خطیبان جمعه : ملت ایران از موانع و فتنه‌ها عبور خواهند کرد

 اعتراضات ضد حکومتی آبان مردم ناراضی نشان داد چگونه مقابل موانع و فتنه های حاکم ایستادند وازآن عبور کردند؟
خطیبان جمعه : ملت ایران از موانع و فتنه‌ها عبور خواهند کرد
استانها- ایرنا- امامان جمعه مراکز استانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفتند: ملت ایران ضمن پایبندی به مطالبه های به حق خود، دست از انقلاب خود بر نداشته و با مقاومت و بصیرت از موانع و فتنه ها عبور کرده و بر دشمنان ایران و اسلام پیروز خواهد شد.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استان‌ها، خطیبان جمعه امروز ۶دی ماه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه اظهارداشتند: با وجود رهبری مجتهد و فقیه عادل و هوشیار، مردمی با بصیرت، جوانان انقلابی و نیروهای مسلح شجاع، نقشه‌های شوم دشمنان محکوم به شکست است.
آنان با اشاره به حماسه ۹ دی سال ۱۳۸۸ بیان کردند: ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور در راهپیمایی این روز، تمام نقشه‌های شوم‌دشمنان را نقش برآب کرد و یکبار دیگر به جهانیان نشان دادکه همواره گوش به فرمان ولی فقیه است و در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان هرگز تسلیم نمی‌شود.
خطیبان جمعه با بیان اینکه اتفاقات سال ۸۸ از سوی برخی نیروی‌های روشنفکر برنامه‌ریزی شده بود، افزودند: مقوله روشنفکری به تعبیر مقام معظم رهبری از ابتدا به شکلی غلط در کشور نهادینه شده است و مردم باید تنها در مسیر اسلام فقاهت حرکت کنند.
آنان تصریح کردند: ملت ایران شکوه و عظمت خود را بار دیگر در تظاهرات ۹ دی، ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفندماه سال جاری به رخ جهانیان خواهد کشاند.
در روز نهم دی ماه سال ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده توسط دشمنان اسلام پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.
حضور پرشور در انتخابات و تشریح ویژگی های یک نماینده خوب برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی ، تبریک میلاد حضرت زینب(س) روز پرستار،  چهلمین سالگرد سازمان نهضت سوادآموزی و  سالروز فتوای تحریم تنباکو  از دیگر محورهای خطیبان نمازجمعه این هفته در مراکز استان‌ها بود.
در اولین جمعه از فصل زمستان ، صدها هزار تن از مومنین و خداجویان ایران اسلامی با حضور در بیش از ۸۰۰ مصلای کشور گردهم آمدند تا ضمن شرکت در آیین عبادی نماز جمعه از مهمترین رخدادهای مهم ایران و جهان در قالب خطبه های بیان شده توسط امامان جماعت آگاه شوند تا به این شکل این آیین معنوی را با بصیرت سیاسی پر بار کنند.
چکیده خطبه‌های نمازجمعه مراکز استان‌ها در پی می‌آید:
چهارمحال و بختیاری: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کرسی مجلس شورای اسلامی را نباید به دست نااهلان سپرد.
حجت‌الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اقتدار جهانی انقلاب در سایه ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه باعث آسیب ندیدن انقلاب می‌شود، چرا که در افغانستان آمریکا به راحتی در انتخابات دخالت می‌کند و این کشورها درس عبرتی است که نباید گذاشت استکبار در امور کشورها دخالت کند.
سمنان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان  با اشاره به اینکه دشمن عزم خود برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را جزم کرده است، گفت: تصمیم جدی آمریکا، اروپا و دشمنان کشور به طور قطع محکوم به شکست است.
آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان افزود: ملت انقلابی ایران، مجلسی انقلابی می‌خواهد و چنین مجلسی دارای شرایط باور داشتن انقلاب، حرکت در خط ولایت، دشمن‌ستیز بودن و تشنه خدمت بودن است.
سیستان وبلوچستان: نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مقاومت در برابر فتنه‌های دشمنان و بدخواهان نظام تنها راه نجات و عزتمندی کشور است.
حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: فتنه‌ها سابقه طولانی دارند به طوریکه از صدر اسلام وجود داشته و همچنان با توجه به نیت دشمنان در ضربه زدن به اسلام و جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه فتنه ریشه در مخلوط شدن حق علیه باطل و تاثیرگذاری در دین دارد، ادامه داد: روشنگری، افزایش هوشیاری و بصیرت مردم بویژه خواص، پیروی از رهبری و ولایت فقیه، دشمن شناسی، اعتماد مردم و نظام و حضور هوشمندانه، مقتدرانه و آتش به اختیار مردم در تمام عرصه‌ها راه مقابله به هرگونه فتنه از سوی دشمنان است.
کردستان:ماموستا فایق رستمی و  امام جمعه سنندج به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی سال ۸۸ و فتنه دشمنان علیه نظام اسلامی و آگاهی ملت ایران در این خصوص اشاره کرد و گفت: بصیرت و هوشیاری مردم مانع از رخنه و نفوذ دشمن در کشور می‌شود.
وی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: نهم دی، روز بصیرت، آگاهی، تفکر و دشمن شناسی است موضوعی که در سال ۸۸، مردم کشورمان به خوبی آن را به نمایش گذاشته و دشمن را خوار و زبون کردند.
خطیب جمعه سنندج یادآور شد: دین اسلام اهمیت زیادی برای شور و مشورت قائل شده و این موضوع مهم باید مورد توجه همگان از جمله مدیران واقع شده و خود را از آن بی‌نیاز ندانند.
قم:  آیت الله علی رضا اعرافی امام جمعه موقت قم  گفت: انتظار مردم از دولت قطع وابستگی بودجه‌های عمومی از فروش نفت است و مردم برای پیشبرد اهداف انقلاب کاملا آماده می باشند.
وی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به مهمترین دغدغه های مردم، گفت: مهار و رفع گرانی، مشکل آلودگی هوا و رونق تولید و اشتغال مهمترین انتظارات و دغدغه های مردم از مسوولان دستگاه های اجرایی می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان نتایج اعتراض های انتخابات سال ۸۸ پرداخت و گفت: افرادی که ادعای ۱۰ میلیون تقلب در این انتخابات را داشتند هرگز نتوانستند ادعای خود را ثابت کنند.
کرماننماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دو قطبی شدن جامعه یکی از بسترهای مهم ایجاد فتنه سال ۸۸ بود.
حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به ۹ دیماه با عنوان روز بصیرت و میثاق‌ با ولایت به وسیله امت اسلامی و بازخوانی فتنه ۸۸ افزود: مطالعه دقیق در رابطه با این حادثه و فتنه‌های شبیه آن و بعد از آن باید مورد توجه قرار گیرد.
گیلانامام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فتنه ۸۸، نهم دیماه را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت عنوان کرد و گفت: مدیریت و درایت رهبری و نیز بصیرت و آگاهی مردم دو عاملی است که فتنه سال ۸۸ را خنثی کرد.
 آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: امت و رهبری در کنار یکدیگر دو عامل مهمی است که در جنگ تحمیلی نیز بسیار برجسته نمود داشت و عامل اصلی پیروزی بر دشمن بود.
وی با اشاره مدیریت رهبری در نظام اسلامی و جایگاه مهم ولایت فقیه در نظام اسلامی اظهار داشت: همه کشورها با فقدان رهبری مواجه هستند،  امروز نبود رهبری غیور، بصیر، مدبر و آگاه بزرگترین ضعف در کشورهای اسلامی از جمله عراق، لبنان و افغانستان و غیره است.
خراسان جنوبینماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بصیرت مردم رو به فزونی است که جای شکر دارد و باز هم باید افزایش یابد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند افزود: باید بصیرت ما به گونه‌ای باشد که توطئه‌های دشمن را در اتاق فکر او رصد و به موقع عمل کنیم.
وی با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت گفت: مردم در ۹ دی امسال نیز با حضور باشکوه خود پاسخی قاطع به فتنه‌گران توطئه اخیر در کشور (حوادث پس از اصلاح قیمت بنزین) خواهند داد.
آذربایجان غربی :  نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم تمرکز نمایندگان مجلس به موضوع بودجه ۱۳۹۹ گفت: وکلای ملت باید این بودجه را به درستی بررسی کنند زیرا سرنوشت یک‌سال کشور و مردم باید به درستی مدیریت شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: نمایندگان مجلس موظف به توزیع عادلانه بودجه، افزایش قدرت خرید مردم و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بودجه سال آینده هستند.
وی اضافه کرد: قدرت اقتصادی هر استان باید در قالب بودجه سالانه تقویت شود و نمایندگان ملت موظف هستند با دقت وارد این عرصه شوند.
قزویننماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: مردم قزوین در جنگ با مفاسد اقتصادی ، مبارزه با زمین خواری و فساد سیاسی و اداری پیشتاز بوده و در مبارزه با قدرت طلبی و جلوگیری از نفوذ قدرت طلبان هم گام های بلندی برداشته اند.
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین آرزوی دشمن را به آشوب کشیدن کشور دانست و یادآورشد: دشمنان با تبلیغات مسموم و خرابکارانه قصد بی اعتماد کردن مردم نسبت به انقلاب اسلامی و مسوولان را دارند و مقاومت و حضور به موقع مردم همیشه دست استکبار را از این مملکت دور کرده است.
بوشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: محو نام، آثار و یادمان‌های شهدا از جمله حرکت‌های خبیثانه دشمن برای فراموشی نمادهای انقلاب است.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در یادواره شهدای هرمزگان افزود: تجلیل از مقام شهیدان در شرایطی که دشمن در تلاش برای فراموشی نمادهای انقلاب است کاری لازم و وظیفه همه ملت ایران است.
وی بیان کرد: فراموشی نمادها، الگوها و یادمان‌های اسلامی از راهکارهای خائنانه دشمن در طول تاریخ بوده و همواره آنها به دنبال این هستند که تاریخ خالی از این یادمان‌ها باشد.
زنجان:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ۹ دی نشانه بصیرت ملت ولایتمدار در مقابل فتنه‌های دشمنان در سال های ۸۸، ۹۶ و ۹۹ است که با رهبری ولی امر مسلمین نقشه‌های آنها خنثی شد.
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان افزود: انقلاب ایران اسلامی با عنایت و توجه ویژه خداوند متعال، رهبری های امام راحل و همت ملت به پیروزی رسید.
وی با بیان اینکه از سال ۵۷ تاکنون دشمنان داخلی و خارجی ایران اسلامی درصدد ترور رهبران و دانشمندان بزرگ این مرز و بوم بوده اند، تاکید کرد: خوشبختانه نقشه آنها در بسیاری از مواقع خنثی شده و نتوانسته اند به هدف شوم خود برسند و مایوس شده اند.
فارسامام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه «پرستاری در خانه» باید رواج یابد، گفت: خیرین می‌توانند به این نهضت کمک کنند و بار هزینه و فشار روحی بیمار و خانواده‌اش را کاهش دهند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه  با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) و در پیش بودن روز پرستار، گفت: در امور پرستاری و سایر امور پزشکی نیاز داریم اخلاق را ارتقا دهیم.
اصفهاننماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: لازم است سوادآموزی در کشور اجباری شود و اگر این کار در ۴۰ سال گذشته انجام شده بود اکنون همه باسواد بودند.
 حضرت آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان در مصلای امام خمینی (ره ) این شهر با اشاره به هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) افزود: با اجباری کردن سوادآموزی، همه باید فرزندان خود را از هفت سالگی به مدرسه بفرستند و این کار در بسیاری از کشورها انجام شده است.
وی با بیان اینکه اگر این کار در ۴۰ سال گذشته انجام شده بود اکنون دیگر نیاز به نهضت سوادآموزی نبود، اظهار داشت: هنوز عده‌ای از روی ناآگاهی فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند و این فرزندان مجبورند در نهضت سوادآموزی باسواد شوند.
مرکزی:  نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تبعیت ملت از اسلام، مرجعیت و فقاهت، اساس انقلاب است و تمام برنامه‌ریزی‌های کشور باید حول محور این موضوع مهم تدوین و اجرایی شود
آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک  افزود: اقتدار و عظمت ایران اسلامی مرهون وجود مرجعیت، امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان نایب برحق امام زمان(عج) است و برای صیانت از دستاوردهای نظام اسلامی پشتیبانی و حمایت قاطع از ولایت فقیه ضروری است.
وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم به ویژه مسوولان و کارگزاران نظام باید بیش از پیش در حفظ وحدت و یکپارچگی ملی زیر سایه ولایت مطلقه فقیه بکوشند.
مازندراننماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اعلام این که برخی ناکارآمدیهای امروز مورد قبول مردم نیست ، گفت : مسئولان باید به دنبال حل مشکلات و مطالبات مردم باشند.
حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : اگر دست اندرکاران خوب کار نکرده و به گرفتاری مردم توجه نکنند و اصلاح نشوند ، زمینه فتنه را فراهم می کنند.
وی اظهار داشت:  مردم اعتراض دارند ، اما  اعراض ندارند ، صدای مردم را باید بشنویم و به دنبال حل مطالبات آنان باشیم و با رعایت این موارد در واقع فتنه را از ریشه بخشکانیم .
خراسان رضویآیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: کلیات و جزئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شدنی نیست زیرا مغایر با وضعیت یک کشور درگیر جنگ اقتصادی است و به بازنگری نیاز دارد.
وی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: مشخص نیست نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این لایحه چه دیدند که کلیات آن را تصویب کردند؟
وی اضافه کرد: کلیات لایحه بودجه شامل موارد مربوط به درآمدهای دولت و موارد مصارفی است که فقط یک مورد مصرفی در این لایحه مربوط به بودجه کلان شرکتهای دولتی است که به گفته رییس دیوان محاسبات  مجلس، بیش از ۵۰ درصد از این شرکتها زیان‌ده هستند.
خراسان شمالینماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: همه باید از بخش خصوصی در استان حمایت کنند زیراکه استفاده از ظرفیت این بخش موجب توسعه پایدار در همه زمینه‌ها می شود.
حجت الاسلام و المسلمین، ابوالقاسم یعقوبی، در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به گلایه برخی از فعالان اقتصادی و اتاق تعاون مبنی بر اینکه مسوولان آنان را نمی بینند و یا کمرنگ دیده اند گفت: خیلی از فعالان بخش خصوصی،  پول نمی خواهند فقط میدان می خواهند که وارد عرصه شوند.
وی در ادامه با اشاره به تلاش استاندار خراسان شمالی در جذب سرمایه‌های موسسه ملل، آن را اقدام ارزشمند برای خدمت رسانی به مردم این استان عنوان کرد.
همدانآیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی امام‌جمعه موقت همدان گفت : بصیرت‌افزایی باید سرلوحه مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورایاسلامی باشد.
وی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهر همدان اظهار داشت: مردم با شناخت لازم از نامزدها نسبت به انتخاب آنها اقدام کنند و بدون آگاهی فرزندان خود را انتخاب نامزدهای ناشناس قرار ندهند.
وی اضافه کرد: توجه به عملکرد نامزدها و پرونده آنها بسیار مهم است و مجلسی باید شکل بگیرد که دلسوز نظام و حل کننده دغدغه بیکاری، معیشت و تورم باشد.
هرمزگاننماینده ولی فقیه درهرمزگان وامام جمعه بندرعباس گفت: در دیداری که روز های اخیربه مناسبت کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان با رهبرمعظم انقلاب داشتیم، ایشان از مدیران کشوری واستانی و جریان‌های انقلابی نسبت به رفع مشکلات مردم جزیره هرمز تاکید ویژه داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده درخطبه های این هفته نمازجمعه بندرعباس افزود: جزیره‌های هرمزگان بویژه هرمز به لحاظ امنیتی، اقتصادی وتاریخی برای کشور بسیار حائز اهمیت هستند که باید از آنها حفاظت وحراست شود.
آذربایجان شرقی:  نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی خطاب به نامزدها با تاکید بر لزوم رعایت تقوی انتخاباتی گفت: فقط خودتان را مطرح کرده و کاری به دیگران نداشته باشید.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز اظهار کرد: نماینده باید ضمن داشتن تقوی،پایبند به نظام و قانون اساسی  و امانتدار باشد.
وی، با اشاره به رعایت احکام در بین کاندیداها گفت: انقلابی، در خط امام بودن، بصیرت ،دلسوزی و رعایت احکام الهی از جمله شاخص‌هایی است که باید یک نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشد
لرستاننماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: مردم با بصیرت ایران اسلامی در حماسه ۹ دی با زمان شناسی جریان فتنه و دشمنان را مایوس کردند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد شاهرخی در خطبه های نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد با اشاره به حماسه ۹دی در سال ۸۸ بیان کرد: افرادی که به جریان فتنه کمک کردند و خسارات زیادی به ملت ایران وارد کردند تقوای الهی و احکام الهی را مد نظر نداشتند.
خوزستاننماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: حضور مردم دراین اجتماع و راهپیمایی، دشمن را ناامید و مسئولان را دلگرم می‌کند.
 حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد درخطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با حماسه ۹ دی، تهدید فتنه ۸۸ را به بزرگترین فرصت تبدیل کردند. در ۹ دی ماه امسال باید راهپیمایی و اجتماعات در سراسراستان با شکوه و پررنگ باشد.
وی ادامه داد: با وجود آنکه در طول دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی از سوی دشمنان داخلی و خارجی تهدید شدیم اما انسان‌های مومن و متدین همواره در راستای تقویت مهارت تبدیل تهدید به فرصت تلاش می‌کنند.
یزدآیت الله سیدمحمدرضا مدرسی  امام جمعه موقت یزد گفت: بصیرت مردم مومن و انقلابی در نهم دی سال ۱۳۸۸ آتش فتنه دشمنان داخلی و خارجی را که به دنبال شکست نظام و اصل انقلاب اسلامی بودند، خاموش کرد.
وی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با اشاره به حوادث انتخابات سال ۸۸ و قضایای بعد از آن به خصوص فتنه دشمنان علیه اصل نظام افزود: بصیرت مردم ولایتمدار و میثاق امت با ولایت موجب شکست توطئه های استکبارجهانی شد.
ایلامنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور دشمن در تلاش است فضای جامعه را آلوده و مردم را در برابر نظام قرار دهد.
حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: با توجه به درپیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سرنوشت فصلی از تاریخ انقلاب به دست نمایندگان گره خورده و مردم نیز با انتخاب این افراد با حضور در انتخابات وظایف خود را ایفا کنند.
وی افزود: هر فردی که قانون به وی حق رای داده است باید پای صندوق حاضر شود و در شرایط موجود با حضور خود دشمنان انقلاب و نظام را مایوس کند.
گلستانامام جمعه موقت گرگان با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه آمریکا و هم‌پیمانانش برای تفرقه‌افکنی و شکاف در جوامع اسلامی گفت: تفرقه و ناامیدی، شتاب توسعه و پیشرفت کشور را کند می‌کند.
حجت السلام قربانعلی برقرار در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت : دشمنان می خواهند با بزرگ نمایی اختلافات داخلی ما، ناامیدی و یاس را در جامعه رواج داده و وحدت و اتحاد موجود در ایران را به هر شکل ممکن از بین ببرند و در این راه سرمایه گذاری زیادی هم انجام داده اند.
 وی افزود : باید در برابر تحرکات دشمنان هوشیار باشیم زیر نزاع و خلق اختلاف در جامعه از ابهت حکومت اسلامی می کاهد و توان و بنیه حکومت اسلامی را سست و استقامت نظام را ناپایدار می سازد.