گزیده ها 8 آذر - 98

گزیده ها7 آذر - 98
یک کارگر جوان در قطعه زمین در دست ساخت بنای جدید مشغول کار بود که ناگهان به عمق 25 متری چاه سقوط کرد و به سختی مجروح شد.
با اعلام این حادثه به سامانه 125 ازسوی شهروندان، نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه 18 به همراه گروه امداد و نجات 1 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران، ساعت 05:39 دقیقه بامداد به خیابان طالقانی، بین خیابان‌های حافظ و نجات اللهی روانه شدند.
جلال جلیلی افسر آماده منطقه پنج عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در مورد جزئیات این حادثه گفت: یک کارگر حدودا 20 ساله تبعه افغانستان در داخل زمین در دست احداث ساختمان جدید درحال کار بود که بر اثر بی‌احتیاطی ناگهان به داخل چاهی به عمق 25 متر سقوط کرد.
وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی به سرعت پس از ایمن سازی محل حادثه و برقراری ارتباط کلامی با این کارگر درعمق چاه، بلافاصله با بکارگیری تجهیزات مخصوص و با زدن کارگاه نجات بر روی دهانه چاه، این شخص را از عمق چاه خارج کرده و به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.
افسر آماده منطقه پنج عملیات در ادامه ابراز داشت: کارشناسان آتش‌نشانی پس از بررسی محل حادثه، علت بروز این حادثه را نداشتن حفاظ مناسب بر روی دهانه چاه و همچنین بی‌احتیاطی این کارگر جوان اعلام کردند.
صفحه گوناگونرئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری زن رمال با 3 میلیارد کلاهبرداری خبر داد و گفت: متهم مدعی بود با دادن طلای مال باختگان به اجنه بخت گشایی می‌کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه خیراله دولتخواه رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: اول خرداد ماه سال جاری فردی به کلانتری شهرک ولیعصر مراجعه کرد و گفت: زن میانسالی با مراجعه به مغازه من سراغ یکی از همسایه‌ها را گرفت و وقتی علت حضورش را پرسیدم، گفت که رمال است و برای بخت گشایی آمده است، کنجکاو شدم تا نحوه کارش را ببینم و از او خواستم به منزل ما نیز بیاید و او هم پذیرفت.
این مقام انتظامی بیان کرد: شاکی در ادامه گفت که رمال بعد از گذشت مدتی به منزل ما هم آمد و در منزل آلات و ادوات رمالی‌اش را به ما نشان داد و مشغول کار شد و بعد از چند دقیقه صدایی شنیدیم و او گفت که اجنه برای ادامه فرآیند بخت گشایی طلا می‌خواهند و اگر طلا در منزل‌داری بیاور و من هم که باورم شده بود، ادعاهایش درست است چند قطعه طلا برایش آوردم و او هم پس از اتمام کار طلا‌ها را به همراه خودش برد.
این مقام انتظامی عنوان کرد: با ثبت شکایت اولیه در کلانتری پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در همان ابتدای تحقیقات پلیسی، 2 شاکی دیگر به پایگاه پنجم مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.
وی بیان داشت: با دستور قضائی دستگیری زن رمال در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. در تحقیقات میدانی مشخص شد متهم زنی 48 ساله و دارای یک مورد سابقه دستگیری منجر به صلح و سازش در کلانتری بوده و فاقد اعتیاد، بی‌سواد و ساکن تبریز است.
این مقام انتظامی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی، محل سکونت وی در شهر تبریز شناسایی شد، متهم در روز شنبه دوم آذر ماه در مخفیگاهش دستگیر و به همراه همسرش به تهران انتقال یافت.
دولتخواه افزود: متهم اظهار داشت که هر چند وقت یک بار به تهران می‌آمدم و با چرب زبانی اعتماد افراد را برای انجام رمالی جلب می‌کردم و پس از انجام یک رشته اقدامات فریبنده و نمایشی موفق به اغفال مشتریان شده و آنان را در شرایط ذهنی قرار می‌دادم که با میل خود طلا‌ها و اشیاء قیمتی شان را برای بخت گشایی در اختیارم قرار دهند.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تاکنون 3 شاکی از این زن شکایت کرده‌اند و ارزش ریالی طلا‌هایی که متهم از دریافت کرده 3 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی تصریح کرد: متهم با دستور بازپرس شعبه 3 دادسرای ناحیه 18 تهران به منظور شناسایی سایر شاکیان و انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت است.
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد به افراد کلاهبردار که از ساده لوحی و زودباوری مخاطبان خود استفاده می‌کنند، خودداری کنید.
اصفهان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری 3 نفراز لیدرها و محرکان اصلی نا آرامی‌های اخیر که در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی اقدام به تحریک شهروندان برای شرکت در تجمعات غیرقانونی و ایجاد اغتشاش در جامعه می‌کردند خبر داد. سردار مهدی معصوم بیگی، اظهار داشت: در پی وقوع اعتراضاتی در شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های تابعه این استان که به علت افزایش قیمت بنزین صورت گرفت، عده‌ای از مخلان نظم و امنیت عمومی با سو استفاده از این موقعیت اقدام به تحریک مردم برای شرکت در تجمعات غیرقانونی و ایجاد اغتشاش در جامعه از طریق شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی کردند که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.وی تصریح کرد: در بررسی‌های تخصصی و کارشناساسی صورت گرفته توسط پلیس فتای استان اصفهان نهایتاً هویت 3 نفر از این افراد مشخص شد که ماموران پس از انجام یکسری کارهای پلیسی این افراد را در مخفیگاه‌های خود دستگیر کردند.سردار معصوم بیگی بیان داشت: متهمان در تحقیقات صورت گرفته صراحتاً به تحریک شهروندان در فضای مجازی اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هر کس به امنیت و احساس آرامش مردم خدشه وارد کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس و دستگاه قضائی روبرو خواهد شد.
بهبود کیفیت هوای کلانشهرهای کشور از امشب
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از عصردیروز از بهبود کیفیت هوا در کلانشهرها از امشب خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی به کشور علاوه بر بهبود تدریجی کیفیت هوا در شمال غرب و برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و غرب بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز (7 آذرماه) علاوه بر شمال غرب و غرب استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف و وزش باد در مناطقی از جنوب غرب کشور مانند استان‌های ایلام، خوزستان و غرب خلیج فارس رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان این‌که از عصرامروز (7 آذرماه) به‌تدریج از آلودگی هوا در تهران، کرج، اراک، قم و اصفهان کاسته می‌شود و کیفیت هوا بهبود می‌یابد، تصریح کرد: از روز جمعه (8 آذرماه) بارش پراکنده در برخی نقاط غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه (9 و 10 آذرماه) در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد شد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران امروز (7 آذرماه) نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (8 آذرماه) نیز نیمه‌ابری، همراه با وزش باد و با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی: بارش‌ها امسال کمتر از حد نرمال است
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که از زمان شروع فصل بارش این سازمان غافلگیر نشده و برف پاییزه اخیر را نیز از سه چهار روز قبل پیش‌بینی کرده بود.
صادق ضیائیان در کمیته هماهنگی طرح‌های زمستانه پلیس راهور با اشاره به اقدامات سازمان هواشناسی اظهار کرد: سازمان هواشناسی کشور کما فی السابق در طرح زمستانه اطلاعیه و اخطاریه‌های خود را به مسئولان و مدیران ارسال خواهد کرد و ما این آمادگی را نیز داریم که از طریق پیامک نیز موارد را به مدیران ارشد ارسال کنیم.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از وضعیت جوی کشور تا کنون دقیق بوده است، گفت: علی‌رغم آنکه در پیش‌بینی احتمالی از خطا نیز وجود دارد اما پیش بینی‌های ما تقریبا به درستی محقق شده است.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه با اشاره به بارش برف پاییزه اخیر اظهار کرد: خوشبختانه از زمان شروع فصل بارش‌ها ما غافلگیری نداشتیم و حتی بارش برف پاییزه اخیر را نیز از سه و چهار روز قبل پیش‌بینی کرده بودیم.
ضیائیان درمورد پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت فصل سرد امسال نیز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که امسال بارش‌ها در اغلب نقاط کشور کمتر از حد نرمال آن است، اما معنایش این نیست که هیچ بارشی نخواهیم داشت.
وضعیت ترافیکی راه‌های کشور
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های کشور گفت: مداخلات جوی وجود ندارد.
سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو‌یی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور بیان کرد: محور قزوین-کرج محدوده پل استاندارد تا پل فردیس ترافیک سنگین است. هم‌چنین در آزادراه کرج- تهران، ترافیک از کرج به سمت تهران و محدوده پل کلاک و گرمدره ترافیک به صورت مقطعی نیمه سنگین و پرحجم است.
رحمانی ادامه داد: مسیر رفت و برگشت آزادراه تهران- قم و مسیر رفت و برگشت آزادراه تهران- ساوه نیز ترافیک پرحجم و روان و محور پاکدشت- تهران و جاده مخصوص کرج- تهران نیز ترافیک پرحجم است.
به گفته وی، مداخلات جوی وجود ندارد.
 پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری جاعلی که به ازای خرید زعفران و برنج به فروشندگان کالا در سایت‌های فضای مجازی چک‌های جعلی تحویل می‌داد، خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه حمد اله علیزاده رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در ایام تعطیلات نوروز زنی با مراجعه به بانک قصد نقد کردن چکی را که در ازای فروش برنج دریافت کرده، داشت که متوجه می‌شود چک جعلی است و شکایتی را در خصوص کلاهبرداری از طریق جعل چک‌های بین بانکی در شعبه یک دادسرای ناحیه 12 تهران مطرح می‌کند که پس از ثبت شکایت اولیه، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار می‌گیرد.
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: با اخذ اظهارات شاکی تحقیقات پلیسی به منظور شناسایی متهم آغاز شد و با افزوده شدن به تعداد شاکیان مشخص شد، متهم در شهر‌های کرج و تهران از طریق ارائه چک‌های جعلی به معامله و خرید و فروش برنج و زعفران می‌پردازد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: سرانجام پس از انجام یک رشته اقدامات پلیسی متهم شناسایی شد، اما آدرس دقیقی از وی به دست نیامد و سرانجام در سیزدهم آبان ماه کارآگاهان موفق شدند، مخفیگاه متهم را در خیابان قزوین شناسایی کنند.
وی بیان ابراز داشت: با دستور قضائی کارآگاهان پایگاه هفتم این پلیسی در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه هفتم منتقل کردند.