علم الهدااعضای کمیسیون تلفیق چه دیدند که کلیات بودجه 99 را تصویب کردند؟

اعضای کمیسیون تلفیق چه دیدند که کلیات بودجه 99 را تصویب کردند؟/ این بودجه از جیب ملت است  6 دی -98
به این آخوندگردن کلفت مرده خور غیرمولد چه ربطی دارد که برای نمایندگان مجلس ارتجاع خط و نشان کشیده است . به خصوص که بودجه نتیجه اقتصادبحرانی ناشی از تحریم ها ومخالفت با برجام است؟
امام‌ جمعه مشهد خطاب به نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 گفت: کمیسیون تلفیق کلیات بودجه را تصویب کرد؛ این چه جور بررسی است؟ چه چیزی را در بودجه دیدید که تصویب کردید؟ آیا این بودجه کشورِ در حال جنگ اقتصادی است؟
اعضای کمیسیون تلفیق چه دیدند که کلیات بودجه 99 را تصویب کردند؟/ این بودجه از جیب ملت است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بصیرت اظهار کرد: علت اینکه این هفته را بصیرت و 9 دی را روز بصیرت نامیدند، به خاطر تحقق سه‌نقطه بصیرتی در تاریخ انقلاب در این روزهاست.
وی ادامه داد: در 9 دی بعد از غائله‌ای که تحت عنوان دروغ تقلب در انتخابات توسط جریانی سیاسی راه افتاد و دشمن از آن بهره‌برداری کرد، مردم متوجه شدند دشمن واقعی کیست و این جریان از کجا مورد استفاده دشمن قرار گرفت.
امام‌ جمعه مشهد نقطه بصیرتی دوم را بصیرت وقت‌شناسی عنوان کرد و یادآور شد: دشمن جریان فتنه‌انگیزی را به نقطه اوج رساند، مردم فهمیدند باید خودشان به عرصه بیایند؛ این وقت‌شناسی یعنی مردم بصیرت داشتند که چه روزی باید به عرصه بیایند.
خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه بصیرت سوم در شکل عقلانیت برخواسته از حساسیت بود، تصریح کرد: دشمن دست گذاشت روی نقطه ولایی و دوستدار اهل‌بیت ما، پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند مردم ما از روی علاقه فهمیدند دشمن جان پیامبر را هدف گرفته است.
آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: 9 دی مولد سه بصیرت و به‌عنوان روز تاریخی بصیرت امت اسلام در جریان تاریخ انقلاب نشان‌دار شد که باید گرامی بداریم، امروز که دشمن مستاصل و بیچاره شده از همه امکانات نمی‌تواند استفاده کند، همه راه دشمن تهاجم اقتصادی و فتنه‌انگیزی شده که تنها مواجهه با آن در بصیرت و حضور درصحنه مردم است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری 9 دی را باطل‌السحر فتنه خواندند، در راهپیمایی 9 دی از میدان شهدا به‌ طرف حرم مطهر شرکت کنید و بصیرت خود را در تعظیم شعائر به امام هشتم ارائه دهید.
امام‌جمعه مشهد یادآور شد: چیزی که به‌عنوان تجربه 9 دی برای مسؤولین حائز اهمیت است، اثر حضور در صحنه است، از انقلاب 40 سال گذشت و 40 سال دوم شروع‌ شده است؛ این 40 سال در این نظام از بسیاری امکانات اقتصادی، تسلیحاتی و سیاسی برخوردار بودیم، اما این مردم بودند که ما را 40 ساله کردند. حضور مردم، انقلاب ما را 40 ساله کرد، چنانچه مردم نبودند نمی‌توانستیم این مراحل را پشت سر بگذاریم.
آیت‌الله علم الهدی کرد: باید از حضور مردم به‌ عنوان سرمایه را ارج قرار دهیم، اما زمانی این سرمایه حفظ می‌شود که مسائل برای مردم شفاف باشد، جوری نباشد که مردم را غافلگیر کنند و مردم در مقابل عمل انجام‌شده قرار گیرند.
کمیسیون تلفیق کلیات بودجه را چگونه تصویب کرد؟
وی در ادامه با اشاره به تصویب کلیات بودجه 99 در کمیسیون تلفیق مجلس افزود: کمیسیون تلفیق کلیات بودجه را تصویب کرد، این چه جور بررسی است؟ چه چیزی را در بودجه دیدید که تصویب کردید؟ کلیات بودجه درآمد و موارد مصرفی است آیا این بودجه کشور در حال جنگ اقتصادی است؟
خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: بودجه‌ای که برای شرکت‌های دولتی در نظر گفته‌شده  1500 میلیارد تومان است؛ درحالی‌که دو هفته قبل رئیس دیوان محاسبات در مجلس آمد و گفت شرکت‌های دولتی بیش از 50 درصد زیان‌ده هستند؛ مال مردم برای این مصرف است؟
آیت‌الله علم الهدی عنوان کرد: شما کلیات را تصویب کردید، منابع درآمدی بودجه را چه دیده‌اید که تائید کردید؟ واقعاً بودجه مبتنی بر صدور یک‌میلیون بشکه نفت، با اقتصاد مقاومتی تناسب دارد؟ اقتصاد تولید و درآمد داخلی و جهادهای داخلی باید در بودجه باشد نه متکی بر نفت که شما کلیات را تصویب کردید.
بودجه سال 99 از جیب ملت است
وی افزود: در حوزه منابع مالیاتی تا آذرماه 221 هزار میلیارد تومان معوقه مالیاتی داشتیم، یعنی مالیات ندادند؛ چه کسی مالیات نداده؟ 80 درصد مالیات‌های پرداخت‌نشده از آنِ 100 شرکت است. آیا مالیات از امنیت و جاده و آبادانی شرکتی که سودِ بهره‌برداری دارد باید اخذ شود یا کارمندی که 2 میلیون حقوق دارد؟ کدام باید مالیات بدهد؟
امام‌جمعه مشهد عنوان کرد: چطور کلیات بودجه را تصویب کردید؟ این بودجه کسری دارد، کسری از کجا تأمین می‌شود تا کی اسکناس چاپ شود که کسری تأمین شود؟ شما نماینده مردم هستید؛ این بودجه از جیب مردم است.
آیت‌الله علم الهدی گفت: به موکلین خود که مردم هستند اطلاعات ندادید؛ برخی به من گفتند صبر کنیم بودجه به صحن برود و بعد صحبت کنید؛ آیا صبر کنم بودجه سنگین بر مردم تحمیل شود؟
بهترین زندگی، زندگی با گرفتاری کم است
وی در خطبه‌های نخست این هفته نماز جمعه بیان کرد: معیاری که قرآن در جریان مصرف مشخص کرده معیار قوام و معیار قوام اعتدال است.
خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: نقطه مقابل اعتدال طغیان و سرکشی است، در مقام حفظ اعتدال و مقابله با طغیان در مصرف ابزاری که وجود دارد جریان کفاف و عفاف است.
آیت‌الله علم الهدی افزود: چنانچه مصرف در کفاف صورت گرفت تقوای اقتصادی داریم، اما چنانچه از کفاف خارج شدیم و در زندگی برنامه نداشتیم در اینجا ما به حد طغیان و سرکشی خواهیم رسید.
وی بهترین زندگی را زندگی با گرفتاری کم دانست و یاد آورشد: جوانانی که می‌خواهند زندگی را شروع کنند باید بدانند در زندگی خانوادگی چنانچه سطح هزینه بالا برود، سطح زندگی هم تجملاتی می‌شود.