رئيس ستاد امر به معروف: ۱۵ هزار مجرم مواد مخدر از ابتدای انقلاب اعدام شده‌اند


رئيس ستاد امر به معروف: ۱۵ هزار مجرم مواد مخدر از ابتدای انقلاب اعدام شده‌اند 12 آبان – 98
نتیجه این اعدام به جزا اینکه اهرم مناسب چاشنی سیاست سرکوب  ودرآمدنجومی  برایب اندمافیایی  سپاه پاسداران بوده است جه دستآورددیگری داشته است چون موجب افزایش سیر صعودی معتادان و افزایش کشفیات موادمخدر شده است؟
جلیل محبی (سمت راست)
جلیل محبی، رئيس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفته است که از سال ۵۷ تا کنون، «۱۵ هزار نفر در حوزه مواد مخدر اعدام شده‌اند».
خبرگزاری فارس که این خبر را منتشر کرده، نوشته است این آمار در جلسه رئيس قوه قضاییه با فعالان و نخبگان در حوزه آسیب‌های اجتماعی مطرح شده است.
این خبرگزاری نوشته پرویز اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه به این آمار واکنش نشان داده و گفته است: «آمار مربوط به تعداد اعدامی‌ها مواد مخدر در ایران دقت و صحت لازم را نداشته و قابل انتشار نیست
ایران، عربستان سعودی، ویتنام و عراق، پس از چین در صدر فهرست کشورهایی هستند که مجازات اعدام در آن‌ها اجرا می‌شود.
بر اساس گزارش عفو بین‌الملل در سال ۲۰۱۷، بیش از نیمی از کل اعدام‌های ثبت‌شده در جهان (بدون احتساب چین)، در ایران انجام شده بود. این موارد در مقایسه با سال ۲۰۱۶ کاهشی ۱۱ درصدی داشت، اما همچنان نسبت به سایر کشورها آمار بالایی محسوب می‌شد.
جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران نیز در تازه‌ترین گزارش خود درباره آمار اعدام در ایران گفت: « به رغم این که میزان اعدام در ایران از ۵۰۷ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۲۵۳ مورد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافت، اما ایران همچنان یکی از بالاترین میزان اعدام را در بین کشورهای جهان دارد».
تغییراتی که در قانون جرایم مرتبط با مواد مخدر صورت گرفته دلیل کاهش شمار اعدام‌ها در ایران عنوان شده است.