هشدار روحانی به معترضان: آن قدر دوربین داریم که رانندگان را شناسایی کنیم


هشدار روحانی به معترضان: آن قدر دوربین داریم که رانندگان را شناسایی کنیم  28 ابان-98
روحانی نشان داد چنانچه احساس خطر کند در سیاست سرکوب و بازداشت چیزی از رهبرش و پاسداران کم ندارد. چون به جای پاسخگویی به معترضان که چرا اعتراض می کنند تهدید به شناسایی و بازداشت کردن شان نموده است .

حسن روحانی از قوه قضائیه خواست با کسانی که «راه‌بندان ایجاد کرده» و یا «به بانک، مرکز پلیس و صداوسیما حمله» کردند برخورد کند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین گفت که دولت «به هیچ عنوان اجازه اغتشاش و ناامنی به هیچ کس نخواهد داد اما اعتراض حق همه مردم است می‌توانند اعتراض، صحبت و نقد کنند».
حسن روحانی روز یکشنبه ۲۶ آبان در جلسه هیات دولت گفت: «خودرو در اختیار من است که استفاده کنم نه اینکه راه‌بندان درست کنم. اگر راه‌بندان درست کردم خوشبختانه آن قدر سیستم مانیتور و دوربین داریم که خودرو، پلاک آن و راننده مشخص می‌شود».
وی از قوه قضائیه خواست با کسانی که «راه‌بندان ایجاد کرده» و یا «به بانک، مرکز پلیس و صداوسیما حمله» کردند برخورد کند و افزود که این اقدامات «غیرقابل تحمل» است.
اعتراض‌های مردم به افزایش قیمت بنزین در ایران که از روز ۲۴ آبان آغاز شد، در روز شنبه گسترش یافت و بیش از ۱۰۰ نقطه در ایران شاهد تجمع و اعتراض بود.
رئیس‌جمهوری ایران همچنین گفت که دستور داده است از دوشنبه شب کمک‌های معیشتی به خانوارهای متوسط و کم درآمد پرداخت شود.
حسن روحانی با اشاره به تحریم ها اعلام کرد که دولت برای تامین بودجه خود به جز سه راه فروش نفت و افزایش مالیات و کاهش یارانه راه دیگری ندارد.
وی تاکید کرد که «فروش نفت ما با محدودیت‌هایی مواجه است و مالیات را هم نمی‌توان زیاد افزایش داد».


رئیس‌جمهوری ایران با اشاره به تایید مصوبه سران سه قوه درباره افزایش قیمت بنزین توسط رهبر جمهوری اسلامی افزود: «حتی علاوه بر این‌که در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به اتفاق آرا تصویب کرده بودیم، من برای تاکید مجدد سه قوه، هر سه نفر به صورت دست خطی روی مصوبه نوشتیم و تاکید، تایید و امضا کردیم».
آقای روحانی گفت دولت در محاسبات خود به نتیجه رسیده است که به ۶۰ میلیون نفر یعنی ۱۸ میلیون خانواده باید ماهانه کمک پرداخت شود.
رسانه‌های ایران خبر داده‌اند قرار است این کمک‌ها مانند سبد کالا که در گذشته به خانوارها اختصاص یافت، غیرنقدی باشد تا اثر تورمی نداشته باشد.
در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، حدود ۱۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی به نرخ دولتی هر دلار ۴۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.
رسانه‌های ایران از «کالا کارت» با عنوان «کوپن الکترونیکی» نام برده‌اند.
این طرح یادآور دوره جنگ ایران و عراق است که در آن هشت سال و تا چند سال پس از آن برخی از مواد غذایی از جمله گوشت، برنج و قند به صورت کوپنی در بین مردم توزیع می‌شد.