتی برای شرکت در نشست عالی رتبه شورای حقوق بشر عازم ژنو شده است، در سخنانی با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران؛ برضرورت پرهیز از رویکردهای سیاسی در مقوله حقوق بشر تاکید کرد.
*
تهران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه مسائل زیست محیطی عزم ملی را می طلبد، گفت: باید مخربین جنگل­ها و محیط زیست با مجازات شدید مواجه شوند تا مرتکبان آن بدانند تخریب محیط زیست یک جرم عادی نیست، بلکه برخی مصادیق آن در حد فساد فی الارض قابل تعقیب است.
*
تهران- ایرنا- وزیر دادگستری با تاکید بر اهمیت فعالیت کسب و کار در فضای مجازی گفت: لایحه جامع مالکیت فکری در مجلس در حال طی کردن فرایند تصویب است.
*
اهواز ـ ایرنا ـ معاون رئیس جمهوری گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای عملیات بیابان‌زدایی در 41 هزار هکتار از کانون ریزگرد استان خوزستان به صورت کامل تامین می‌شود.
*
تهران- ایرنا- رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران در حال یک جهش بزرگی است، گفت: صنعت هسته ای با قدرت درحال پیشرفت است.
*
تهران- ایرنا- وزیر کشور در حکمی خطاب به استاندار همدان، تاسیس شهرداری را در اسلام شهر «آق گل» بلامانع اعلام کرد.
*
ایران و اتریش در حوزه انرژی های نو و نفت همکاری می کنند
تهران- ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز سه شنبه برای امضای چند قرارداد همکاری در حوزه های مختلف از جمله حوزه انرژی های نو و نفت به همراه هیاتی بلند پایه وارد اتریش شد.
*
بوشهر- ایرنا- مراسم تشییع پیکر پاک هفت شهید گمنام عصر روز سه شنبه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در عسلویه استان بوشهر انجام شد.
*
تهران- ایرنا- رئیس سازمان صدا و سیما ضمن تشریح راهبردها و رویکردهای این رسانه در انتخابات پیش رو گفت: در مدت 20 روز تبلیغات برای هر یک از نامزدها، هزار و 210 دقیقه فرصت تبلیغ در شبکه های صدا و سیما در نظر گرفته شده است.
*
تهران- ایرنا- معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه برخی مانع اجرای قانون کاداستر در کشور می شوند، گفت: درآمدهای کاداستر باید برای پیشبرد اهداف این قانون صرف شود و این طرح عظیم ملی نباید به بهانه های مختلف متوقف شود.
*
ارومیه- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به کشف و ضبط 23 هزار و 891 کیلوگرم خشکبار قاچاق در آستانه نوروز در این استان، گفت: این کشفیات با توجه به ظزفیت تولید خشکبار کشور، گام مهمی در جهت حمایت از تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.
تهران- ایرنا- مشاور اقتصادی رئیس جمهوری گفت: در دولت یازدهم و‌ از پاییز 1393، سالیانه یک میلیون و 200 هزار نفر یعنی 2برابر گذشته، متقاضی شغل بودند.
*
تهران- ایرنا- دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اینکه، برای بهبود فضای بازار محصولات بومی فرهنگی و فناوری های نرم 6 اقدام ملی پیشنهاد شده بود، ایجاد و گسترش بستر‌ مشارکت های مردمی در حوزه تولید و عرضه محصولات فرهنگی را از جمله مهمترین مصوبات شورا در این حوزه عنوان کرد.
*
تهران- ایرنا- معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: بدون تردید سهم درمان از منابع سازمان تامین اجتماعی بطور کامل و حتی بیشتر از میزان مقرر هزینه شده است.
تهران- ایرنا- رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فرهنگ بستری مناسب برای رفع مشکلات است و هنرمندان می توانند سبب نرمش چرخ دنده های واحدهای مختلف جامعه باشند.
*
بندرعباس- ایرنا- پیکر مطهر 20 شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر سه شنبه بر روی دستان مردم شهید پرور از مصلی تا امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس تشییع شد.
*
گنبدکاووس- ایرنا- سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پرچم خدمات آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سراسرکشور افراشته است، گفت: خدمات معلمان و مدیران در اقصی نقاط کشور بخصوص در مناطق عشایری، ارزشمند و قابل تقدیر است.
*
تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده عصر سه شنبه با حضور در ششمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، از بخش ها و غرفه های مختلف این جشنواره بین المللی بازدید کرد.
*
قم- ایرنا- رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه اهمیت مبارزه با قاچاق کالا در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فوق العاده است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون پرداختن به موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز با کاستی های زیادی همراه خواهد شد.
*
مشهد- ایرنا- مشاور معاون اول رئیس جمهوری در امور آب، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه که نمایندگان مجلس به تصویب رساندند، دولت مکلف به تولید 95 درصد از مواد غذایی در داخل کشور شده که با توجه به منابع آبی موجود، این مهم امکان پذیر نیست.
*
مشهد- ایرنا- مشاور اقتصادی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: قیمت گذاری منابع کمیابی مانند آب در کشور دچار مشکل است و این مساله به استفاده غیربهینه از منابع در اقتصاد کشور دامن می زند.
*
تهران- ایرنا- مسافران عازم به شهر استانبول ترکیه در حالی از شب گذشته در فرودگاه امام خمینی (ره) منتظر ساعت نهایی پرواز خود هستند که اعلام شرایط نامساعد جوی از سوی مسؤولان دلیل این تاخیرها عنوان شده است.

اخبار خارجی
**********
*
نیویورک- ایرنا- شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه قطعنامه پیشنهادی نمایندگان انگلیس و فرانسه را که مورد حمایت آمریکا نیز قرار گرفته بود به بهانه واکنش نسبت به استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی دولت سوریه به شور گذاشت.
*
تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ یک نیروی پلیس در جریان سخنرانی رئیس جمهوری این کشور در آیین گشایش خط آهن سریع السیر در غرب فرانسه به طور اشتباهی افدام به تیراندازی کرد که بر اثر آن دو نفر زخمی شدند.
*
دمشق- ایرنا- رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در گفت وگوهای ژنو، گفت: ترکیه 300 هزار تروریست تکفیری را برای ویران کردن کشور و کشتار ملت به سوریه اعزام کرده است.
*
مسکو- ایرنا- رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو برای برچیدن آنی پایگاه نظامی خود در قرقیزستان در هر زمانی که دولت این کشور درخواست کند، آمادگی دارد.
*
تهران- ایرنا- دولت کویت با تاکید بر اهمیت هماهنگی سیاستهای منطقه ای در زمینه مبارزه با تروریسم خواستار اتخاذ تدابیری از سوی کشورهای مختلف برای مقابله با داعش و توقف دسترسی تکفیری ها به شبکه اینترنت و فضای مجازی شد.
*
لندن- ایرنا- تصمیم دولت محافظه‌کار «ترزا می» برای تغییر در برخی از قوانین اقامتی برای اتباع خارجی، سبب وحشت و نگرانی شهروندان اروپایی ساکن انگلیس شده است.
*
دمشق- ایرنا- ارتش سوریه در ادامه پیشروی ها در شرق استان حلب دو روستای دیگر را آزاد کرد.
*
مسکو- ایرنا- در پایان یازدهمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و جمهوری ارمنستان در شهر ایروان پایتخت این کشور با حضور علی چگنی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه و کارمیر شالیان همتای ارمنستانی روز سه شنبه یک یادداشت تفاهم همکاری امضا شد.
*
تهران- ایرنا- «مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه عصر سه شنبه از روسیه به خاطر وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه انتقاد کرد.
*
تهران- ایرنا- روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» اعلام کرد: صدای چندین انفجار که در نزدیکی مرز غزه به گوش رسید، ارتش را به حالت آماده باش کامل درآورده است.
*
نیویورک- ایرنا- نشریه وال استریت ژورنال نوشت: ترامپ «جان هانتسمن» سفیر سابق آمریکا در چین را که به زبان چینی تسلط کامل دارد و خبره و کارشناس روابط واشنگتن و پکن شناخته می شود را به عنوان گزینه احراز پست معاون وزیر خارجه این کشور در نظر گرفته است.
*
بلگراد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران دربوداپست در دیدار با مسئول فوتسال فدراسیون فوتبال مجارستان بر گسترش همکاری های ورزشی میان دو کشور تاکید کرد.
*
مادرید- ایرنا - اگر «گیئرمو لاسو» کاندیدای مخالف دولت در دور دوم انتخابات سراسری اکوادر پیروز شود «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس ممکن است حق پناهندگی که رئیس جمهوری اکوادور به وی در سال 2012 اعطا کرده را از دست بدهد.
*
لندن- ایرنا- شماری از خانواده قربانیان انگلیسی حمله تروریستی 26 ژوئن سال 2015 در سوسه تونس روز سه شنبه اعلام کردند که در نظر دارند تا علیه شرکت بزرگ گردشگری چند ملیتی«تی یو آی» به دلیل اهمال در کسب اطمینان از سطح تهدیدهای تروریستی در تونس، شکایت کنند.
*
تهران- ایرنا- رئیس جمهوری سومالی با اعلام اینکه کشورش با فاجعه قحطی ناشی از خشکسالی شدید رو به روست، خواستار کمک جامعه جهانی برای عبور از بحران شد.
*
مادرید- ایرنا - «اوو مورالس»رئیس جمهوری بولیوی روز سه شنبه گفت که «دونالد ترامپ» همتای آمریکاییش با افزایش چشمگیر هزینه نظامی که 54 میلیارد دلار تخمین زده می‌ شود به ترویج فرهنگ مرگ می‌ پردازد .
*
تهران- ایرنا- 52 تن از عناصر گروه تروریستی داعش در حمله نیروهای عراقی به غرب شهر موصل واقع در استان نینوا در شمال عراق به هلاکت رسیدند.
*
بلگراد- ایرنا- وزارت دفاع صربستان اعلام کرد: در انفجاری که در مرکز اداره فنی و تعمیرات ارتش صربستان در شهر کراگویواتس در 250 کیلومتری جنوب غربی صربستان اتفاق افتاد یک کشته و 25 مجروح برجا گذاشت.
*
تهران- ایرنا- رئیس جمهوری مصر در پی فرار ده ها خانواده مسیحی از شبه جزیره سینا به دلیل حملات گروه تکفیری علیه آنها، از مقابله با تروریسم دفاع کرد.
*
بیروت- ایرنا- ژنرال « عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان با تاکید به اینکه « گروه تروریستی تکفیری داعش همچنان خطری بزرگ برای لبنان است»، گفت: ورود ارتش لبنان به اردوگاه « عین الحلوه» برای کنترل اوضاع امنیتی و پایان دادن به درگیری های خونین به اراده و تصمیم سیاسی نیاز دارد.
*
بیروت- ایرنا - « وئام وهاب» رئیس حزب لبنانی «توحید» که بتازگی با ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان ملاقات کرده است، گفت: اسرائیل با کمک و حمایت آمریکا و تشویق برخی عرب ها برای تجاوز علیه لبنان آماده می شود.
*
پکن- ایرنا- بزرگترین رزمایش مشترک سالانه کره جنوبی و ‌آمریکا با حضور هزاران نیروی نظامی از هر دو کشور از امروز (چهارشنبه) در منطقه شبه جزیره کره آغاز شد.
*
نیویورک- ایرنا- یک نماینده با سابقه آمریکا که در 30 سال گذشته هر سال بنا بر سنت با روسای جمهوری این کشور قبل از سخنرانی آنها در نشست مشترک کنگره دست می داد، در اعتراض به ترامپ گفته است که حاضر نیست، قبل از سخنرانی با او دست دهد.
*
تهران- ایرنا- ده ها تن از عناصر تروریستی روز سه شنبه در حمله نیروهای ارتش مصر به منطقه العریش در صحرای سینا کشته و زخمی شدند.
*
مادرید- ایرنا- شورشیان شبه نظامی انقلابی‌ کلمبیا (فارک) اعلام کردند: شمارش و تحویل سلاح ها را از امروز به عنوان بخشی از توافق صلح آغاز میکنند.
*
مادرید- ایرنا- «لوییس ویده گارای» وزیر خارجه مکزیک روز سه شنبه تاکید کرد اگر آمریکا بی‌ حرمتی ها نسبت به همسایه آمریکای لاتینی خود را کنار بگذارد، دولتش مایل به همکاری با «دونالد ترامپ» است .
*
بیروت- ایرنا- درگیری های مسلحانه یک هفته گذشته بین نیروهای جنبش فتح و گروه های تندرو در اردوگاه « عین الحلوه» در شهر صیدا در جنوب لبنان تاکنون به کشته شدن یک تن و زخمی شدن 6تن دیگر منجر شده است.
*
تهران- ایرنا- نیروهای یمنی یک فروند موشک «زلزال 2» به تجمع نیروهای ارتش عربستان و مزدوران سعودی در پادگان «رجلا» در نجران شلیک کردند.
*
کوالالامپور- ایرنا - وزرای امور خارجه اندونزی و فرانسه در جاکارتا ضمن بررسی مسائل مختلف منطقه ای و جهانی، تلاش های صورت گرفته برای صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را مورد بحث قرار دادند.
*
تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر مقابله کشورش با گروه تروریستی داعش گفت: از شهروندان مان برابر اسلام افراطی دفاع خواهیم کرد.
*
کوالالامپور- ایرنا- دو زن خارجی روز چهارشنبه همزمان با ورود یک هیات از پیونگ یانگ برای آزادی افراد مظنون قتل «کیم جونگ نام» برادر ناتنی رهبر کره شمالی، به دادگاهی در مالزی منتقل و متهم به ترور وی در فرودگاه بین المللی کوالالامپور شدند.
شبد**1953** **تنظیم کننده: مرتضی شحنه** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش