اقدام بی‌سروصدای رام‌الله در دستگیری طرفداران مقاومت

 اقدام بی‌سروصدای رام‌الله در دستگیری طرفداران مقاومت۱۲-خرداد-۱۴۰۰

دستگیرشدگان باید  ترغیب  شدگان عوامل نفوذی حماس و جهاداسلامی با همکاری و همآهنگی سپاه قدس تروریست است.

منابع خبری گزارش دادند که پس از پایان جنگ‌ دوازده‌روزه، دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بااحتیاط اقداماتی را برای دستگیری فعالان و طرفداران مقاومت در بخش‌های مختلفی از فلسطین آغاز کرده است.اقدام بی‌سروصدای رام‌الله در دستگیری طرفداران مقاومت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «الاخبار»، امروز (چهارشنبه)، از اقدام نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در دستگیری طرفداران مقاومت فلسطین خبر داد.

این روزنامه نوشت که از زمان پایان نبرد میان مقاومت فلسطین و دشمن اسرائیلی و همزمان با کاهش تنش میدانی در کرانه باختری اشغالی، دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان به‌صورت محتاطانه موجی از دستگیری‌ها و احضار فعالان و طرفداران گروه‌های مقاومت را آغاز کرد است.

الاخبار باتوجه به اقدامات مشابه در جریان نبرد «شمشیر قدس»، این اقدام تشکیلات خودگردان را «بی‌سابقه» و «غافلگیرکننده» خواند و نوشت که این موج از دستگیری‌ها طیف‌های مختلفی از طرفداران احزاب را دربرگرفته است.

بر اساس این گزارش، گروه «محامون من اجل العداله» (وکلا برای عدالت) در این خصوص گزارش داده است که دو ابلاغیه جداگانه درباره وحود دو زندانی سیاسی در کمیته امنیتی «اریحا» دریافت کرده است که نشان می‌دهد این افراد در پی فعالیت‌ها و اقدامات اخیر در کرانه باختری، نوار غزه و قدس دستگیر شده‌اند.

مطابق با این گزارش، در تاریخ ۲۷ ماه مِی گروه مذکور خود به تنهایی-از زمان اعلام آتش‌بس- دستگیری ۱۶ فلسطینی را به علت مسائل سیاسی ثبت کرده که دَه تن از این افراد به کمیته امنیتی اریحا تحویل داده‌ شده‌اند و تعدادی دیگر نیز برای بازجویی و تحقیقات احضار شده‌اند.

الاخبار بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده گزارش داد، این موج دستگیری که به صورت محتاطانه آغاز شده است، به‌رغم آنکه گسترده نیست؛ اما به‌شکلی تمرکزیافته گروهی از فعالان و افراد مؤثر میدانی را شامل می‌شود و علت دستگیری آن‌ها به اعلامیه‌‌هایی باز می‌گردد که در آن‌ها یا از تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد شده یا فراخوانی درباره مشارکت در راهپیمایی‌ها برای حمایت از مقاومت منتشر شده است.

در این گزارش آمده است که از جمله افراد سرشناس دستگیر شده می‌توان به یکی از طرفداران جنبش «فتح»، یک طرفدار جنبش «حماس» و یکی از فعلان طرفدار «جبهه مردمی» اشاره کرد.

به افراد دستگیر شده اتهام تحریک اختلافات فرقه‌ای و نژادی و همچنین انتقاد از تشکیلات وارد شده و تا این لحظه، عده‌ای از این افراد همچنان در بازداشت به سر می‌برند که الاخبار در این ارتباط به نام‌های «مهدی ابو عواد»، «ایاد رفاعیه»، «مصطفی الخواجا»، «اکرم سلمه» اشاره کرد.

این روزنامه لبنانی همچنین با اشاره به اینکه این افراد در کمیته امنیتی اریحا در بازداشت به سر می‌برند، به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که  به جزء افرادی که به آن‌ها اشاره شد، حدود نُه فلسطینی دیگر، از افراد همکاری‌کننده با «محمد دحلان»‌ عضو اخراجی جنبش فتح به علت سهیم بودن در آماده‌سازی لیستی انتخاباتی برای دحلان بازداشت شده‌اند.

الاخبار ضمن اشاره به مواردی دیگر، در پایان گزارش خود نوشت: «به‌این ترتیب، به نظر می‌رسد که تشکیلات خودگردان به‌آرامی موج دستگیری محتاطانه‌ و تمرکزیافته‌ای را به اجرا درآورده؛ اما بر عدم گسترش دامنه این موج برای دستگیری ده‌ها تن از فعالان در استان‌های کرانه باختری اصرار دارد بطوریکه این وضعیت به موج‌های کوتاه‌مدتی شبیه شده است که هر در هر موج حدود ۲۰ فعال در هفته دستگیر می‌شوند».

الاخبار ادامه داد:‌ «ظاهرا، این موج دستگیری افراد بسیار فعال واثرگذار را در تمام استان‌های فلسطین در بر خواهد گرفت زیرا معقول نیست که تشکیلات [به یک باره]‌ هزاران تن از افراد حامی مقاومت را که در راهپیمایی‌های گسترده‌ کرانه [باختری] و حومه قدس مشارکت کردند، دستگیر کند».

همزمان با این گزارش، منابع فلسطینی، روز گذشته، خبر دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی پس از اعلام آتش‌بس ۳۲ فلسطینی را در بخش‌های مختلفی از کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ دستگیر کرده‌اند (جزئیات بیشتر).