انتشار ویدیویی با عنوان «اسلحه جعلی ساخت ایران» توسط وزارت خارجه آمریکا

انتشار ویدیویی با عنوان «اسلحه جعلی ساخت ایران» توسط وزارت خارجه آمریکا  7خرداد-98
 رونمایی همراه  با مچ گیری و افشاگری و مسخره کردن حقه بازی  وادعاهای پوچ تبلیغاتی و گنده نمایی سامانه ها وتجهیزات پیشرفته مدرن نظامی رژیم ولایت فقیه به نمایش گذاشته شده است.

fake_052618.jpg
العربیه - تیم تماس وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا در ویدیویی، فهرستی از اسلحه و تجهیزات جنگی را نشان میدهد که ایران می‌گوید به صورت بومی ساخته است؛ اسلحه‌ای که در این ویدیو «جعلی» توصیف شده است.
تیم تماس وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا در حساب توئیتر خود به زبان عربی که «فریق التواصل» نام دارد، بر این ویدیو نوشته است: «هواپیمای جدید؟ هلیکوپترهای نظامی ساخت محلی؟ با حجم بیشتری از تلاش‌های ایران برای گمراه کردن افکار عموی از راه مخفی کردن تجهیزات نظامی وارداتی از کشورهای دیگر آشنا شوید».
این ویدیو از تصاویر هواپیمایی که ایران اخیرا به عنوان ساخت بومی رونمایی کرد و آن را «قاهر 313» نامید آغاز شده و بر روی آن نوشته است: «اسباب بازی که هیچ‌گاه پرواز نمی‌کند».


طائرة مقاتلة جديدة؟ مروحيات عسكرية مُصنّعة محليًا؟ تعرفوا على المزيد من محاولات #إيران لتضليل العالم من خلال إخفاء المعدات العسكرية الواردة من دول أخرى #طهران #النظام_الإيراني
حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در مراسم رونمایی از این جنگنده حضور داشت که بعد مشخص شد همان F-5 آمریکا است.

#شاهد | أعلن #النظام_الإيراني أنه تمكن من "صناعة منظومة دفاعية محلية الصنع" لاستهداف الصواريخ والطائرات المسيرة. وبنظرة فاحصة يتضح أن تلك ليست إلا منظومة "سكاري غارد Sky Guard" التي تنتجها شركة "اورليكون Oerlikon" النمساوية، وأن تلك التقنية تعود الى حقبة الستينيات!#ايران #ظريف
تیم تماس وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا، ویدیویی از سامانه دفاع هوایی نیز منتشر کرد که ایران سال‌های یپش از آن رونمایی کرده بود. بر روی این ویدیو نوشته شده است: «نظام ایران اعلام کرد موفق شده سامانه دفاع هوایی بومی برای هدف قرار دادن موشک‌ها و پهپادها بسازد. با نگاهی دقیق می‌توان متوجه شد این همان سامانه Sky Guard است که شرکت اتریشی Oerlikon آن را تولید کرده و تکنولوژی‌اش به دهه شصت قرن گذشته باز می‌گردد».
روز پنجشنبه محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، امروز پنجشنبه در پیامی جمله با اشاره به آن‌چه «شرایط نوین مقابله با نظام طاغوتی و فرعونی آمریکا» نامید، ایرانیان را «به عرصه جهاد، هوشیاری، هوشمندی و تولید اقتدار بیشتر» فراخواند.
این سخنان در شرایط تشدید تنش میان ایران و آمریکا مطرح می‌شود؛ تنشی که با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و تشدید تحریم‌ها علیه این کشور آغاز شده و با ارسال ناو هواپیمابر و چند بمب‌افکن آمریایکایی به خلیج به منظور «مقابله با تهدیدهای احتمالی ایران» اوج گرفته است.