انتقاد عراق از توافق سوریه و لبنان درباره داعش

انتقاد عراق از توافق سوریه و لبنان درباره داعش  8 شهریور – 96
گویا مقامات عراقی باو جوداینکه می د انندپس ازاشغال نظامی عراق این کشور تبدیل به حیاط خلوت خامنه ای وپاسداران شده است.ولی نمی دانند که اینان تابع هیچ پرنسیب وتوافق نامه ای نیستند .چون هرجا وهر زمان منافع شان ایجاب کنند سریع دچار دگردیسی می شوند .به خصوص که پاسداران وحزب الشیطان  لبنان از سوی آمریکامتهم به تروریست هستند . بنابراین برای دریافت جسد پاسدارکشته شده محسن حججی به دست داعش برای برپا کردن معرکه گیری محور جنازه اش پاسداران ازحزب الشیطان لبنان خواستند باداعش توافق کنند تاجسد  این پاسدار تحویل گرفته شود.
نیروهای ارتش لبنان در جنگ با داعش
 نیروهای ارتش لبنان در جنگ با داعش
دولت عراق از توافق سوریه و لبنان برای دادن مجوز خروج به صدها نیروی گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) انتقاد کرده است.
حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، این توافق را 'اهانتی به مردم عراق ' خوانده است.
طبق این توافق نیروهای داعش از مرز غربی سوریه با لبنان به استان دیرزور در نزدیکی مرزهای شرقی سوریه با عراق منتقل می‌شوند. لبنان و سوریه به این نیروها مجوز عبور می‌دهند.
خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، گفت اتوبوس‌های حامل نیروهای داعش به سمت دیر زور حرکت کرده‌اند.
این توافق پس از آن صورت گرفت که نیروهای داعش اطلاعاتی را در مورد سرنوشت ۹ سرباز ارتش لبنان که سه سال پیش به دست داعش ربوده شده بودند، در دسترس مقامات گذاشتند.
ای‌بی‌سی نیوز می‌گوید توافق خروج این نیروها، اولین توافق عمومی با گروه داعش است و با خشم عراقی‌ها رو‌به‌رو شده که می‌گویند لبنان و سوریه به جای ریشه‌کن کردن داعش، نیروهای آنها را در نزدیکی مرز با عراق جای داده‌اند.
نزدیک به ۶۰۰ نیروی داعش اجازه خروج از منطقه را یافته‌اند.
این توافق در داخل لبنان هم با انتقادهایی همراه بوده است.
حیدر عبادی گفته است دولت عراق خواهان توضیح دولت سوریه خواهد شد. او به خبرنگاران گفت: "انتقال تروریست‌ها از قلمون به مرز عراق و سوریه نگران‌کننده و اهانتی به مردم عراق است."
دولت لبنان و حزب‌الله هر دو از این توافق دفاع کرده و گفته‌اند این کار، تنها راه حل برای یافتن اطلاعات در باره ۹ سرباز لبنانی و یافتن بقایای جسد آنها بوده است.

ده روز پیش ارتش لبنان، ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله که متحد این کشور در جنگ با پیکارجویان بوده، دست به عملیاتی در منطقه مرزی زدند که هدف آن مقابله با این نیروهای داعش بود.