مسائل سياسی و جناحی در شوراهای اسلامی شهر و روستا خطرآفرين و مهلک است

مسائل سياسی و جناحی در شوراهای اسلامی شهر و روستا خطرآفرين و مهلک است13 اردیبهشت -98
خیلی مسخره است  40 سال نماز وحج و روزه و نوحه ومداحی  و  رسانه  و دانشگاه و آموزش وپرورش  و بانکی ومالی  واقتصاد وهنر وورزش و حجاب وجنگ و ... سیل وزلزله موشک سیاسی شده است حال فتوا داده شده درشورای شهر مسایل سیاسی نشود.
امام جمعه ماکو گفت: برخی سياسی کاری‌ها و قصد و غرض‌ورزی‌های شخصی نبايد اعضای شوراها را از هدف اصلی که همان خدمت به مردم و جلب رضايت خداوند است، منحرف کند و مسائل سياسی و جناحی در شوراهای اسلامی شهر و روستا خطرآفرين و مهلک است.
مسائل سياسی و جناحی در شوراهای اسلامی شهر و روستا خطرآفرين و مهلک است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن تبریک و گرامیداشت هفته معلم و هفته عقیدتی و سیاسی به فرهنگیان و معلمان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: معظم له فرمودند، معلم یعنی کسی که در دل انسان، یک چراغی را روشن می‌کند و او را از جهالت به دانایی و معرفت رهنمون می‌شود، این معنای معلم و این بزرگترین چیزی بود که در حیات انسان قابل تصور است.
وی افزود: بنابراین از دیدگاه قرآن آن معلم با ارزش است که علاوه بر تعلیم و تعلم، دانش‌آموزان را با تربیت صحیح اسلامی آشنا کند، یعنی علاوه بر یعلّمهم الکتاب، یزکّیهم هم داشته باشد و فقط کتاب را تعلیم نکند، بلکه به تهذیب نفوس دانش‌آموزان هم توجه کند و این معلم است که می‌تواند به مانند شهید مطهری یک انسان نمونه باشد.
امام جمعه ماکو در خصوص هفته عقیدتی سیاسی سپاه نیز اذعان کرد: با توجه به اینکه سپاه یک ارگان نظامی و آرمانی است، بنابراین نیاز به عقیدتی سیاسی در این ارگان بیش از سایر نیروهای مسلح احساس می‌شود و چون سپاه از ارزش‌های اسلامی و دست‌آوردهای انقلاب پاسداری می‌کند و حافظان و فدائیان رهبری است، بنابراین بیش از سایرین نیازمند بصیرت دینی و سیاسی است و بدین جهت وجود عقیدتی سیاسی در این نهاد انقلابی، بیش از سایر ارگان‌ها الزامی است.
وی تصریح کرد: مواضعی که سپاه در طول انقلاب انتخاب کرده، همگام و هم‌سو با مواضع رهبری بود و البته مهمترین عاملی که باعث شده تا سپاه از مواضع رهبری منحرف نشود، به خاطر وجود عقیدتی سیاسی در این نهاد انقلابی است.
هاشمی خاطرنشان کرد: هم اکنون سپاه در سه جبهه با دشمن می‌جنگد و از جمله‌ آن جبهه‌ها، جبهه‌ فرهنگی است و با وجود عقیدتی و سیاسی در سپاه است که این ارگان توانسته در مقابل جبهه‌ نرم دشمن به خوبی بدرخشد و از جمله‌ ثمرات این نهاد، تشکیل حلقه‌های صالحین در بسیج است.
وی بیان کرد: برخی سیاسی کاری‌ها و قصد و غرض‌ورزی‌های شخصی، نباید اعضای شوراها را از هدف اصلی که همان خدمت به مردم و جلب رضایت خداوند است، منحرف کند و مسائل سیاسی و جناحی در شوراهای اسلامی شهر و روستا خطرآفرین و مهلک است و نباید سلب اعتماد مردم صورت گیرد.
هاشمی هفته هلال‌احمر را نیز به تمامی کسانی که در این نهاد مشغول خدمت هستند، تبریک و تهنیت گفت و اظهار کرد: جوانانی در این نهاد مشغول خدمت هستند که در بلایای طبیعی و حوادث جاده‌ای، جان خود را به خطر می‌اندازند تا جان هم‌نوعان خود را نجات دهند و این از خودگذشتگی آنها است.