مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

 مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه12 اردیبهشت-98
تهران- ایرنا- تاکید رئیس جمهوری بر لزوم ایستادگی مقابل یاوه‌گویی‌های دشمنان، تصریح لاریجانی بر اقتصاد سالم به عنوان شرط دستیابی به اهداف عالی، تاکید رئیسی بر تولید علم و فناوری به عنوان یکی از فصل های مهم گام دوم انقلاب، درخواست توقف تحریم های ضدایرانی واشنگتن از سوی وزیر خارجه قطر، توصیف معاون دبیرکل حزب الله لبنان از عربستان به عنوان عامل تحقق منافع آمریکا و هشدار لاوروف به پمپئو نسبت به پیامدهای اقدامات خصمانه واشنگتن علیه ونزوئلا مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.
اخبار داخلی
**********
*
کرمانشاه- ایرنا- رئیس جمهوری گفت: مقابل خواسته‌های ناروا، غیرمنطقی و یاوه‌گویی‌های دشمنان راهی جز ایستادگی وجود ندارد، البته باید توقعات خود را با شرایط فعلی کشور تطبیق دهیم و تلاش برای تولید و اتحاد را مضاعف کنیم.
*
مشهد- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دستیابی به اهداف عالیه با اقتصاد سالم محقق می شود و اگر جامعه ای از اقتصاد سالم برخوردار نباشد هرچند دارای اهداف عالی باشد به این اهداف دست نخواهد یافت.
*
زاهدان- ایرنا- رئیس قوه قضائیه گفت: تولید علم و فناوری از مهمترین فصل های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می شود و دانشگاه بهترین بستر برای رسیدن به این هدف است.
*
نیویورک- ایرنا- نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد سیاست آمریکا در جلوگیری از اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت را مخرب و ریاکارانه دانست وگفت این قطعنامه برنامه موشکی متعارف ایران را محدود نمی کند.
*
سمنان- ایرنا- رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: برای پیشرفت کشور در حوزه قرآنی باید در انتخاب و انتصاب مسوولان کشوری به فهم و درک قرآنی افراد توجه شود.
*
بوشهر- ایرنا- جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دومین رزمایش پرتویی بوشهر مطابق دستورالعمل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه برگزار می شود.
*
تهران- ایرناپلاس- دو رسانه‌ای که از بودجه عمومی کشور تغذیه می‌کنند، در 24 ساعت گذشته با انتشار اخبار نادرست درباره موضوع بنزین باعث التهاب و نگرانی مردم شده‌اند.
*
قم- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مجامع بین‌المللی در برابر جنایت‌های سعودی‌ها در حق مردم مظلوم عربستان و همچنین در بحرین، سوریه، یمن و دیگر کشورهای اسلامی سکوت کرده و بی‌تفاوت هستند.
*
شیراز- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری،برگزاری جشنواره های دانشجویی را عامل ایجاد نشاط و تحرک در دانشگاه ها دانست و گفت: رابطه مستقیمی بین توسعه فعالیت های دانشجویی و کاهش آسیب های اجتماعی وجود دارد.
*
زنجان- ایرنا- شهردار تهران گفت: لوایح منابع اداره شهرها به مجلس ارائه شده است و شهرداران در انتظار تصویب آن هستند.
*
تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از تاکید هوشمندانه ایشان در صیانت از جایگاه و کیان آموزش و پرورش و منزلت معلمان عزیز و محفوظ ماندن عزت نفس معلمان در دیدار روز چهارشنبه جمعی از فرهنگیان با معظم له تقدیر و تشکر کرد.
*
بیرجند- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تلاطم های ارزی به عنوان یک موضوع اقتصادی در کشور قابل پیش بینی بود.
*
اهواز- ایرنا- فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان بسیج و سپاه گفت: 14 هزار بسته غذایی و بهداشتی به مناسبت سالروز عملیات بیت المقدس توسط نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل زده‌ خوزستان توزیع شد .
*
تهران- ایرنا- معاون قضایی دادستان کل کشور در امور عامه می گوید: با تروریسم معامله ابزاری می شود و اگر بر علیه آن عزم و اراده جدی صورت نگیرد به سرانجامی در مقابله با تروریسم نخواهیم رسید.
*
تهران- ایرنا- انطباق و مغایرت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با سیاست‌های کلی نظام امروز در نشست هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
*
کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به تخریب و آسیب 126 هزار واحد مسکونی، تجاری، صنعتی و دامی در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه هرگز کمک های دولت در بحث زلزله را فراموش نخواهند کرد.
*
تهران- ایرنا- وزیر بهداشت گفت: جامعه محور شدن آموزش پزشکی بسیار مهم است و هنوز با توجه به اینکه مولفه‌های اجتماعی ‏موثر بر سلامت به مراتب بیشتر از 30 سال قبل است، دانش آموختگان علوم پزشکی کمتر با مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت ‏آشنایی دارند.‏
*
بجنورد- ایرنا- مشاور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 60 درصد دانش آموخته های دانشگاهی جذب بازار کار می شوند و بقیه جویای کار هستند که از این تعداد هم 70 درصد دختر و مابقی پسر هستند.
*
تهران- ایرنا- سید «عزت الله ضرغامی» عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: اگر شهید مطهری امروز بود، حتما به طور جدی در فضای مجازی فعالیت و صفحه اینستاگرامی داشت و نیز حتما از طریق این ظرفیت بزرگ برای مخاطبان خود حرف هایی برای گفتن داشت.
*
سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با اشاره به افزایش 700 میلیارد ریالی سرمایه این صندوق در سال 98 از محل فروش اموال مازاد جهاد کشاورزی گفت: سرمایه این صندوق برای حمایت از کشاورزان در مواقع بحرانی 17 هزار میلیارد است.

اخبار خارجی
**********
*
تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران نباید ادامه یابد.
*
بیروت- ایرنا- معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که آمریکا برای جلب منافع خود از عربستان سوء استفاده می کند.
*
مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود نسبت به پیامدهای اقدامات خصمانه واشنگتن علیه ونزوئلا هشدار داد.
*
تهران- ایرنا- مجلس نمایندگان آمریکا که از وزیر دادگستری این کشور برای شهادت دهی پیرامون نتایج تحقیقات در پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده بود، پس از رد این دعوت، او را تهدید به احضار کرد.
*
دمشق- ایرنا- مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم در سوریه اعلام کرد که در ماه گذشته 12 پهپاد متعلق به تروریست ها را ساقط کرده است.
*
غزه- ایرنا- وضعیت معیشتی ده ها هزار تن از ساکنان نوار غزه در نتیجه 12 سال محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی و اختلاف میان حماس و تشکیلات خودگردان با بحران بی سابقه ای رو به روست به گونه ای که 80 درصد از ساکنان این منطقه زیر خط فقر زندگی می کنند.
*
نیویورک- ایرنا- یکی از نامزدهای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت توافق هسته ای ایران چیزی است که باید بخشی از آن باشیم و آن را تقویت کنیم.
*
پکن- ایرنا- دو روز پس از آنکه معاون وزیر خارجه کره شمالی، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا را فردی 'احمق و خطرناک' توصیف کرد 'پمپئو' اعلام کرد دولتش همچنان آماده است به مذاکرات هسته ای با کره شمالی ادامه دهد.
*
تهران- ایرنا- رئیس جمهوری ونزوئلا گفت که به زودی روز ملی گفت و گو برای مذاکره با همه جناح ها، برنامه ریزی برای تغییر و اصلاح اشتباهات را اعلام می کند.
*
تهران- ایرنا- رهبر جنبش عصائب اهل الحق یکی از گروه های وابسته به الحشد الشبعی عراق گفت: ظاهرشدن دوباره ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، پیامی برای توجیه حضور نیروهای آمریکایی در عراق است.
*
بغداد- ایرنا- 'محمد علی الحکیم' وزیر امور خارجه عراق در گفت و گو با دو مقام عربی آمادگی کشورش را برای تلاش جهت میانجیگری میان طرف های درگیر در جهان عرب و ارائه راه حل های مناسب برای آن اعلام کرد.
*
تهران- ایرنا- داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه حمایت از طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن اعلام کرد که راهکار تشکیل دو کشور برای تحقق صلح بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی، هیچ نتیجه‌ای در پی ندارد.
*
بلگراد- ایرنا- اتحادیه های کارگری صربستان با برگزاری تظاهرات در بلگراد در روز جهانی کارگر خواستار افزایش دستمزد، حقوق و شرایط بهتر کاری شدند.
*
تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر با تکرار داستان ایران هراسی خود، از رئیس جمهوری آمریکا به خاطر خروج از توافق برجام قدردانی کرد.
*
تهران- ایرنا- جنگنده های عربستان، فرودگاه بین المللی صنعا پایتخت یمن و پایگاه هوایی الدیلمی این شهر را بمباران کردند.
*
نیویورک- ایرنا- سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد با آغاز دوره یک ماهه ریاست خود بر شورای امنیت سازمان ملل متحد، برنامه ها و دستورکارهای این ماه را تشریح کرد.
*
تهران- ایرنا- ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان، 150 ماهیگیر یمنی را در سواحل غربی یمن ربود.
*
تهران- ایرنا- پسر 16 ساله که به تنهایی از آمریکای جنوبی برای مهاجرت به ایالات متحده وارد شده و در بازداشت نیروهای مرزی این کشور بود، جان خود را از دست داد.
*
تهران- ایرنا- گروه تماس بین المللی که سال گذشته از سوی اتحادیه اروپا برای کمک به ایجاد فرآیند سیاسی و مسالمت آمیز در ونزوئلا تشکیل شد، بار دیگر حمایت خود را از راه حل سیاسی در این کشور اعلام کرد.
*
تهران- ایرنا- ارتش سوریه در واکنش به نقض مکرر توافق منطقه کاهش تنش از سوی گروه های تروریستی، مواضع آنها را در استان های ادلب و حماه درهم کوبید.
*
لندن- ایرنا- نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه گاوین ویلیامسون وزیر دفاع این کشور را به دلیل آنچه درز اطلاعات درباره ماجرای هوآوی خواند، برکنار کرد.
*
نیویورک- ایرنا- سناتور جمهوریخواه آمریکا، جنگ را عامل ایجاد بحران مهاجرت و نیازهای انسانی دانست و گفت: آمریکا، ناتو، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هزاران تن بمب بر سوریه ریخته اند.
*
اربیل- ایرنا- رهبر جماعت اسلامی کردستان عراق احزاب برنده انتخابات پارلمان اقلیم کردستان عراق را به رقابتهای گسترده برای کسب پست و تاخیر در تشکیل دولت جدید این منطقه متهم کرد.
*
نیویورک- ایرنا- وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا با حضور در کمیته قضایی سنای آمریکا به سوالات آنها درباره گزارش تحقیقات انتخابات 2016 پاسخ داد.
*
تهران- ایرنا- ده ها مزدور سعودی در حمله نیروهای یمنی به مواضع آنها در جنوب عربستان به هلاکت رسیدند و 10خودروی نظامی نیز منهدم شد.