تلاش برای مهار آتش در مراتع رامهرمز ادامه دارد


توجه کنید در کشور مدعی قدرت برتر منطقه با چه روش انسانی آتش مهار و مانع از گسترش آن می شود؟
تلاش برای مهار آتش در مراتع رامهرمز ادامه دارد
اهواز- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان رامهرمز از ادامه تلاش ها برای مهار آتش در مراتع این شهرستان خبر داد.
موسی ممبینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آتش در مراتع این شهرستان از ساعت 12 ظهر امروز آغاز شده است، بیان داشت:  آتش تاکنون  به 200 هکتار از مراتع در بخش ابوالفارس آسیب زده است.
وی با بیان اینکه آتش در این سطح از زمین ها مهار شده است، گفت: در حال حاضر نگرانی ما آتش سوزی در 20 هکتار دیگر از مراتع است که در منطقه ای شیب دار قرار دارد و با توجه به اینکه شاهد وزش باد هستیم ممکن است آتش به پیشروی خود ادامه دهد.
به گفته او امکان ورود ماشین آلات و خودروهای مکانیزه به این دره که در حد فاصل دره قیر و روستای گنبد لران قرار دارد ، به دلیل شیب بسیار زیاد وجود ندارد.
سرپرست فرمانداری شهرستان رامهرمز یادآور شد: در حال حاضر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تشکیل جلسه داده است.
ممبینی یادآور شد: مردم و اهالی در این منطقه با بسیج همگانی در کنار دیگر دستگاه های مربوطه به مهار آتش کمک می کنند.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حریق به زیستگاه جانوی آسیبی وارد کرده است، گفت: حریق صورت گرفته در منطقه حفاظت شده نبوده و به گونه های جانوری منطقه آسیبی وارد نشده است.
 آتش در مراتع  محل چراگاه احشام بوده است.
بر اساس این گزارش،  آتش زدن کاه و کلش مزارع به عنوان یکی از چالش‌ های بزرگ بخش کشاورزی استان خوزستان در ایام بعد از برداشت محسوب می شود.
تا کنون یک میلیون و 200هزار تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شده و برای ذخیره سازی به سیلوها و انبارهای نگهداری روباز انتقال یافت.