چین خواستار حفظ آرامش در بحران اوکراین شد

 چین خواستار حفظ آرامش در بحران اوکراین شد۹-اسفند-۱۴۰۰

موضع حساب گرانه وکاسب کارانه وفرصت طلبانه چین که در دفاع از منافع اقتصادی چین خلاصه می شود درشرایط به شدت بحرانی و جنگی ناامن اکرائین اشغال شده  ازسوی چین اتخاذشده است.

چین خواستار حفظ آرامش در بحران اوکراین شد

تهران – ایرنا – پس از آنکه روسیه سیستم بازدارندگی هسته ای اش را به حال آماده باش درآورد، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه گفت که همه طرف ها باید آرامش خود را حفظ و از تشدید تنش خودداری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وانگ که در یک نشست خبری سخن می گفت، بر دیدگاه پکن مبنی بر اینکه همه نگرانی های امنیتی مشروع کشورها باید جدی قلمداد شود، تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به بیانیه های خصمانه و تهاجمی ناتو، به نیروهای بازدارنده هسته‌ای کشورش در بحبوحه تنش با غرب بر سر مساله اوکراین، آماده‌باش داد.

پوتین در دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، گفت: کشورهای غربی نه فقط اقدامات غیردوستانه علیه اقتصاد روسیه بکار می گیرند، بلکه مقام های این کشورها اظهارات خصمانه درمورد روسیه بیان می کنند.

وی افزود: مقام‌های کشورهای پیشروی عضو ناتو به خود اجازه می دهند اظهارات تهدیدآمیز علیه روسیه بیان کنند. به همین خاطر به وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه دستور می دهم نیروی بازدارنده هسته ای ارتش روسیه را به حالت ویژه آماده باش جنگی درآورند.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد پنجمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.  روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.  اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.