وضعیت قرمز کرونایی در قزوین/ افزایش 10 برابری مبتلایان به کرونا

 وضعیت قرمز کرونایی در قزوین/ افزایش 10 برابری مبتلایان به کرونا۱۴-بهمن-۱۴۰۰

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای قزوین گفت: وضعیت قزوین در رنگ بندی کرونایی به قرمز یعنی به معنای خیلی پرخطر تغییر پیدا کرد.وضعیت قرمز کرونایی در قزوین/ افزایش 10 برابری مبتلایان به کرونا

به گزراش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای قزوین صبح امروز پنجشنبه اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کرونایی ۲ شهرستان استان شامل قزوین و بویین زهرا قرمز است.

وی اظهار داشت: وضعیت کرونا در شهرستان های آبیک و تاکستان نیز نارنجی بوده و در شهرستان های البرز و آوج زرد است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای قزوین با اشاره به رشد بیش از ۱۰ برابری آمار مبتلایان به این ویروس در قزوین طی کمتر از ۲ هفته،گفت: آمار مبتلایان به کرونا در استان قزوین با سرعت بالا و خیره کننده در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: سرعت انتشار ویروس کرونا در سویه جدید موسوم به اومیکرون بسیار بالاست و سنین پایین و مودکان نیز از آن مصون نیستند.

حبیبی با تاکید بر اینکه افراد هرچه زودتر برای تزریق واکسن سوم خود باید اقدام کنند،افزود: استفاده از دو ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی ها از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلای افراد به سویه جدید اومیکرون به شمار می رود.

وی هشدار داد: در صورت تداوم این وضعیت و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کرونا ناچار به اعمال محدودیت های سابق خواهد بود.

 از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۶ هزار و ۴۲۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و ۲ هزار و ۶۹۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.