برایان هوک گفته است٬ مردم ایران می‌دانند که حکومت این کشور عمیقا دورو است+فیلم


برایان هوک گفته است٬ مردم ایران می‌دانند که حکومت این کشور عمیقا دورو است.  28 ابان-98
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران دوشنبه ۲۷ آبان در گفت‌وگوی اختصاصی با رادیو فردا تاکید کرد، حکومت ایران می‌بایست به خواسته‌های مردم گوش کند.
برایان هوک گفت٬ مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز گفت که ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم و از خواست آنها برای داشتن حکومتی که ثروت آنها را غارت نمی‌کند تا همه آن را در بیروت، دمشق، بغداد و یمن خرج کند٬ حمایت می‌کنیم.
وی اضافه کرد: این پیامی است که مایک پومپئو از زمان آغاز کارش به عنوان وزیر امور خارجه ارسال کرده است. در یکی از نخستین سخنرانی هایش٬ او ضمن تمجید از مردم ایران تاکید کرد٬ این حکومتی است که ایدئولوژی را بر رفاه مردم خود ترجیح می‌دهد و این چیزی است که امروز می بینیم.
مردم ایران می‌دانند این یک حکومت عمیقا دورو است، یک مافیای فاسد مذهبی است که دهه‌هاست که ثروت ملت ایران را می دزدد و در کشورهای لبنان، عراق، سوریه، بحرین، یمن٬ فلسطین و برای اقدامات تروریستی در آرژانتین و در اروپا هزینه می‌کند.
برایان هوک

برایان هوک در ادامه گفته است، ما فکر می کنیم که تحریمهای ما فضا را گسترش داده تا مردم ایران خواستار حکومتی پاسخگو و حکومتی که آنها را نمایندگی کند٬ باشند.
«دورویی حکومت ایران»
برایان هوک همچنین اظهار داشت: دورویی حکومت ایران اینجا خود را نشان می‌دهد که اینترنت را در کشور قطع کرده است، ولی رهبر جمهوری اسلامی، رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت استفاده می‌کنند تا دیدگاه‌های خود را منتشر کنند، اما نمی‌گذارنند مردم ایران حقیقت را بگویند و شواهد این که چطور این حکومت مردم را می‌کُشد و سرکوب را بیان کنند و نشان دهند که چگونه (این حکومت) در برابر خواست آنها برای زندگی بهتر مقاومت می‌کند.
دورویی حکومت ایران اینجا خود را نشان می‌دهد که اینترنت را در کشور قطع کرده است، ولی رهبر جمهوری اسلامی، رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت استفاده می‌کنند تا دیدگاه‌های خود را منتشر کنند، اما نمی‌گذارنند مردم ایران حقیقت را بگویند
این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرده است، مردم ایران می‌دانند این یک حکومت عمیقا دورو است، یک مافیای فاسد مذهبی است که دهه‌هاست که ثروت ملت ایران را می دزدد و در کشورهای لبنان، عراق، سوریه، بحرین، یمن٬ فلسطین و برای اقدامات تروریستی در آرژانتین و در اروپا هزینه می‌کند.
برایان هوک تصریح کرد: این حکومتی است که در پنج قاره جهان دست به عملیات تروریستی زده است. این مطابق با حرف های آیت الله خمینی است که گفته بود که هدف نه تنها تسلط بر خاورمیانه بلکه بر کل جهان است.
اعتراضات اخیر
برایان هوک می گوید، از زمانی که به عنوان نماینده ویژه در امور ایران منصوب شدم می‌دانستم که در ایران تظاهرات روی خواهد داد و حکومت خواهد کوشید توانایی ارتباط گرفتن مردم با یکدیگر را قطع کند در همین راستا اقداماتی در یک سال و نیم گذشته انجام شده است.
این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه به اقدامات در این زمینه برای دسترسی مردم به تکنولوژی مورد نیاز برای دور زدن قطع اینترنت اشاره کرد.
برایان هوک با اشاره به این که برخی از ویدئوهای چند روز اخیر حاوی تصاویر «کشتار مردم بی گناه به دست حکومت» ایران را دیده، گفته است: برخی دیگر از این ویدئوها هم الهام بخش بودند. مثلا تصاویر ویدئویی زنی را دیدم که روی یک پل حجاب از سر برداشت و و خطاب به کسانی که صدایش را می‌شنوند فریاد می‌زد که چقدر از دست این نظام سرکوبگر خسته شده است و از مردم می‌خواست تا علیه این حکومت به دلیل نقض حقوق اساسی مردم و به ویژه زنان دست به تظاهرات بزنند.
وی اضافه کرده است: ملت ایران آگاه است و می‌داند این حکومت چه می‌کند و چگونه با آنها رفتار می‌کند. آنها می‌دانند که طی چهل سال گذشته چه کسی آنها را سرکوب کرده است و این راز پوشیده‌ای برای ایرانی‌ها نیست. یکی از تاکتیک‌های ثابت چهل سال گذشته حکومت این بوده است که ناتوانی، ناکارآمدی و شکست‌های خود را گردن دیگران بیندازد. دیگرانی چون آمریکا، عربستان، اسرائیل، شاه و مصدق را متهم کند. این فهرست پایانی ندارد.
برایان هوک تاکید کرد: فکر کنم اظهارات رهبر جمهوری اسلامی را دیدم که تظاهرات اخیر را گردان اقدامات چهل سال پیش شاه می‌انداخت. این حکومتی است به مظلوم نمایی عادت کرده است.
نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: حکومت جمهوری اسلامی «می بایست به حرف مردم کشور خود گوش کند و اگر چنین کند، آنگاه اتلاف میلیاردها دلار در خاورمیانه را متوقف خواهد کرد

No media source currently available
0:345:591:58