در کرمان|۵ شهر قرمز و ۱۱ شهر نارنجی هستند

 آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کرمان|۵ شهر قرمز و ۱۱ شهر نارنجی هستند۵-تیر-۱۴۰۰

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در حال حاضر استان کرمان از نظر رنگ‌بندی کرونا دارای ۵ شهرستان قرمز و ۱۱ شهرستان نارنجی است.آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کرمان|۵ شهر قرمز و ۱۱ شهر نارنجی هستند

استاندار کرمان با تاکید بر کنترل جدی نیروی انتظامی در ورودی‌های استان از سمت سیستان و بلوچستان و هرمزگان گفت: تقاضای ما از نیروی انتظامی و فرمانداران شهرستان‌های استان است که حتی یک خودرو از هرمزگان و یا سیستان و بلوچستان وارد مناطق ییلاقی ما نشود و حتما کمیته انتظامی نظارت داشته باشد. 

تعطیلی تالارها در شهرهای قرمز و نارنجی/بازارهای شلوغ تعطیل شوند

 زینی‌وند به‌عنوان رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان اعلام کرد: هرگونه کوتاهی فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی در کنترل نکردن خودروهای ورودی به استان را به‌عنوان تخلف محسوب می‌کنیم.

وی تاکید کرد: الان مسأله‌ای مهمتر از جان مردم و مقابله با کرونا نداریم و از دستگاه‌های نظارتی هم می‌خواهیم تا گزارش‌ها را در اسرع وقت اعلام کنند.

 زینی‌وند بیان داشت: هرگونه تجمع و مراسمی در شهرهای قرمز خارج از چارچوب‌های ابلاغی وزارت بهداشت ممنوع است و نمازهای جمعه نیز باید طبق پروتکل‌ها در فضای باز و با رعایت تعداد ۷۰ تا ۱۰۰ نفر باشد.

استاندار کرمان ابراز داشت: تالارها در شهرهای قرمز و نارنجی بسته شوند و فرمانداران نیز مراسم در خانه‌ها را به دستگاه قضائی معرفی کنند.

 گفت: به‌عنوان حاکمیت اول باید از خودمان در تعطیلی مراسم و همایش‌ها شروع کنیم، دعوت به مراسم به هیچ عنوان نداریم و تفرجگاه و بوستان‌ها هم در شهرهای قرمز و نارنجی باید بسته باشند.

استاندار کرمان به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی نسبت به تکمیل تجهیزات تاکید کرد و ابراز داشت: تا اطلاع ثانوی هیچ جریمه‌ای از تردد بین شهری و شبانه بخشیده نمی‌شود و فرمانداران نیز موظف هستند همه بازارهای شلوغ را تعطیل کنند و برای سایر صنوف هم در کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونای استان با سقف محدودیت فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرمانداری کنترل مباحث را در حوزه کاری خود انجام ندهد، ما برای او تصمیم‌گیری می‌کنیم.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به رنگ‌بندی کرونایی کشور شامل ۲۴۲ شهرستان زرد، ۱۷۴ شهرستان نارنجی و ۳۲ شهرستان قرمز اشاره کرد و گفت: ۲۳ شهرستان قرمز کشور یعنی معادل ۷۲ درصد، در پنج استان همجوار هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، یزد و کرمان هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر استان کرمان با ۵ شهرستان بم، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، کرمان و منوجان در وضعیت پرخطر قرمز، ۱۱ شهرستان ارزوئیه، بافت، بردسیر، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب و کهنوج در وضعیت هشدار نارنجی و هفت شهرستان انار، رابر، راور، ریگان، فهرج، کوهبنان و نرماشیر در وضعیت هشدار زرد مواجه است. 

اشغال روزانه 800 تا 900 تخت توسط بیماران مشکوک و قطعی کرونایی

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در این جلسه از تحقق پیش‌بینی‌ها برای گسترش روند بیماری و شهرستان‌های قرمز در سطح استان با توجه به مجاورت با استان‌های درگیر هرمزگان و سیستان و بلوچستان نام برد و گفت: مجاورت کرمان با استان‌هایی که قبلا کمتر تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته بودند و یک ماه اخیر دچار پیک شدند، مصون نماند.

وی ابراز داشت: در هفته‌های اخیر جنوب و شرق استان افزایش آمار بیمار داشتند و طبق اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی، نزدیکی به تکمیل سقف تخت‌های بستری را اعلام کردند.

رشیدی‌نژاد عنوان کرد: امکانات دارو و لوازم تجهیزات پزشکی فراهم است، اما طی یک ماه گذشته روند بیماران در بیمارستان‌های استان ثابت مانده به طوری که بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ بیمار در روز تخت‌های بیمارستانی را اشغال می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین از کاهش نیافتن میزان مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در استان نام برد و بیان کرد: در حال حاضر کل بستری بیمارستانی استان کرمان ۸۶۷ نفر است که بیش از نیمی از آنها مثبت قطعی هستند و مابقی نیز به‌عنوان بیمار کرونای تلقی می‌شوند.