کاهش 10.6 درصدی بارش در زنجان

 کاهش 10.6 درصدی بارش در زنجان/ دما افزایش می‌یابد۹-اسفند-۱۴۰۰

بر اساس گزارش کارشناسان هواشناسی استان، از آغاز سال آبی جاری تاکنون میزان بارش‌ها در استان 144.3 میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال‌گذشته کاهش 10.6 درصدی یافته است.کاهش 10.6 درصدی بارش در زنجان/ دما افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بررسی آمارهای منتشر شده توسط سازمان هواشناسی بیانگر ثبت میانگین بارش ۱۴۴.۳ میلی‌متری طی سال آبی جاری در سطح استان است.

بر این اساس این میزان بارش نسبت به بلندمدت ۱۷.۱ میلی‌متر کاهش داشته است که اگر به درصد بررسی شود نشان می‌دهد که این میزان بارش ۱۰.۶ کاهش یافته یافته است.

بنا به گفته کارشناس جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد میزان بارش‌ها در اسفندماه سال‌جاری نرمال و یا شاید اندکی بیش از نرمال خواهد بود.

بنا بر گزارش‌های کارشناسان هواشناسی، بررسی نقشه‌های هواشناسی امروز بیانگر این است که شرایط جوی پایدار و آسمانی صاف تا قسمتی ابری در استان خواهیم داشت که گاهی با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

همین گزارش نشان می‌دهد که شرایط جوی فعلی تا فردا در سطح استان ادامه یافته و از روز چهارشنبه یک سامانه جوی در استان زنجان تاثیرگذار خواهد بود که که موجب وزش باد نسبتا شدیدآ افزایش پوشش ابر و بارش‌های پراکنده در برخی مناطق می‌شود

سامانه بارشی مورد نظر تا پایان هفته در سطح استان زنجان فعال خواهد بود و دیگر پدیده جوی استان در روزهای پایانی هفته افزایش دما پیش‌بینی شده است.