رسانه وابسته به رهبر جمهوری اسلامی نوشت که یک‌چهارم آرای شهر تهران باطله بود

 رسانه وابسته به رهبر جمهوری اسلامی نوشت که یک‌چهارم آرای شهر تهران باطله بود۱۰-تیر-۱۴۰۰

چون اعضای شورای شهرتهران همگی  وابسته به جناح هارغالب اند بنابراین آرای این جناح هارغالب که کمترازآرای باطله شوی نمایشی به حساب انتخابات شورای تهران است و نه آرای تقلباتی که برای رئیسی دژخیم منفور وبدنام درشوی خیمه شب بازی مهندسی کودتایی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساخته شد.

ایندیپندنت فارسی - روزنامه جمهوری اسلامی که صاحب‌امتیاز آن علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است نسبت به تبعات مشارکت پایین در انتخابات و فساد گسترده در شوراهای شهر و روستا اعلام نگرانی کرد.

این روزنامه در گزارش خود از وضعیت انتخابات نوشت که در مجموع تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از مردم در انتخابات شوراها شرکت کرده‌اند: «۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی که در شرایط رأی دادن هستند به انتخابات شوراها بی‌اعتنائی کردند و در نتیجه، منتخبین فقط با پشتوانه حداقلی بین ۱۰ تا ۲۰ درصدی به جایگاه عضویت شوراها رسیده‌اند.» نفر اول شورای شهر تهران «اندکی» بیش از آرای باطله بود و ۲۰ منتخب دیگر این انتخابات آرایشان از آرای باطله کمتر بوده است.

در انتخابات شورای شهر تهران حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند که از این میزان بیش از ۴۱۰ هزار رای باطله بوده است.

در این انتخابات که لیست اصولگرایان نزدیک به علی خامنه‌ای به شورای شهر تهران راه یافتند، مهدی چمران حدود ۶۰ هزار رای بیشتر از آرای باطله داشت. نفر دوم منتخب تهران پرویز سروری است که حدود ۳۶۰ هزار رای کسب کرده است.

چهره‌های سیاسی و گروه‌های منتقد و مخالف جمهوری اسلامی انتخابات در این دوره را تحریم کرده بودند. مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پایین‌ترین میزان در تاریخ جمهوری اسلامی بود.

اما با وجود اعلام خطر این روزنامه نسبت به مشارکت پایین در انتخابات، رهبر جمهوری اسلامی در جمع مدیران قوه قضائیه گفت که این انتخابات «باشکوه» بود و آرای باطله هم نشانه «علاقه‌مندی به نظام» است.

علی خامنه‌ای معتقد است که شمار بسیاری از مردم حامی او و نظامش هستند و اگر بیماری کرونا وجود نداشت مشارکت در انتخابات به ۶۰ درصد هم می‌رسید.