صدیقی: اقتصاد مقاومتی باید محور بودجه قرار می‌گرفت

آخوند همیشه گریان  که دارای ویلای محصول فساد درلواسانات است راهی نمازجمعه تهران شده است تا کسری شدید بودجه دولت روحانی را به دلیل عدم عملی شدن اقتصاد جهادی – مقاومتی بداند درحالی که اقتصاد بحرانی وورشکسته کنونی محصول همین اقتصا د من درآوردی جهادی- مقاومتی خامنه ای رمال و قاتل و پاسداران جانی و غارتگراست.
صدیقی: اقتصاد مقاومتی باید محور بودجه قرار می‌گرفت
تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: حضرت آقا، بودجه سال ۹۸ را مبتلا به آشفتگی‌هایی می‌دیدند و اصرار به اصلاح آن داشتند. نه دولت و نه مجلس، در این باره اقدامی نکردند. بودجه ۹۹ هم ادامه همان بودجه ۹۸ است. در این مرحله، اقتصاد مقاومتی باید محور بودجه قرار می‌گرفت. متاسفانه این کار نشده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: کسی خدا را بشناسد، سیاسی‌کاری نمی‌کند، حق مردم را نمی‌خورد، در مقابل ملت شهید داده نمی‌ایستد و وضع را برای آنها بدتر نمی‌کند.
وی با اشاره به در پیش بودن دهمین سالگرد نهم دی ماه ۸۸ اظهار داشت: نهم دی از روزهای خداست. هم یوم‌الله است و هم یادآور خاطرات ایام‌الله ۲۲ بهمن ۸۷ و ۱۹ دی قم است. یادآور روزهایی است که موجب شکست دشمن، پیروزی خون بر شمشیر و ایمان بر خشونت شد. هشت ماه کشور درگیر نقشه استکبار در سطح وسیع بود که شیطان بزرگ و اذنابش که کشورهای بی‌وفا و دروغگوی غربی هستند و غده سرطانی اسرائیلی، درگیر بود.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه دست به دست هم داده بودند و سال‌ها علیه نظام نقشه کشیده بودند، تصریح کرد: آنها به دست کسانی پایان نظام اسلامی را پیش‌بینی کرده بودند که برخی از این افراد؛ هرچه داشتند سر سفره شهدا به دست آورده و از اعتبار امام و ولایت شهرت گرفته بودند. این از عبرت‌های تاریخ است که آنها آتش فتنه را توسط برنامه اربابان خارجی روشن کردند و آنچه برای براندازی نظام لازم بود، انجام داده و از هیچ چیز کوتاهی نکردند.
رهبری حاضر نشدند فتنه ۸۸ را نظامی حل کنند
صدیقی ادامه داد: از همه ابزارها استفاده کردند اما سکاندار انقلاب که هم قلبش وصل بود و هم پروردگار به او سعه صدر، ظرفیت، عاطفه‌، نظر بلندی داده، حاضر نشدند مشکل را نظامی حل کنند بلکه منتظر بصیرت بودند. در آن هشت ماه نیز مخالفان را به حضور پذیرفتند، نمایندگان سران فتنه به محضر ایشان شرفیاب شدند و شبهات را نزد نایب امام زمان (عج) مطرح کردند اما آنها دست‌بردار نبودند.
وی با بیان اینکه اینکه مردم تهران شب و روز امنیت نداشتند، خاطرنشان کرد: بازار در ابهام وحشتناکی بود. مجاری اقتصادی نمی‌توانستند کار خود را انجام دهند ولی سلاحی که در این جبهه آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، صیهونیست‌ها و اذناب منطقه‌ای را شکست داده، آنها را رسوا کرده و نقشه‌های طولانی مدت‌شان را نقش بر آب کرد، معجزه حضور ایمان، وفا، غیرت و بصیرت و حضور میثاق با نایب امام زمان (عج) و تجدید بیعت با رهبری بود.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه حضور بی‌بدیل مردم در ۹ دی تجلی جوشش خون امام حسین (ع) در عاشورا بود، ابراز داشت: مردم خون امام حسین (ع) را در خون‌شان احساس کردند و خودجوش، چنان حضوری پیدا کردند که امکان نقش‌آفرینی فتنه‌گران فراهم نشد. این نعمت بزرگی است که دل‌های مردم ما وابسته به اراده الهی است و کانون عشق به پیامبر (ص) و اهل بیت و ولایت است. آنها همیشه در حساس‌ترین نقطه فرصت‌شناس هستند، به موقع به جبهه می‌آیند و با حضور خودشان کار فرشتگان را می‌کنند.
جریان فتنه از بین نرفته است
صدیقی افزود: افرادی که پرچم فتنه را گرفته بودند، این پرچم از آنها گرفته شد اما جریان فتنه از بین نرفته است. آنها در کمین هستند تا از هر فرصتی استفاده می‌کنند که مردم را از انقلاب، استقلال، عزت، پیشرفت و... دست بردارند که برجام یکی از مسائلی بود که در حلقه فتنه‌ها و پیش‌بینی استکبار بود.
وی با بیان اینکه  FATFیکی دیگر از حلقه‌ها است که بر آن اصرار می‌کنند، عنوان کرد: با برجام سفره مردم کوچک‌تر شد، گرانی‌ها سیر صعودی یافت و مردم در مدت کوتاهی تلخ گرانی‌ها را چشیدند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به افزایش نرخ بنزین یادآور شد: اصل قضیه افزایش نرخ بنزین، هدفمندی یارانه‌ها و گرفتن حق دهک‌های ضعیف از دهک‌های مرفه است. مرفهین از این یارانه‌ها چند برابر دیگران استفاده می‌کنند. اصل این قضیه، قانون بوده و مسوولیتش با دولت بود اما به خاطر عدم توجیه و تبیین مردمی که هشت سال جنگ را با زندگی فقیرانه خود اداره کردند، مردمی که پول قلک‌های کودکان خود به جبهه فرستادند، گردنبند نوعروسان خود را فروخته و به جبهه‌ها فرستادند و... آنها، این مردم را نشناختند، نخبگان را توجیه نکردند، برای مردم تبیین نکردند، برای مراجع تقلید اصل قضیه را نگفتند و مردم را دچار شوک عظیمی کردند در حالی که مردم از نظر معیشتی در شرایط سختی هستند.
بودجه ۹۹ ادامه همان بودجه ۹۸ است
صدیقی با تاکید بر اینکه گرانی، بیکاری، عدم ثبات، سقوط ارزش پول ملی و بالا رفتن ارزش پول و اعتبار دشمن فشارهایی است که کمر مردم را خم می‌کند، عنوان کرد: مردم با گرانی بنزین، ناگهان دچار شوک شدند. آنها برای گرفتن حق خود به خیابان آمدند ولی تا دیدند صدای اسلام از نایب امام زمان (عج) بیرون آمد که مردم صف‌شان را از دشمنان جدا کنند، این کار را کردند این مردم همان مردم سال ۵۷ هستند.
وی اضافه کرد: من این ایمان، صلابت، بصیرت، وفاداری و دشمن‌شناسی را به امام زمان (عج) تبریک می‌گویم و از تک تک ملت که در امتحانات سخت یاور دین بوده و سختی‌ها را تحمل کردند و اجازه ندادند که به امنیت آسیب وارد شود و به اراذل اجازه نداند که به نوامیس‌شان لطمه وارد کنند و آنها را لت و پار کنند، تشکر می‌کنم.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به لایحه بودجه بیان کرد: حضرت آقا، بودجه سال ۹۸ را مبتلا به آشفتگی‌هایی می‌دیدند و اصرار به اصلاح آن داشتند. نه دولت و نه مجلس، در این باره اقدامی نکردند. بودجه ۹۹ هم ادامه همان بودجه ۹۸ است. در این مرحله، اقتصاد مقاومتی باید محور بودجه قرار می‌گرفت. متاسفانه این کار نشده است.
۷۵ درصد شرکت‌های دولتی معلوم نیست چقدر مالیات می‌دهند
صدیقی با بیان اینکه ۷۵ درصد بودجه عمومی را به شرکت‌های دولتی اختصاص داده‌اند که معلوم نیست چقدر مالیات می‌دهند و زیان‌دهی قابل توجهی دارند، گفت: بودجه نظامی، امنیتی و تحقیق در آن زمینه، بودجه آموزش و پرورش و  حمایت از دهک‌های ضعیف، آن گونه که توقع وجود داشت، پیش‌بینی نشده است. امید داریم مجلس در این زمینه گام‌هایی را بردارد.
امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه هم اظهار داشت: هیچ انسان عاقلی برای تامین آنچه لازمش است، کوتاهی نمی‌کند. عقل می‌گوید هرچه مفید است، به دست بیاور و هرچه مضر است، عقل می‌گوید به سمت آن نرو اما خطرها و حوادث خبر نمی‌دهند. فردی دیروز با خانواده شهدا بود اما چطور شد امروز فتنه‌گر شده است؟
وی ادامه داد: خطرات سیاسی و فرهنگی زیاد است. آیا آدمی که نمی‌داند چه زمانی بیماری او را گرفتار می‌کند نباید به پناهگاهی پناه ببرد که قبل از وقوع حادثه بتواند به آنجا برود؟
صدیقی با قرائت حدیثی از امام علی (ع) تصریح کرد: امام علی (ع) می‌گویند دریای زندگی پر از موج‌های بلا است. بلاهایی که فکرش را نمی‌کردیم و کسی پیش‌بینی نمی‌کرد. طرف دیروز قائم مقام، وزیر و مدیرکل بوده است اما امروز در زندان است. خطرها در کمین است و افراد را گرفتار می‌کنند.
وی با طرح این سوال که چه باید بکنیم که از موج بلایا و خطرات دور شویم، خاطرنشان کرد: باید به سنگر دعا و نیایش پناه برد. این دفع خطر محتمل است. باید بدانیم محتاجیم و هر لحظه در معرض خطر هستیم. اگر آنی خدا عنایتش را از ما بردارد، هلاک می‌شویم.