انتقاد روزنامه سپاه از حمایت برخی فعالان ایرانی از رئيس‌جمهور اوکراین

 انتقاد روزنامه سپاه از حمایت برخی فعالان ایرانی از رئيس‌جمهور اوکراین ۱۰-اسفند-۱۴۰۰

ورق پاره تبلیغاتی جوان که ارگان فاسد اقتصادی وغارتگری پاسداران جنایتکار وجنگ افروز است و اکنون مدافع سینه چاک پوتین تجاوزگرجنگی واشغال کننده اکرائین شده است درحالی که پوتین تبدیل به منفورترین چهره قرن اخیرشده است وبا هیتلرمقایسه می شود درمقابل انتقاد به حامیان رئیس جمهور اکرائین کرده چون وی نه مقابل تجاوز روسیه تسلیم نشده که یک یهودی هم هست.

روزنامه جوان وابسته به سپاه، با انتقاد از کسانی که حکومت ایران را در جریان جنگ اوکراین، حامی روسیه معرفی کرده‌اند، گفت این افراد «پادوهای غرب» و « اصلاح‌طلبان افراطی وطنی» هستند و بیش از اینکه نگران مردم اوکراین باشند، نگران سقوط کردن حکومت مورد حمایت غرب در این کشور هستند.

این روزنامه همچنین جنگ اخیر در اوکراین را ناشی از «فتنه انگیزی‌های امریکا و اروپا» دانسته و از ولودیمیر زلنسکی، رئيس‌جمهور اوکراین، به عنوان «کمدین و بازیگری» نام برده که پس از یک انقلاب رنگی که توسط غربی‌ها طراحی شده بود، به قدرت رسید و اکنون «کشورش را در ورطه یک جنگ خانمان سوز قرار داده است».

عملکرد رئيس‌جمهور اوکراین که در روزهای اخیر با فشارها و پیشنهادها برای خروج از کی‌یف مخالفت کرده است، در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است و بسیاری از کاربران در توییتر از مقاومت او تمجید کرده‌اند.

علاوه بر کاربران ایرانی، کاربران افغانستانی نیز عملکرد آقای زلنسکی را اشرف غنی، رئيس‌جمهور سابق افغانستان و فرار او از کشور پس از حمله طالبان، مقایسه کرده‌اند و مقاومت رئيس‌جمهور اوکراین و ماندن او در پایتخت را عامل مهمی در گسترش روحیه مقاومت مردم اوکراین در مقابل حمله نظامی روسیه خوانده‌اند.

ابراز نارضایتی روزنامه وابسته به سپاه پاسداران از معرفی شدن حکومت ایران به عنوان حامی روسیه در حالی مطرح شده است که برخی از مقامات بلندپایه ایران در روزهای اخیر اقدام روسیه را مقابله با «یکجانبه‌گرایی غرب» خوانده و از آن دفاع کرده‌اند.

در تازه‌ترین واکنش، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، روز دوشنبه، ۹ اسفند در همایش مجازی «روابط ایران و روسیه در پرتو تحولات نوین منطقه‌ای» به طور تلویحی از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین حمایت کرد و گفت: «ما و هم روس‌ها گسترش ناتو تا مرز‌های خودمان را در راستای منافع خودمان نمی‌بینیم».