ایرانشهر، شهری که70 سال است رنگ عمران و آبادی به خود ندیده‌

 در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۹-اسفند-۱۴۰۰



رئیس شورای شهر ایرانشهر گفت: هنوز تصمیمی قطعی برای شهردار ایرانشهر گرفته نشده و فعلا با سرپرست اداره می شود که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود تا بتوانیم برای مشکلات شهرداری برنامه ریزی جامع و کاملی انجام دهیم.

عبدالحق کلکلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی شهرداری ایرانشهر در بخش کارگری است و در بخش عمرانی شهرداری این شهرستان هیچگونه اتفاق چشمگیری آن طور که انتظارات مردم  را برآورد کند اتفاق نیفتاده است. 

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های شهری این شهرستان از سال 1330 تاسیس تا کنون  هیچ تغییری نکرده ، افزود : 70 سال از عمر شهرداری  می گذرد اما متاسفانه بافت  شهری  آن هنوز  هیچ‌گونه تغییری نکرده است.

رئیس شورای شهر ایرانشهر ادامه داد: بسیاری از معابر و تمامی شهرک‌های جدیدی که در سال‌های اخیر احداث شده‌اند،آسفالت نیستند در اینجا امکانات اولیه‌ای که هر شهرداری برای  شهرش تخصیص می‌دهد خبری نیست. بخش زیادی از بدهکاری شهرداری مربوط به بخش عمرانی آن است.

کلکلی عنوان کرد: بخشی از بدهکاری این شهرداری نیز به تامین اجتماعی باز می گردد که 35 میلیارد تومان است و از سال 96 به بعد بخش هایی از آن پرداخت شده و بخش هایی نیز هنوز مانده است. برای پرداخت باقیمانده بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی هم قرار است با زمین‌های شهرداری  تهاتر  شود که هنوز خبری نیست.

15

وی اضافه کرد: کارگران این شهرداری 13 - 14 سال است  عیدی دریافت نکرده و برخی از اعضای شورای شهر مطالبات این کارگران را متاسفانه پی گیری نکرده اند. برخی از شهرداران اینجا  هم خیلی دوست ندارند به جز حقوق؛ مزایای دیگر کارگران از جمله عیدی، پاداش ، اضافه کاری و ....  کارگران  را بپردازند.

کلکلی بیان کرد: شرایط کارگران شهرداری اینجا اصلا مناسب و رضایت بخش نیست.  ما دنبال تغییر و تحول هستیم که بتوانیم تغییرات خوب و مثبتی در شهرمان رخ دهد. البته با این وضعیت فعلی که وجود دارد بعید می دانم شرایط را بتوان به راحتی تغییر داد. در 6 ماه گذشته افراد جدیدی که در راس کار قرار گرفته اند هیچ حرکت مثبتی انجام نداده اند.      

تعدادی از کارگران شهرداری این شهرستان نیز در تماس با ایلنا از اینکه شوراهای گذشته فقط به فکر منافع شخصی شان بودند، گلایه مندبوده و به این خبرگزاری گفتند: مشکلات ما یکی دوتا نیست . مهم‌ترین آن  پرداخت نکردن عیدی و مزایای ماست که  هرگز  به حساب ما واریز نشده است.