آمریکا شواهد دخالت ایران در انفجارهای فجیره را به شورای امنیت ارائه می‌کند

آمریکا شواهد دخالت ایران در انفجارهای فجیره را به شورای امنیت ارائه می‌کند10خرداذ-98

اسنادجدیدگردآوری شده دست داشتن پاسداران درخرابکاری 4 کشتی نفت کش درفجیره امارات به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می شود تااقدام مشابه علیه توی لیست گروه های تروریستی پاسداران از سوی آمریکاشود.
 fori_052818.jpgیورونیوز - جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا می گوید کشورش مدارک دخالت ایران در انفجارهای فجیره را هفته آینده به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه می کند.
مشاور امنیت ملی ایالات متحده که به لندن سفر کرده است افزود که آمریکا به دنبال تغییر رژیم ایران نیست. وی تاکید کرد که تهدیدات ایران در منطقه خاورمیانه پایان نیافته است. به گفته جان بولتون واکنش «سریع» آمریکا به تهدیدات ایران به دفع این تهدیدات کمک کرده است.
ارتش آمریکا در هفته های گذشته همزمان با افزایش تنش بین تهران و واشنگتن یک ناو هواپیمابر و چهار بمب افکن را به منطقه گسیل کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گذشته از اعزام ۱۵۰۰ نظامی به منطقه خاورمیانه خبر داده بود.
مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که تهدید علیه آمریکا و متحدان این کشور در منطقه از نظر واشنگتن «رفتاری قابل پذیرش» نیست. جان بولتون افزود که اگر ایران به دنبال مذاکره با واشنگتن است حمله به منافع آمریکا در منطقه از سوی تهران و متحدان آن «اشتباهی بزرگ» خواهد بود.
عربستان خواستار پاسخ «قاطع» به حمله علیه نفتکش‌ها در خلیج فارس شد
به گزارش رادیو فردا ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان سعودی چهارشنبه نهم خرداد خواستار پاسخ «قاطع» به عملیات خرابکاری علیه نفتکش‌های در سواحل امارات متحده عربی شد.
ابراهیم العساف که در جمع وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جده در عربستان سعودی صحبت می‌کرد، همچنین خواهان مقابله با «دخالت» ایران در منطقه شد.
وزیر خارجه عربستان گفت: حمله به کشتی‌های تهدیدی برای اقتصاد جهانی و امنیت منطقه‌ای و جهانی است. حمله با پهپاد به دو ایستگاه نفتی آرامکو حملات تروریستی است و باید با قاطعیت با آنها برخورد شود.
آمریکا: اگر ایران به منافع ما حمله کند ایالات متحده پاسخ نظامی می‌دهد
برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران روز پنج‌شنبه گفت که اگر تهران به منافع آمریکا حمله کند با «پاسخ نظامی» ایالات متحده مواجه خواهد شد.
این سخنان در آستانۀ برگزاری نشست اتحادیه عرب در عربستان برای گفتگو دربارۀ پیامدهای تنش‌های رو به افزایش در منطقه خلیج فارس و آنچه تهدیدات منطقه‌ای ایران خوانده می‌شود، بیان شد.
به گفتۀ آقای هوک، اقداماتی که تا کنون از سوی آمریکا در مقابل ایران در منطقۀ خلیج فارس انجام شده از جمله تغییر موقعیت نیروهای نظامی آمریکا، تاثیرات بازدارنده بر محاسبات رژیم ایران داشته‌اند.
با افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن، بر شمار نیروهای نظامی آمریکا در این منطقه افزوده شد و آمریکا حتی یک ناو هواپیمابر و شماری بمب افکن ب-۵۲ را به خاورمیانه گسیل داشت.
شهر مکه عربستان در این آخر هفته میزبان دو نشست اضطراری شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب است تا دربارۀ پیامدهای حملات پهپاد حوثی‌ها به تاسیسات نفتی پادشاهی سعودی همچنین حمله به چهار کشتی در آب‌های امارات گفتگو شود.
خامنه‌ای: تنها راه مقابله با آمریکا، اعمال فشار متقابل است
یورونیوز - آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها گفت که ایران توانایی اتمی زیادی دارد اما مایل به ساخت سلاح هسته‌ای نیست زیرا سلاح‌های کشتار جمعی "شرعاً حرام است". وی بار دیگر تأکید کرد که مذاکره با آمریکا نه تنها مفید نیست که ضرر دارد.
عصر روز چهارشنبه ٨ خرداد/٢٩ مه، آیت‌الله خامنه‌ای در دیداری طولانی با گروهی از استادان دانشگاه‌، بر پیشرفت‌های بزرگ علمی و فرهنگی ایران تأکید کرد و گفت که "شتاب پیشرفت علمی در ایران، سیزده برابرِ متوسّط عالم است". او هشدار داد که دانشگاه نباید تحت تأثیر جریان‌هایی قرار گیرد که هدف‌شان "دمیدن روح یأس" است. خامنه‌ای گفت از بعضی اساتید "گزارش می‌رسد که مثلاً سر کلاس حرف یأس‌ْآور می‌زنند... واقعاً تعجّب می‌کنم که چطور اینها موفّقیّتهای کشور را ندیده می‌گیرند.
او از استادان دانشگاه خواست که "جریان انقلابی و فکری و اسلامی را در دانشگاه رواج بدهند". خامنه‌ای گفت: "محیط دانشگاه به خاطر برخی از مشکلات فرهنگی، آن محیط مورد انتظار نظام اسلامی نیست، زیرا زیاد اتّفاق می‌افتد که یک جوان با زمینه‌های مذهبی و انقلابی وارد دانشگاه می‌شود و خالی از این زمینه‌ها خارج می‌شود".
او افزود که برای مقابله با این وضعیت الزاماً "احتیاج به امکانات امنیّتی و انتظامی و غیره نیست. این کار، کار انسانی،‌ اسلامی و فرهنگی است".
خامنه‌ای تأکید کرد که در دانشگاه باید با "ارتجاع و التقاط" مبارزه کرد. او گفت: "امروز در دانشگاه‌ها حتّی جریان چپ مارکسیستی هم به خودش جرئت می‌دهد... شوروی را ناحق بودنِ پایه‌های تفکّر مارکسیستی از بین برد، اما با وجود این که این بنیانهای غلط فرو ریخته، باز حالا هنوز عدّه‌ای شعارهای چپ مارکسیستی را می‌خواهند زنده کنند". خامنه‌ای گفت که البتّه این افراد که "خیلی هم جدّی نیستند، همان چپ آمریکایی هستند".