دشمن به دنیال جایگزینی فرهنگ غربی در جامعه است

دشمن به دنیال جایگزینی فرهنگ غربی در جامعه است10 ابان-98
دشمن که 40 سال است حاکم شده است و بااعمال سیاست سرکوب و سانسور مردم را به روی آوری شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی هل داده است.
امام جمعه بندرلنگه گفت: اگر به فرهنگ عمومی اهمیت ندهیم و راهبری نکینم وبه حال خود رها کنیم دشمن فرهنگ غربی را جایگزین این فرهنگ اسلامی خواهد کرد.
دشمن به دنیال جایگزینی فرهنگ غربی در جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، آیت الله سید محمدجوادرکنی ظهر امروز درخطبه‌های این هفته نمازجمعه، با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اگر در جامعه ای امنیت نباشد، امکان فعالیت ‌ای اقتصادی، علمی و تحقیقاتی و کارهای فکری و فرهنگی وجود نخواهد داشت، بنابراین حفظ امنیت یک وظیفه فوق العاده با ارزش است که باید قدر آن دانسته شود.
وی با بیان بخش دیگری از سخنان معظم له، افزود: نظام اسلامی، نیروهای مسلح خود را اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مورد ارج قرار می‌دهد و آنها جزو عناصر مؤثر و مهمِ نظام اسلامی هستند و نیروهای مسلح باید مراقب فتنه باشند و آرایش و آمادگی‌های لازم را برای مقابله با فتنه داشته باشند.
امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: ایشان سپس در جمع‌بندی مباحث مطرح شده چند نکته را بیان کردند، نخست اینکه به دشمن نباید اعتماد کرد و نباید به او خوش‌بینی ساده لوحانه داشت، مورد دیگر؛ نباید لحظه ای از تحرکات دشمن چشم برداشت و غافل شد، نباید دشمن را ناتوان و حقیر شمرد، بلکه باید آن را در اندازه‌های خود شناخت و برای مقابله آماده بود، همچنین نباید به پیروزی‌ها غرّه شد، چرا که یک لحظه غفلت می‌تواند همانند جنگ احد، پیروزی را تبدیل به شکست کند حتی با حضور پیامبر(ص) در میدان.
آیت الله رکنی با اشاره به حوادث اخیر در عراق و لبنان، بیان داشت: حوادثی که امروز در دو کشور مزبور می‌گذرد بسیار عجیب است و نشان می‌دهد دشمن به دنبال چیست، درلبنان مردم برای اعتراض به گرانی، بیکاری اختلاس و فساد به خیابان‌ها آمدند که این اعتراض حق این مردم است اما نه با بی‌قانونی و نفوذ دشمنان، اما در عراق در شهرهای کربلا و نجف هم به خیابان‌ها آمدند و علیه نخست وزیر شعار دادند و اگر مبارزه با فساد است که همه دولت باید درگیر شوند نه اعتراضات و شعارها فقط به سمت اشخاصی خاص برود و حال احزاب عراقی نمی‌دانند دشمن اینان را به چه سمتی و با چه اهدافی سوق می‌دهند.
وی یادآورشد: سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم و سرنوشت ساز در تاریخ ایران است، تبعید امام خمینی به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند.
خطیب جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اضافه کرد: فرهنگ عمومی اگر در جامعه نهادینه و فرهنگ‌سازی  شود می‌توانیم یک جامعه فاضله را به وجود آوریم، اگر اهمیت ندهیم، این فرهنگ را راهبری نکینم و به حال خود رها کنیم دشمن فرهنگ غربی را جایگزین این فرهنگ اسلامی خواهد کرد.