فعال سیاسی اصولگرا: انتقام‌کشی از اصلاح‌طلبان برای قتل نجفی بداخلاقی است


مسیر اختلافات جنگ قدرت وثروت باندی و جئاحی به مرحله رسیده است که صدا وسیمای خامنه ای  و رسانه های خبری  حامی خامنه ایر مال تبدیل به کانون تبلیغاتی جریان غالب علیه مهره های جناح مغلوب شده است.
فعال سیاسی اصولگرا: انتقام‌کشی از اصلاح‌طلبان برای قتل نجفی بداخلاقی است
تهران-ایرناپلاس- محمدعلی نجفی، مردی که در سال‌های اخیر به دلیل افشاگری فساد دوران شهرداری محمدباقر قالبیاف، استعفا و همچنین حاشیه‌های زندگی خصوصی‌اش در صدر اخبار بود، دیروز دوباره به صدر خبرها بازگشت. این بار، اصولگرایان و رسانه‌های منتسب به آنان گوی سبقت را از اصلاح‌طلبان ربودند و لحظه به لحظه اخبار مربوط به کشته شدن همسر محمدعلی نجفی را پوشش می‌دادند.
نجفی در زمان حضورش در دولت حسن روحانی و شهرداری تهران ممنوع‌التصویر بود و صداوسیما اخبار مربوط به او را پوشش نمی‌داد. رسانه‌های منتسب به جریان اصولگرایی نیز رویه مشابه داشتند. اخبار مربوط به افشاگری او از فساد درون شهرداری تهران در دوران محمدباقر قالیباف یا منعکس نمی‌شد یا به شکلی که باب میل این رسانه‌ها بود، انتشار می‌یافت.
گزارش لحظه‌به‌لحظه صداوسیما
اما این بار همه چیز برعکس شده بود. همان رسانه‌هایی که حاضر نبودند تصویر شهردار اصلاح‌طلب تهران را در قاب تلویزیون منعکس کنند، بعد از آنکه نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد، برای پوشش این حادثه با هم دست به رقابت زدند. صداوسیما که عملکردش در پوشش حوادث و اخبار مهم داخلی و خارجی همیشه مورد نقد بوده است، از حادثه خیابان سعادت‌آباد یکی پس از دیگری گزارش تهیه می‌کرد و در خروجی خود قرار می‌داد.
استناد باشگاه خبرنگاران به خبر سحام نیوز
باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه منتسب به سازمان صداوسیما علاوه بر پوشش همه‌جانبه حادثه قتل همسر محمدعلی نجفی دست به اقدامی عجیب زد و در مطلبی به خبر یکی از رسانه‌های خارج از کشور که پیشتر آن را رسانه «معاند نظام» می‌خواند استناد کرد. او برای انتشار محتوای نامه‌ای که نجفی بعد از قتل میترا استاد از خود به‌جای گذاشت به خبر «سحام نیوز» استناد کرد و از انگیزه قتل نوشت.
انتقام‌جویی به سبک کانال‌های اصولگرایی
اما تنها صداوسیما و رسانه‌های منتسب به آن نیستند که به جد مشغول پوشش اخبار مربوط به «شهردار اصلاح‌طلب سابق»، «رئیس سازمان میراث فرهنگی دولت روحانی»، «رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت خاتمی» و «وزیر آموزش و پرورش دولت هاشمی رفسنجانی» هستند. فعالان سیاسی اصولگرا و کانال‌های تلگرامی منسوب به این جریان نیز نه‌تنها تلاش می‌کنند از هیچ خبری غافل نشوند، بلکه به ارائه تحلیل در این باره هم می‌پردازند.
کانال افسران جنگ نرم بعد از پوشش اعتراف محمدعلی نجفی به قتل همسرش و اعتراض به نحوه حضور او در اداره آگاهی به خبرنگاری که ادعای نجفی را مبنی بر ارتباط همسرش با مردی غریبه منتشر کرده بود، تاخت و به حمایت از میترا استاد پرداخت.
قرارگاه سایبری عمار، دیگر کانال منتسب اصولگرایان تندرو ترجیح داده در لابه‌لای انتشار خبر قتل میترا استاد، همزمان به محمدعلی نجفی، دولت خاتمی، دولت هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی حمله کند. این کانال در توصیف این حادثه نوشت: همسر دوم محمدعلی نجفی (شهردار مستعفی تهران) که زن جوانی بود، در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت‌آباد به قتل رسید. این زن جوان به علت اصابت گلوله در خانه‌اش به قتل رسیده است. محمدعلی نجفی از اعضای کابینه دولت روحانی بود که استعفا داد و سپس توسط شورای شهر اصلاح‌طلب‌نما و حامی دولت بنفش، شهردار تهران شد، اما پس از مدتی، بنا به دلایل مبهم، از این سمت هم کناره‌گیری کرد. او وزیر آموزش و پرورش دولت هاشمی رفسنجانی و پایه‌گذار بی‌عدالتی و مدارس غیرانتفاعی در کشور بود. نجفی ریاست سازمان برنامه و بودجه دولت خاتمی را نیز بر عهده داشت.
روایت وطن امروز از پایان جریان اصلاحات
روزنامه‌های این جریان هم دست به کار شده‌اند و با انتخاب تیترهای معنادار صفحه یک خود را بستند. روزنامه وطن امروز به مدیرمسئولی مهرداد بذرپاش، نماینده اصولگرای مجلس نهم با قرار دادن تصویر سیاه محمدعلی نجفی برای عکس یک روزنامه، تیتر «شلیک به قلب اصلاحات» را انتخاب کرده است تا با یک تیر دو نشان بزند. او با انتخاب این تیتر حادثه ترور سعید حجاریان، تئوریسین جریان اصلاحات را زنده کرد تا در ذهن خواننده پایان کار جریان چپ را تداعی کند. روزنامه اصلاح‌طلب صبح امروز، فردای ترور سعید حجاریان با انتخاب تیتر «شلیک به مغز متفکر اصلاحات» ترور مدیرمسئولش را مخابره کرد.
روزنامه اصولگرای وطن امروز بعد از تعریف ماجرای حادثه قتل دیروز، نحوه خبررسانی رسانه‌های اصلاح‌طلب را «ابلهانه» خوانده و با معرفی سمت‌های نجفی از دولت هاشمی رفسنجانی تا دولت حسن روحانی مدعی شده اصلاح‌طلبان در پی تبرئه او از قتل بوده‌اند.
قاتل کم داشتند که آن هم جور شد
هرقدر خبر «اعتراف محمدعلی نجفی به قتل همسرش» برای هم جناحی‌ها او و بدنه اجتماعی جناح چپ شوکه کننده بود، برای برخی اصولگرایان باورپذیر و عادی بود! محمدصادق کوشکی، تحلیلگر اصولگرا که چهره‌اش این روزها در گفت‌وگوها و مناظره‌های سیاسی صداوسیما بسیار دیده می‌شود، بعد از انتشار خبر اعتراف نجفی در توییتی به اصلاح‌طلبان حمله کرد و نوشت: باید خانه و دفتر و دستک سران اصلاحات تفتیش شود تا مردم بدانند چند نفر دیگر مانند نجفی، اهل تیر و تفنگند!
او به همین توییت بسنده نکرد و با نوشتن این جمله که «مجموعه اصلاحات فقط قاتل کم داشت که آن هم جور شد» اظهار کرد: آن‌هایی که به جوانان حزب‌اللهی چماقدار می‌گفتند، هفت‌تیرکش از آب درآمدند! خشونت اصلاح‌طلبانه!
تحلیل زاکانی از رفتار نجفی
علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس نهم نیز از این قافله عقب نماند و در توئیتر خود نوشت: در رسانه‌ها آقای نجفی جنایت بزرگ قتل همسرش میترا استاد را در کمال خونسردی بیان کرد. این آرامش نتیجه فساد، اشرافی‌گری و خودبرتربینی است، اما باید به رفتار تبعیض‌آمیز نیروی انتظامی با این گرگ انسان‌نما نیز معترض بود.
انتقاد رئوفیان از تسویه حساب سیاسی اصولگرایان
یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که واکنش برخی از رسانه‌های اصولگرا به ماجرای قتل همسر نجفی، بداخلاقی بوده‌است و نباید این موضوع را بهانه‌ای برای انتقام سیاسی قرار داد.
ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و فعال سیاسی اصولگرا درباره واکنش برخی از رسانه‌های اصولگرا و فعالان این جریان به ماجرای قتل همسر محمدعلی نجفی به ایرناپلاس می‌گوید: این‌که اعتراف آقای نجفی به قتل همسرشان، اظهار ندامت و معرفی خودش را پای یک جناح و جریان دیگه‌ای نگذارند. مگر جناح اصلاحطلب این اقدام را ستود و تأیید کرد که حالا می‌گویند این ماجرا شلیکی بود به قلب اصلاحات؟

رئوفیان با اشاره به تیتر امروز وطن امروز منبی بر «شلیک به قلب اصلاحات» اضافه می‌کند: من با این بداخلاقی‌ها مخالف بوده و هستم. تعجب می‌کنم که چرا باید چنین واکنش‌هایی نشان داد و این موضوع را بهانه‌ای برای انتقام سیاسی قرار داد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین معتقد است که واکنش‌های این چنینی برخاسته از عقلانیت و خرد سیاسی نیست بلکه یک عکسالعمل برخاسته از هیجان سیاسی است. درحالی که ما همیشه معتقدیم باید بر اساس تفکر و اندیشه عمل کنیم، تفکری که در انصاف، عدالت و تقوای سیاسی ریشه داشتهباشد.

او در ادامه تصریح می‌کند: من واقعاً نسبت به این شوکی که به جامعه فرهنگی و سیاسی کشور وارد شد، اظهار تأسف می‌کنم. من خودم در کسوت معلمی بودم و در دوره‌های مختلف از جمله زمان ریاست نجفی بر وزارت آموزش و پرورش مسئولیت‌هایی داشتم. البته من به عنوان فعال سیاسی اصولگرا فعالیت داشتم و او به عنوان فعال سیاسی اصلاحطلب و دیدگاه‌های متفاوتی داشتیم اما با این حال، این یک اتفاق غیر منتظره بود خصوصاً از طرف کسی که قبل از آنکه چهره سیاسی باشد، شخصیت فرهنگی و دانشگاهی داشت.

رئوفیان همچنین می‌گوید: با این اتفاق جامعه سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی کشور در شوکی فرو رفت و حالا باید به تدریج زوایای پنهان این قتل مشخص شود و به نظر من نباید پیشداوری کرد. من از همه فعالان سیاسی می‌خواهم که تقوای الهی پیشه کنند و از این ماجرا برای تسویه حساب سیاسی با یک جریان، استفاده نکنید.