کرمانشاه/ ۲۵ بیمار کرونایی حال وخیم دارند

 موج سینوسی اُمیکرون در کرمانشاه/ ۲۵ بیمار کرونایی حال وخیم دارند۱۰-اسفند-۱۴۰۰

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بالا و پایین شدن آمار روزانه مبتلایان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از هم‌استانی با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.موج سینوسی اُمیکرون در کرمانشاه/ ۲۵ بیمار کرونایی حال وخیم دارند

مهدی محمدی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از هم‌استانی با تشخیص قطعی ابتلا به ویروس وحشتناک کرونا جان خود را از دست داده که نسبت به روز گذشته با دو نفر بیشتر روندی افزایشی داشته است.

وی مجموع حانباختگان استان را با احتساب این تعداد ۳ هزار و ۲۴ نفر عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های استان به ۴۲۸ نفر رسیده که در این مورد هم نسبت به روز گذشته ۱۱ بیمار افزایش داشته‌ است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: ۱۲۲ مورد از این تعداد در بخش‌های ویژه بستری هستند که ۲۵ نفر با حال وخیم با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

محمدی با اشاره به بالا و پایین شدن آمار روزانه مبتلایان، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۸ بیمار مثبت بستری و ۱۲۶ بیمار سرپایی شناسایی شده است که باز هم نسبت به روز گذشته روندی افزایشی داشته است.

وی اشاره‌ای به آمار واکسیناسیون در استان داشت، و گفت: ۹۰.۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال نوبت اول واکسن و ۸۰.۸ درصد نوبت دوم و ۳۵.۹ درصد نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

محمدی خاطرنشان کرد: تزریق نوبت سوم نسبت به ۸۰ درصد جمعیت استان که نوبت دوم را تزریق کرده‌اند کم است؛ یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار و ۴۶۲ نفر نوبت دوم را دریافت کرده در حالی که ۵۲۱ هزار و ۹۶۵ نفر تاکنون دُز سوم را تزریق کرده‌اند.