راهیان نور، یک حرکت فرهنگی و تشکیل جبهه متحد تمدن ساز است

 راهیان نور، یک حرکت فرهنگی و تشکیل جبهه متحد تمدن ساز است   13 اردیبهشت -98
مگر بسیح  که  زائده پاسداران است ومروح و جارچی تبلیغاتی جنگ خانمانسوز 8 ساله است .بااعزام اجباری دانش آموزان  دخهر وپسرمدارس به مناطق عملیات جنگی زیرچتر راهیان گور می تواند تمدن ساز باشد که ادعایش شده است؟
قصرشیرین- ایرنا- فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: کاروان های راهیان نور، یک حرکت و فناوری فرهنگی و تشکیل جبهه متحد تمدن ساز با الگوهای هشت سال دفاع مقدس است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی روز جمعه در همایش صعود 32 هزار تن از بسیجیان و کاروان های راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز سرپل ذهاب و افتتاحیه راهیان نور در سال 98 افزود: حضور پرشور در افتتاحیه راهیان نور حامل پیامی است که دشمن بداند مردم ما همیشه در صحنه هستند.
وی اظهار کرد: شهید بزرگوار آیت الله بهشتی در خصوص عملیات غرورآفرین بازی دراز و این منطقه چه زیبا فرمودند که «عرفان واقعی خانقاهش بازی دراز است» و در واقع عرفان حقیقی در جوار شهدای این منطقه است.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: مردم ایران اسلامی امروز از سراسر کشور به میهمانی شهدا در افتتاحیه راهیان نور و عملیات بزرگ فرهنگی سال 98 در بازی دراز شرف حضور پیدا کردند.
سردار فضلی افزود: امروز در حالی که در گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب قرار گرفته ایم با فضل خداوند، عهد و پیمانی با شهدای بازی دراز می بندیم که همچون 40 سال گذشته، پا در رکاب امامت و ولایت این تدابیر پیامبرگونه را به مقصد الهی برسانیم.
وی ادامه داد: حقیقت ملت ما این است که باید بهشت تمدنی انقلاب اسلامی که در راه است را، برابر فرمان نورانی رهبر دنبال کنیم زیرا فتح الفتوح انقلاب اسلامی، انقلاب تمدن ساز و انسان ساز است.
سردار فضلی اضافه کرد: ما الگوهای انسان سازی داریم که در هیچ جای دنیا شبیه آن ها نیست، مصادیقی همچون شهیدان الگوی عملی ما، امیر شهید شیرودی، رضوایی و جوانان غیرتمندی که در جوانی نگاه توام با اطاعت از ولی امر را در عرصه های مختلف تجربه کردند و پنجه در پنجه دشمن و استکبار و آمریکا جنگیدند و با اعتقادی راسخ این جغرافیا را طی 2 مرحله از دشمن بازپس گرفتند.
وی در ادامه با اشاره به عملیات غرورآفرین بازی دراز گفت: بازی دراز منطقه ای است که به شهرهای غرب اشراف دارد و دشمن آرزو داشت همان گونه که جنگ را از غرب شروع کرد و به مقاصد خود برسد اما رشادت رزمندگان آن ها را ناکام گذاشت و پرچم رسول خدا را بر این منطقه برافراشته کرد.
وی اظهار کرد: جهادی که باید انجام دهیم شکر خدا و عنایات معصومان (ع) به صورت زبانی برای تبلیغ و تبیین و همچنین شکر عملی برای تشکیل لشکر جوانان مومن و دانا و پرانگیزه در سراسر کشور به منظور ایجاد امید است که بستر همه توفیقات ما در ریشه های جهاد تمدنی است.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) ادامه داد: امید است به زودی خبرهای خرسند کننده ای در گام دوم انقلاب با حضور گسترده مردم به گوش جهانیان برسد و همانگونه که دشمن ما را تهدید کرد، ما هم آمادگی مقابله با هرگونه خباثت و ترفندهای آنان را داریم.
وی وحدت و همدلی و رشادت نیروهای مسلح و عنایت خداوند را عامل پیروزی در عملیات بازی دراز و همچنین عملیات مرصاد و دیگر عملیات های غرب کشور بیان کرد و ادامه داد: دشمن چشم طمع دارد که در انجام رسالتمان دچار خسران و غفلت بشویم تا بین ما و مرجع ما فاصله بیندازند اما با هوشیاری ملت بصیر ما، تا امروز امیدشان ناامید شده و بعد از این نیز اینگونه خواهد بود.
صعود سراسری 32 هزار تن از کاروان های راهیان نور، بسیجیان، خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب امروز (جمعه سیزدهم اردیبهشت) با رمز مقدس یا زهرا (س) برگزار شد.
عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه 1360 از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته؛ صدها اسیر و انهدام شمار زیادی تانک و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.
بازی دراز از مناطق مهم و راهبردی است که در بین شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب قرار دارد و ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غربی استان کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.
در عملیات بازی دراز 54 دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، 2 فروند بالگرد، 2 دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از 2 هزار و 200 سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در دوران دفاع مقدس 856 شهید، یک هزار و 400 جانباز و 112 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است